اسطوره‌ی کپکام انتقادها از بازی Assassin’s Creed Shadows را بی‌مورد خواند

یوشیکی اوکاموتو، اسطوره و کهنه‌کار شرکت کپکام به انتقادها در مورد بازی Assassin’s Creed Shadows واکنش نشان داد. این بازی طبق گفته‌ی عده‌ای از ژاپنی‌ها به فرهنگ و تاریخ این کشور توهین کرده است. پرداختن به زندگی یک سامورایی آفریقایی به مذاق تعدادی خوش نیامده است و می‌گویند که یوبی‌سافت، این بازی را Woke کرده است.

اوکاموتو که روی بازی‌های مشهوری همانند استریت فایتر، مگا من، رزیدنت اویل و افسانه‌ی زلدا کار کرده است، انتقادات نسبت به آساسینز کرید را بی‌مورد می‌داند. او با انتشار ویدیو تازه‌ای در کانال یوتیوبش می‌گوید: «این تنها یک بازی است، فانتزی است و واقعیت ندارد.» او در این ویدیو می‌گوید که از اعتراض‌ها نسبت به بازی آگاه است و او ترجیح داده تا از دید مثبتی به این بازی بنگرد. وی معتقد است که این بازی خیالی است و بازی‌کنان نباید مانند یک کتاب تاریخی با آن برخورد کنند.

کهنه‌کار شرکت کپکام می‌گوید که وجود دو شخصیت اصلی، یکی زن و دیگری سیاه‌پوست، اتفاق مثبتی است: «این باعث می‌شود تا بازی‌کنان مجبور شوند فکر کنند که کدام یک برای تجربه‌ی بخش‌هایی از بازی، مناسب‌تر است.» وی در ادامه Assassin’s Creed Shadows را به یکی از آثارش به نام Genji Dawn of Samurai تشبیه کرد و گفت که هر دو در یک دوره‌ی تاریخی قرار دارند و شخصیت‌های دوگانه دارند. اوکاموتو گفت که Shadows بازی بهتری است و اینکه یوبی‌سافت از پس ساخت چنین اثری برآمده و او، امید زیادی به موفقیتش دارد.

واکنش کهنه‌کار کپکام به بازی Assassin’s Creed Shadows

اسطوره‌ی شرکت کپکام از جمله افرادی است که Assassin’s Creed Shadows را خواهد خرید و آن را بازی خواهد کرد. وی در پایان گفت که حتی اگر پرچم دوران حکومت اودا نوبوناگا برعکس در بازی نشان داده شود، باز هم تأثیری در سرگرم‌کننده بودن آن نخواهد داشت. بحث و جدل در مورد بازی جدید آساسینز کرید، دو ماه پس از معرفی رسمی، همچنان ادامه دارد. بیش از 40 هزار امضاء برای لغو انتشار این بازی جمع‌آوری شده است. ژاپنی‌ها معتقدند که این بازی به دنبال تحریف تاریخ ژاپن است.

ایلان ماسک دو هفته پیش با انتشار توییتی به بازی جدید یوبی‌سافت واکنش داد و آن را Woke خواند. کارگردان بازی و همچنین مدیرعامل یوبی‌سافت به صحبت‌های ایلان ماسک و منتقدان واکنش نشان دادند. ایو گیلمو این صحبت‌ها را «نفرت‌انگیز» خواند. در عین حال بازی‌سازهای مشهور ژاپنی مانند اوکاموتو با دید مثبت به بازی می‌نگرند و معتقدند که این صرفاً یک بازی خیالی است و واقعیت را بازتاب نمی‌دهد. نظر شما چیست؟ آیا بازی آساسینز کرید شادو را دانلود و تجربه خواهید کرد؟

منبع: TheGamer


منبع

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

بازی‌های Bloodborne و Elden Ring چگونه مضامین پدر و مادر بودن را در خود جای داده‌اند؟

در مورد مفهوم پدر و مادر بودن، نمونه‌های متعددی وجود دارد که در هر دو …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *