اطلاعات 89 هزار نفر در دو سایت سازنده PDF فاش شد

دو سایت سازنده PDF آنلاین اطلاعات ۸۹ هزار نفر از کاربران خود، از جمله اطلاعات گذرنامه‌، گواهینامه‌ رانندگی، قرارداد و گواهی‌‌های مختلف، را درز دادند.

حادثه اخیر مربوط به دو سایت آنلاین PDF Pro و Help PDF نگرانی‌های جدی در مورد امنیت و حریم خصوصی داده‌های کاربر ایجاد کرده است. آشکار شدن اینکه این دو سایت ارائه دهنده خدمات، ۸۹,۰۰۰ مدرک از جمله اطلاعات شخصی حساس مانند گذرنامه‌، گواهینامه‌ رانندگی، قرارداد و گواهی‌ را درز داده اند، خیانت به اعتماد کاربران می‌باشد.

آنچه این وضعیت را حتی نگران‌کننده‌تر می‌کند، رابطه واضح بین دو سازنده PDF است که به نظر می‌رسد توسط یک نهاد قانونی مستقر در بریتانیا اداره می‌شوند و طراحی مشابهی دارند.

تلاش‌های بی نتیجه برای برقراری تماس با این ارائه دهندگان خدمات، همراه با برملا شدن سیستم ابریAmazon S3 bucket که دسترسی به آن برای هر کس ممکن شد، مشکل را تشدید می‌کند.

فاش شدن این اطلاعات عواقب گسترده‌ای دارد. با دسترسی به چنین اسناد شخصی، جنایتکاران می‌توانند با روش‌های مختلف از جمله درخواست وام، اجاره املاک، یا خرید اقلام گران قیمت با استفاده از هویت قربانی، کلاهبرداری کنند.

علاوه بر این، مجرمان می‌توانند اسناد مانند قراردادها یا گواهینامه‌ها را برای ایجاد هویت‌های جعلی، ساخت مدارک تحصیلی، یا دستکاری توافقات قانونی برای سود خود تغییر دهند یا جعل کنند، که ممکن است مشکلات قانونی قابل توجهی برای قربانیان ایجاد کند.


منبع

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

کانترپوینت: درآمد اپل بعد از عرضه آیفون ۱۶ به ۴۰۰ میلیارد دلار خواهد رسید

موسسه تحقیقاتی کانترپوینت پیش‌بینی کرده است که درآمد اپل بعد از عرضه آیفون ۱۶ به ۴۰۰ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به سايت خوش آمديد !


براي مشاهده مطلب اينجا را کليک کنيد