استفاده از دسته برای تجربه بازی‌ها در استیم بیشتر شده است • دیجی‌کالا مگ

به گفته شرکت ولو (Valve)، میزان استفاده از دسته برای تجربه بازی‌ها در پلتفرم استیم به طور قابل توجهی بیشتر از قبل شده است.

طبق این آمار جدید، از سال ۲۰۱۸ میانگین استفاده روزانه از دسته از ۵ به ۱۵ درصد افزایش یافته است که ۴۲ درصد از این بازیکنان از Steam Input استفاده می‌کنند که به بازیکنان اجازه می‌دهد از انواع مختلف دسته که شامل بیش از ۳۰۰ نوع می‌شود، بهره ببرند.

جالب است بدانید که طبق آمار، دسته ایکس‌باکس محبوب‌ترین انتخاب بوده است، به طوری که بازیکنان ترجیح می‌دهند در ۵۹ درصد مواقع از آن استفاده کنند، در حالی که این میزان برای دسته‌های پلی‌استیشن ۲۶ درصد و استیم دک ۱۰ درصد گزارش شده است. البته ممکن است ک به‌زودی این آمار به نفع دسته جدید استیم تغییر یابد اما آمارها حاکی از آن است که استیم دک عملکرد چندان خوبی نداشته است.

شرکت Hori که در زمینه ساخت دسته‌های بازی فعالیت دارد، یک دسته بی‌سیم جدید متمرکز بر استیم را معرفی کرده است که اواخر سال ۲۰۲۴ عرضه می‌شود. این دسته دارای مجوز رسمی از شرکت ولو است و ظاهرا هر دو شرکت با هم همکاری کرده‌اند تا اطمینان حاصل شود که گیم پد و تمام ویژگی‌های آن کاملا با استیم روی دسکتاپ و استیم دک سازگار باشد.

جالب است بدانید که ولو ساخت دسته رسمی استیم خود را در سال ۲۰۱۹ متوقف کرد، بنابراین این همکاری جدید با Hori قابل توجه است. در حال حاضر، این تنها دسته رسمی استیم است که در حال تولید بوده و از طراحی نسبتا جالبی برخوردار است. این دسته در کنار دکمه‌هایی که در دسته‌های دیگر نیز دیده می‌شوند و به استاندارد این زمینه تبدیل شده‌اند، دارای دکمه‌های اختصاصی برای حالت Big Picture و منوی دسترسی سریع استیم است. این دسته در ۳۱ اکتبر (۱۰ آبان) با قیمت ۵۰ دلار و در چهار رنگ زرد نئونی، بنفش نئونی، سفید و مشکی در دسترس علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.

منبع: Gameindustry


منبع

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

Bounty Hunter مرداد ماه منتشر می‌شود • دیجی‌کالا مگ

شرکت Aspyr از نسخه‌ی بازسازی شده‌ی بازی Star Wars: Bounty Hunter برای کنسول‌ها و رایانه‌های …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *