اضافه شدن هوش مصنوعی به پنجره ملی خدمات دولت؛ هدف نامشخص!

در حالی که هوش مصنوعی مولد در بسیاری از حوزه‌ها انقلاب به پا کرده است و حتی کشورهای حوزه خلیج فارس سرمایه‌گذاری هنگفتی بر روی AI انجام داده‌اند، معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی وزارت ارتباطات خبر از اضافه شدن تدریجی هوش مصنوعی به پنجره ملی خدمات دولت داده است.

به نقل از فارس، علی‌اصغر انصاری با برشمردن مزایای متعدد امکان احراز هویت غیرحضوری گفت: با ارائه خدمت احراز هویت غیرحضوری، صرفه‌جویی فراوانی در وقت و انرژی مردم می‌شود، چرا که دیگر به مراجعه حضوری نیاز نیست.

انصاری بدون ارائه هرگونه جزئیاتی گفت: خدماتی که اکنون به صورت شبانه‌روزی در تمام ایام هفته در دسترس است، به زودی با استقرار هوش مصنوعی به کمترین حد خطا می‌رسد.

هرچند انصاری اطلاعات بیشتری درباره بکارگیری هوش مصنوعی در پنجره ملی خدمات دولت هوشمند ارائه نکرد، اما در ظاهر قرار است به کاهش خطا کمک کند، این در حالی است که عمده مشکلات کنونی ناشی از نامناسب بودن زیرساخت‌ها، شبکه ارتباطی و نظیر آنها است. از همین رو ارتباط احتمالی بین بکارگیری هوش مصنوعی و کاهش خطا روشن نیست.

در همین رابطه بخوانید:

دبی می‌خواهد به مرکز متاورس و بلاک چین جهان تبدیل شود

– امارات مدل هوش مصنوعی جدید خود را عرضه کرد؛ ابوظبی در مسیر تبدیل شدن به قطب AI خاورمیانه

– خرید میلیون‌ها دلار تراشه انویدیا توسط عربستان و امارات؛ کشورهای پولدار منطقه به دنبال چه هستند؟

وی با اشاره به کاهش کلاهبرداری و ناترازی‌ها گفت: افزایش شفافیت و رضایت مردم را نتیجه توسعه پنجره ملی خدمات دولت هوشمند دانست.


منبع

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

هرگونه تنش‌آفرینی جدید در منطقه  قطعا به ضرر آتش‌افروزان خواهد بود

علی باقری، سرپرست وزارت امور خارجه در تماس تلفنی با «پیتر سیارتو»، وزیر امور خارجه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *