اشتغالزایی یک میلیون نفری در صنعت لوازم خانگی · تولید آنلاین

به گزارش پایگاه خبری تولید و اقتصاد(تولید آنلاین)، «فرشاد براتی» در نشست خبری در آستانه برگزاری بیست و چهارمین نمایشگاه لوازم خانگی اظهار داشت: لوازم خانگی دومین صنعت پیشرو در کشورمان است که ایجاد ارزش افزوده ۱۵ درصدی را به همراه دارد.

وی افزود: این صنعت گردش مالی سالیانه ۶.۵ میلیارد دلاری دارد و بخشی از حجم صادرات را به خود اختصاص داده است.

معاون برنامه‌ریزی، اجرایی و روابط عمومی انجمن صنایع لوازم خانگی ایران ادامه‌داد: با وجود مواجهه با شرایط تحریمی از سال ۹۷، این صنعت نه تنها تولیدات کمی را حفظ کرده، بلکه با رشد بالا کیفیت را ارتقا بخشیده است.

تولید ۱۸.۷ میلیون دستگاه لوازم‌خانگی در کشور

وی با بیان اینکه سال گذشته ۱۸ میلیون و ۷۰۰ هزار دستگاه لوازم خانگی در کشور تولید شده است، گفت: اعضای انجمن تولیدکننده ۸۵ درصد محصولات بازار هستند.

براتی با اشاره به برگزاری بیست و چهارمین نمایشگاه لوازم خانگی از ۱۹ تا ۲۲ مردادماه گفت: در ۲۳ دوره گذشته، این نمایشگاه در محل نمایشگاه بین المللی تهران برگزار شده که دارای مخاطب مردمی بوده و به طور خاص در سه سال گذشته رضایمندی های بالایی داشته است.

وی عنوان کرد: صنعت مردمی لوازم خانگی در سال گذشته با ۹۸ درصد بالاترین رضایتمندی را داشته است، ضمن اینکه این نمایشگاه زیر نظر نمایشگاه های بین المللی تحت نظارت سازمان توسعه تجارت است.

معاون برنامه‌ریزی، اجرایی و روابط عمومی انجمن صنایع لوازم خانگی ایران خاطرنشان‌کرد: در این دوره از نمایشگاه، لوازم خانگی کوچک، سرمایشی و گرمایشی، قطعات و تولیدات در ۱۳ سالن به متراژ ۲۲ هزار و ۵۰۰ متر مربع از ساعت هشت تا ۱۵ برگزار می شود.

وی گفت: در راستای ارتقای کیفیت محصولات، کانون دانش بنیان ایجاد شده است که رونمایی از محصولات و خدمات نوآورانه در نمایشگاه برگزار خواهیم کرد و در آن ۱۳ واحد تولیدی به ارائه دستاوردهای خود خواهند پرداخت.

براتی با اشاره به فعالیت سامانه به‌هم رسانی کارجویان و کارفرمایان، گفت: این امر در راستای توسعه ارتباطات گسترده است و شعار این دوره از نمایشگاه «برای مردم و برای ایران» خواهد بود./ایرنا




منبع

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

واریز کمک هزینه جدید دولتی به صورت ماهیانه برای این افراد

به گزارش ساناپرس، زنان خانه‌دار حدود ۶۲ درصد از جمعیت زنان و حدود ۸۰ درصد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به سايت خوش آمديد !


براي مشاهده مطلب اينجا را کليک کنيد