اعتصاب بازیگران و صداپیشگان صنعت بازی عضو اتحادیه بازیگران آمریکا آغاز شد

کارگران صنعت بازی‌های ویدئویی که عضو SAG-AFTRA، اتحادیه نمایندگان هنرپیشه‌های آمریکایی هستند، اعلام اعتصاب کرده‌اند. فراخوان اعتصاب بازیگران صنعت بازی شب گذشته منتشر شد و تا ساعاتی دیگر آغاز خواهد شد.

اعتصاب پس از آن اعلام شد که اتحادیه نتوانست در مورد استفاده از هوش مصنوعی برای اعضای خود، محافظت‌های قابل قبولی را مذاکره کند. در سپتامبر گذشته، اعضای SAG-AFTRA با اقدام به اعتصاب موافقت کردند. البته در صورتی که اتحادیه نتواند شرایطی را که قابل قبول تلقی می‌کند، هنگام مذاکره برای توافقنامه رسانه‌های تعاملی به دست آورد.

اتحادیه SAG-AFTRA از اکتبر 2022 با چندین شرکت بازی ویدئویی و شاخه‌های تولید عملکرد آن‌ها در حال مذاکره بوده است. از جمله شرکت‌های ساخت و انتشار بازی‌های زیر:

  • Activision Productions
  • Blindlight
  • Disney Character Voices
  • EA Productions
  • Formosa Interactive
  • Insomniac Games
  • Epic Games
  • Take 2 Productions
  • VoiceWorks Productions
  • WB Games.
این شرکت‌ها اکنون قادر به استخدام بازیگران عضو این اتحادیه برای انجام کارهای موشن کپچر یا دوبله بازی‌های خود نخواهند بود.

برخی از شرکت‌های فهرست شده، خدمات اجرایی را برای چندین توسعه‌دهنده و ناشر بازی ارائه می‌دهند. شرکت بلایندلایت به مجموعه‌هایی مانند The Elder Scrolls، Halo، Destiny و Fallout کمک‌های اجرایی کرده است. در حالی که فرموسا اینتراکتیو در بازی‌های Call of Duty و عناوین برجسته دیگری مانند Death Stranding و God of War کار کرده است.

این اتحادیه در فراخوان اعتصاب خود می‌گوید:

با وجود اینکه توافقاتی در مورد بسیاری از مسائل مهم برای اعضای SAG-AFTRA به دست آمده است، کارفرمایان از تأیید صریح و روشن و قابل اجرا این موضوع که آنها تمامی هنرمندانی که تحت این قرارداد هستند را در زبان هوش مصنوعی خود محافظت خواهند کرد، خودداری می‌کنند.

رئیس این اتحادیه «فران درشر» افزود: «ما به قراردادی که به شرکت‌ها اجازه می‌دهد از هوش مصنوعی به ضرر اعضای ما سوء استفاده کنند، رضایت نخواهیم داد. بس است. وقتی این شرکت‌ها در ارائه توافقی که اعضای ما بتوانند با آن زندگی و کار کنند جدی شوند، ما اینجا خواهیم بود، آماده مذاکره.»

مذاکره‌کننده اصلی «دانکن کربتری-آیرلند» گفت: «صنعت بازی‌های ویدئویی سالانه میلیاردها دلار سود تولید می‌کند. نیروی محرکه پشت این موفقیت، افراد خلاقی هستند که طراحی و خلق این بازی‌ها را انجام می‌دهند.» او ادامه داد:

این شامل اعضای SAG-AFTRA است که شخصیت‌های بازی‌های به یاد ماندنی و دوست‌داشتنی را به زندگی می‌آورند. و آن‌ها شایسته و خواهان همان حمایت‌های اساسی هستند که بازیگران در فیلم، تلویزیون، پخش زنده و موسیقی دارند: دستمزد منصفانه و حق رضایت آگاهانه برای استفاده از چهره‌ها، صداها، و بدن‌هایشان توسط هوش مصنوعی. “صادقانه بگویم، شگفت‌انگیز است که این استودیوهای بازی‌های ویدئویی هیچ چیزی از درس‌های سال گذشته یاد نگرفته‌اند. که اعضای ما می‌توانند و خواهند ایستاد و خواستار رفتاری عادلانه و مساوی در قبال هوش مصنوعی باشند. و عموم مردم نیز از ما در این خواسته پشتیبانی می‌کنند.

سال گذشته اعضای SAG-AFTRA در یک اعتصاب هماهنگ برای مدتی طولانی هالیوود را متوقف کردند.

واکنش نماینده تهیه‌کنندگان بازی به فراخوان اعتصاب بازیگران صنعت

«آدری کولینگ» سخنگوی تهیه‌کنندگان بازی ویدئویی که طرف قرارداد رسانه‌های تعاملی هستند، گفت: «ما از اینکه اتحادیه تصمیم گرفته در زمانی که ما به توافق نزدیک هستیم کنار بکشد، ناامید شده‌ایم. با این حال همچنان آماده از سرگیری مذاکرات هستیم.» او همچنین با اشاره به توافق درباره بسیاری از موارد مطرح شده توسط اتحادیه گفته:

ما در حال حاضر روی ۲۴ مورد از ۲۵ پیشنهاد اتحادیه، از جمله افزایش تاریخی دستمزدها و تدابیر ایمنی اضافی، به توافق رسیده‌ایم. در آن یک مورد باقی‌مانده نیز، پیشنهاد ما به طور مستقیم به نگرانی‌های SAG-AFTRA پاسخ می‌دهد. حمایت‌های معنادار AI را گسترش می‌دهد که شامل نیاز به رضایت و جبران خسارت منصفانه برای تمامی اجراکنندگان تحت IMA است. این شرایط از قوی‌ترین قراردادها در صنعت سرگرمی هستند.

با توجه به اعلام اعتصاب بازیگران و صداپیشگان صنعت بازی ساخت برخی از عناوین، به ویژه بازی‌های بزرگ‌تر ممکن است با اختلال مواجه شود. بدین ترتیب و همان‌طور که برای فیلم و سریال در سال گذشته اتفاق افتاد، ممکن است این اعتصاب منجر به تاخیر در عرضه برخی بازی‌های 2024 باشد. از جمله بازی‌هایی که این خطر آن‌ها را تهدید می‌کند بازی جدید مجموعه ندای وظیفه، یعنی عملیات سری 6 است.


منبع

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

اکتیویژن تایید کرد بازی بعدی ندای وظیفه عملیات سری ۶ خواهد بود

اکتیویژن (Activision) حالا رسما گمانه‌زنی‌های قبلی درباره بازی بعدی «ندای وظیفه» (Call of Duty) را …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به سايت خوش آمديد !


براي مشاهده مطلب اينجا را کليک کنيد