استودیو سازنده بازی Visions of Mana در معرض تعطیلی قرار دارد

گزارشی جدید نشان می‌دهد استودیو Ouka که اخیرا بازی Visions of Mana را عرضه کرده است، در معرض تعطیلی قرار دارد.

جدیدترین گزارش بلومبرگ ادعا دارد استودیو Ouka، توسعه‌دهنده بازی Visions of Mana، قرار است به‌عنوان بخشی از برنامه بازنگری کلی سرمایه‌گذاری در استودیوهای ژاپنی توسط دو شرکت NetEase و Tencent تعطیل شود. هردو شرکت چینی در سال‌های اخیر سرمایه‌گذاری گسترده‌ای روی توسعه بازی‌های ژاپنی کرده‌اند. در ادامه این دو شرکت توسعه‌دهنده‌های ژاپنی متعددی را تصاحب و استودیوهای جدیدی در این کشور افتتاح کردند.

با‌این‌حال گزارش اخیر بلومبرگ ادعا می‌کند هردو شرکت شروع به تجدیدنظر در استراتژی اخیر خود کرده‌اند؛ چراکه هنوز نتایج موردانتظار از این سرمایه‌گذاری‌های عظیم را به‌دست نیاورده‌اند. بر‌اساس این گزارش شرکت NetEase تصمیم گرفته است به جز تعداد انگشت‌شماری از کارمندان در مشاغل کلیدی، سایر توسعه‌دهندگان استودیو Ouka را اخراج کند. این استودیو تنها چند روز پیش بازی Visions of Mana را به بازار عرضه کرده است.

درواقع شرکت NetEase برنامه دارد استودیو Ouka را کاملا تعطیل کند و کارمندان کلیدی آن را در مسئولیت نظارت روی کیفیت نهایی بازی‌های آینده خود به کار گیرد. درحالی‌که هنوز نشانه‌ای از تمایل دو شرکت NetEase و Tencent برای خروج کامل از بازار ژاپن دیده نمی‌شود، گزارش بلومبرگ ادعا دارد هردو شرکت شروع به تجدیدنظر در استراتژی‌های خود در این بازار کرده‌اند که درنتیجه آن احتمالا سرمایه‌گذاری‌های متفاوتی برای توسعه فهرستی جدید از بازی‌های AAA در ژاپن انجام شود.

درحال‌حاضر استودیوهای باقیمانده NetEase در ژاپن شامل Grasshopper Manufacture با مدیریت سودا۵۱، استودیو Nagoshi با رهبری خالق سری یاکوزا توشیهیرو ناگوشی، استودیو Pincool به سرپرستی تهیه‌کننده سری دراگون کوئست ریوتارو ایشیمورا، استودیو Flare با مدیریت تهیه‌کننده سری BlazBlue توشیمیچی موری و استودیو GPTRACK50 با سرپرستی تهیه‌کننده بازی رزیدنت ایول 4 هیرویوکی کوبایاشی هستند.

رابین ژو، تحلیلگر مجله برنشتاین در گفت‌وگو با بلومبرگ خاطرنشان کرد: «احتمالا به نقطه‌ای نزدیک می‌شویم که دو شرکت Tencent و NetEase شروع به بررسی دقیق‌تر بازده سرمایه‌گذاری‌های خود کنند. در سطح جهانی، صنعت بازی‌های ویدیویی پس از همه‌گیری کووید عقب افتاد و بسیاری از ناشران بزرگ تعداد کارمندان یا سرمایه‌گذاری‌های خود را کاهش دادند. علاوه‌براین تاکید توسعه‌دهندگان ژاپنی برای کنترل دقیق هرآنچه که می‌توانند با بازی‌های خود انجام دهند، گاهی باعث کندی می‌شود».

هردو شرکت NetEase و تنسنت علاوه‌بر سرمایه‌گذاری روی توسعه‌دهندگان ژاپنی، تیم‌های متعدد دیگری در سایر بازارها ایجاد کرده‌اند؛ برای مثال شرکت NetEase اخیرا استودیوهای جدید متعددی را در ایالات متحده افتتاح کرده است. همچنین تنسنت در آوریل گذشته سهام خود در شرکت رمدی را تا حد قابل‌توجهی افزایش داد تا سهام خود را در استودیو سازنده سری Alan Wake به حدود ۱۵ درصد برساند.


منبع: https://www.zoomg.ir/game-news/371098-visions-of-mana-studio-close-soon/

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

بررسی بازی Marvel vs. Capcom Fighting Collection: Arcade Classics

نام کمپانی Capcom با ژانر بازی‌های مبارزه‌ای گره خورده‌است. نه تنها این کمپانی با مجموعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به سايت خوش آمديد !


براي مشاهده مطلب اينجا را کليک کنيد