اعتراض شدید به افزایش دوباره قیمت بازی پلی استیشن در ترکیه

پلی استیشن در طی روزهای اخیر بدون اطلاع، قیمت اکثر بازی‌ها را در ریجن ترکیه افزایش داده است. افزایش قیمت بازی پلی استیشن باعث اعتراض شدید گیمرهای ترکیه‌ای شده است. بسیاری نوشته‌اند که با میانگین درآمد چهارصد دلار در ماه، چطور می‌توان یک بازی 85 دلاری خرید و سونی در حال ضربه زدن به کسب و کار خود و گیمرها در ترکیه است.

یکی از گیمرهای ترکیه‌ای به نام امیر در توییتر نوشته است که پلی‌استیشن، قیمت بازی را در ترکیه به 85 دلار رسانده است: «در کشوری که میانگین دستمزد چهارصد دلار است، این قیمت چه معنی دارد؟ گیمینگ با رایانه به‌صرفه‌تر است و دیگر واقعاً توان خرید بازی PS5 را ندارم. این قیمت‌ها باید غیرقانونی اعلام شوند.»

قیمت بازی پلی استیشن در ریجن ترکیه به طور معمول دو هزار لیر حدود 60 دلار بود. البته ناشران، قیمت بازی‌ها را با توجه به شرایط اقتصادی کشور ترکیه کاهش می‌دادند. به نظر می‌رسد که این دوران به پایان رسیده و خبری از کاهش قیمت نسبت به ریجن‌های دیگر نیست. استیم نیز امسال اختلاف قیمت ریجن ترکیه را تا حد زیادی کاهش داد و واحد پولی لیر را هم حذف کرد. این باعث شد تا بسیاری از گیمرهای ایرانی، ریجن اکانت استیم را به اکراین تغییر دهند.

افزایش قیمت بازی پلی استیشن در ترکیه

گیمرهای ترکیه‌ای زیادی از افزایش قیمت بازی پلی استیشن انتقاد کرده‌اند. فرد دیگری نوشته است که شرکتی همانند سونی با میلیاردها دلار سود به فکر گیمرهای یک کشور بحران‌زده نیست و فکر می‌کند که با سوءاستفاده از این افراد می‌تواند به درآمد بیشتری دسترسی پیدا کند. فردی دیگری نوشته است که قیمت هشتاد یورو برای یک ترکیه‌ای غیرقابل قبول است و گیمرهای ساکن ترکیه نمی‌توانند مبلغی مشابه کشورهای اروپایی بزرگ مانند آلمان بپردازند.

مایکروسافت همچنان قیمت بازی و گیم پس را در ریجن ترکیه ثابت نگه داشته است. البته قیمت گیم پس نسبت به قبل افزایش داشته، اما قیمت منطقه‌ای همچنان اعمال می‌شود. پلی استیشن در سوی دیگر تصمیم گرفته تا این قیمت منطقه‌ای را حذف کند و اختلاف قیمت را کاهش دهد. بسیاری از گیمرها نیز با ایجاد یک اکانت با ریجن ترکیه، بازی‌ها را ارزان‌تر می‌خریدند و به نظر می‌رسد که این دوران به سر آمده است.

سونی اوایل سال میلادی جدید، قیمت سرویس پلی استیشن پلاس را افزایش داد. این افزایش قیمت در ترکیه حدود 500 درصد بود و کام بسیاری از گیمرها را تلخ کرد. افزایش دوباره قیمت بازی این بار باعث شده تا بسیاری به دانلود غیرقانونی و روش‌های جایگزین فکر کنند. نظر شما چیست؟ آیا بازی پلی استیشن را از ریجن ترکیه خریداری می‌کنید؟

منبع: DualShockers


منبع

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

کارگردان Astro Bot از علاقه خود به پورت PC این عنوان می‌گوید

طی مصاحبه‌ای با وب‌سایت MinnMax، آقای نیکولاس داوست (Nicolas Doucet)، کارگردان Astro Bot، در مورد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به سايت خوش آمديد !


براي مشاهده مطلب اينجا را کليک کنيد