استفاده از هوش مصنوعی Galaxy AI دیگر از سال 2026 رایگان نخواهد بود

سامسونگ امروز با برگزاری یک نشست خبری از برنامه‌های آینده خود برای گسترش قابلیت‌‌های هوش مصنوعی Galaxy AI رونمایی و برای بار دیگر اعلام کرد که آن‌ها همیشه به صورت رایگان در دسترس کاربران گوشی‌های هوشمند این شرکت نخواهند بود. بنا به گفته سامسونگ کاربران باید از دو سال دیگر برای استفاده از این قابلیت‌ها هزینه‌ای جداگانه بپردازند.

قابلیت‌های هوش مصنوعی Galaxy AI در طی ماه‌های اخیر تاثیر فراوانی بر روی فروش گوشی‌های هوشمند سامسونگ گذاشته است و به ویژه محصولات پرچمدار آن در سری گلکسی اس 24 به دلیل حضور این قابلیت‌ها با استقبال بسیار خوبی از سوی کاربران همراه شده‌اند. اما سامسونگ در گذشته اعلام کرده بود که این قابلیت‌های هوش مصنوعی برای همیشه به صورت رایگان در دسترس کاربران نخواهند بود. این شرکت ساعاتی پیش با برگزاری یک نشست خبری از برنامه خود برای گسترش این قابلیت‌ها رونمایی و اطلاعاتی در مورد زمانی که دیگر آن‌ها به صورت رایگان در اختیار نخواهند بود منتشر کرد.

براساس گزارش Wccftech، سامسونگ در این نشست خبری اعلام کرد که قصد دارد در آینده نزدیک هوش مصنوعی Galaxy AI را هم در بخش قابلیت‌ها و هم در بخش پشتیبانی از دستگاه‌های جدید گسترش دهد. این شرکت همچنین در این نشست خبری بازهم عنوان کرد که استفاده از این قابلیت‌ها برای همیشه رایگان نخواهد بود و قرار است از سال 2026 در ازای استفاده از آن‌ها هزینه‌ای جداگانه از کاربران دریافت شود. سامسونگ در این باره اعلام کرده است: «قابلیت‌های Galaxy AI تا انتهای سال 2025 میلادی به صورت رایگان در دستگاه‌های قابل پشتیبانی Samsung Galaxy در دسترس خواهد بود».

این تصمیم در حالی توسط سامسونگ گرفته شده است که در حال حاضر دیگر سرویس‌های هوش مصنوعی پیشگام همچون Google Gemini، ChatGPT و Copilot به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار دارند و آن‌ها می‌توانند بدون پرداخت هزینه از بسیاری از قابلیت‌ها و ویژگی‌های آن‌ها استفاده کنند. البته این سرویس‌های هوش مصنوعی نیز میان کاربران رایگان و پولی خود تفاوت‌هایی قایل هستند و قابلیت‌های بهتری را در دسترس کاربران Premium خود قرار می‌دهند؛ اما هیچگاه به طور کلی استفاده از خدمات آن‌ها غیر رایگان نبوده است.

انتظار می‌رود سامسونگ نیز رویه مشابهی را در پیش بگیرد و بخشی از قابلیت‌های Galaxy AI را به صورت رایگان در دسترس کاربران دستگاه‌های خود قرار دهد و برخی از قابلیت‌های پیشرفته و مجهز به هوش مصنوعی قدرتمندتر را به عنوان نسخه‌ای پولی منتشر کند. ممکن است این قابلیت‌های غیر رایگان Galaxy AI با عنوانی همچون AI Plus در دسترس قرار بگیرند. باید دید چه ویژگی‌ها و قابلیت‌هایی برای این نسخه غیر رایگان در نظر گرفته خواهد شد.

سامسونگ در حال حاضر در مجموعه Galaxy AI خود پنج قابلیت‌ مختلف را در دسترس کاربران قرار می‌دهد. قابلیت Circle to Search که به کاربران اجازه می‌دهد با انتخاب یک المان یا شی درون عکس‌های مختلف آن را در فضای وب جستجو کنند. قابلیت دیگر که Live Translate نام دارد نیز می‌تواند تماس‌های صوتی را به صورت زنده به زبان‌های دیگر ترجمه کرده و به صورت فایل متنی به نمایش درآورد. قابلیت Note Assist نیز می‌تواند با دریافت یک متن آن را خلاصه کند و یا از نظر گرامری مورد بررسی قرار دهد.

دیگر قابلیت جذاب این مجموعه Generative AI نام دارد که می‌تواند برای ویرایش تصاویر با استفاده از هوش مصنوعی مورد استفاده قرار بگیرد. قابلیت Chat Assist نیز امکان ترجمه همزمان پیام‌های متنی به زبان‌های گوناگون را فراهم می‌کند.


منبع

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

لبوف: امباپه نباید مقابل انگلیس بازی کند؛ به خاطر فوتبال، دوست دارم فینال بین اسپانیا و هلند باشد

طرفداری | پیش از دیدار مرحله نیمه‌ نهایی فرانسه مقابل اسپانیا در یورو ۲۰۲۴، فرانک لبوف …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *