اطلاعات جدیدی در مورد کنسول جدید ایکس باکس فاش شد

آنطور که شایعات می‌گویند شرکت مایکروسافت می‌خواهد نسل جدید کنسول‌های خانگی خود را زودتر از آنچه که انتظار می‌رود شروع کند. در ادامه همین موضوع اطلاعات جدیدی در مورد کنسول جدید ایکس باکس در فضای مجازی پخش شده که شامل نکات هیجان‌انگیزی می‌شود.

هنگامی که مایکروسافت برای خرید شرکت اکتیویژن بلیزارد به مشکل برخورد کرده بود برخی از اسناد رسمی این شرکت به بیرون درز کرد. با توجه به اطلاعات موجود در این سندها متوجه شدیم که ردموندی‌ها قصد دارند پنجمین نسل کنسول‌های ایکس باکس و دهمین نسل کنسول‌های خانگی را در سال ۲۰۲۸ آغاز کنند. البته از آنجایی که این اطلاعات به حدود دو سال پیش مربوط می‌شوند نمی‌توانیم با اطمینان در موردشان صحبت کنیم؛ چرا که احتمال دارد سران مایکروسافت تصمیمات خود را عوض کرده باشند.

آیا مایکروسافت کنسول دستی ایکس باکس را بزودی معرفی می‌کند؟

اما جذا از این بحث به تازگی اطلاعات جدیدی در مورد کنسول جدید ایکس باکس لو رفته است. این اطلاعات که توسط یکی از اینسایدرهای معروف دنیای ویدیو گیم به نام جز کوردن پخش شده، به تمرکز بالای این کنسول جدید به فناوری هوش مصنوعی اشاره دارد. طبق گفته‌های این فرد نسل جدید ایکس باکس شامل واحدهای پردازش عصبی (NPU) می‌شود و تراشه آن که به محاسبات هوش مصنوعی اختصاص دارد توسط شرکت کوال‌کام تولید خواهد شد. البته از آنجایی که رابطه دو شرکت مایکروسافت و کوال‌کام در سال‌های اخیر فوق‌العاده مثبت بوده انتظار شکل‌گیری این همکاری دور از ذهن نیست.

تمرکز کنسول جدید ایکس باکس روی استفاده از هوش مصنوعی خواهد بود

طبق گزارش‌های جز کوردن کنسول جدید ایکس باکس از هوش مصنوعی شرکت مایکروسافت که کوپایلت (Copilot) نام دارد استفاده خواهد کرد. این هوش مصنوعی که اولین بار در ماه مه سال ۲۰۲۳ معرفی شد در قالب پلتفرم‌های مختلفی نظیر ویندوز ۱۱ و موبایل‌های هوشمند در دسترس قرار دارد. مایکروسافت تا به حال از کوپایلت برای بهبود عملکرد برنامه‌های ۳۶۵ و مرورگر Edge استفاده کرده که نتیجه نهایی آن هم فوق‌العاده مثبت بوده است. حال ترکیب این هوش مصنوعی با ایکس باکس جدید هم می‌تواند مثبت باشد و نسل جدید کنسول‌های خانگی را هیجان‌انگیزتر از همیشه جلوه دهد. البته جیمز کوردن می‌گوید که از کاربردهای کوپایلت در نسل جدید ایکس باکس خبر ندارد و نمی‌داند که این اقدام دقیقا با چه هدفی انجام می‌شود.

علاوه بر این‌ها کوردن چند وقت پیش ادعا کرده بود که کنسول جدید ایکس باکس قرار است به یک طرح مرجع برای سایر شرکت‌ها تبدیل شود؛ به گونه‌ای که شرکت‌های ترد پارتی بتوانند محصولات اورجینال خود را با برند ایکس باکس تولید کنند (چیزی شبیه به جریان تولید کارت‌های گرافیک توسط شرکت‌های سوم شخص). البته نمی‌توان این خبر را با اطمینان کامل تایید کرد و به آن باور داشت. طبق اطلاعات موجود شرکت مایکروسافت همین الان هم کنسول‌های ایکس باکس را با ضرر می‌فروشد و این ضرر را با فروش نرم‌افزارها و بازی‌ها جبران می‌کند. حال اگر چنین اتفاقی رخ دهد و شرکت‌های سوم شخص محصولات خود را با برند ایکس باکس بفروشند این موضوع می‌تواند بحرانی‌تر از قبل شود.

تاریخچه و فکت‌های جالب دنیای ایکس باکس

به هر حال اگر حرف‌های جز کوردن در مورد کنسول جدید ایکس باکس و تمرکز آن روی هوش مصنوعی درست باشد، حرف‌های قبلی خود سران مایکروسافت را تایید می‌کند. طبق گفته سران این شرکت، نسل جدید ایکس باکس بزرگ‌ترین پیشرفت تکنولوژی را در میان کنسول‌های این شرکت خواهد داشت تا یک پرش جدید به سمت آینده بازی‌های ویدیویی شکل بگیرد. نظر شما در این باره چیست؟ دیدگاه‌های خود را با تیم کافه‌بازار و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

منبع: Game Rant


ده بازی نوستالژی پلی استیشن ۱ که همه گیمرها باید تجربه کنند

</a


منبع

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

سه بازی سری Battlefield در 31 جولای از فروشگاه‌های Xbox 360 و PS3 حذف خواهند شد

شرکت الکترونیک آرتز (Electronic Arts) اعلام کرد که سه بازی سری Battlefield، شامل Battlefield 3، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *