از فوتبال بانوان تا رابط کاربری جدید

استودیو Sports Interactive‌ یک مطلب رسانه‌ای تازه منتشر کرده و توضیحات مهمی را در مورد تغییرات بازی Football Manager 25 ارائه کرده است. شبیه‌ساز مربی‌گری فوتبال که توسط شرکت سگا منتشر می‌شود، چند سالی است تغییر اساسی نداشته و قرار است پس از سال‌ها، قابلیت‌های جذابی دریافت کند که در این مطلب به شرح آنها خواهیم پرداخت.

استودیو در ابتدا اعلام کرد که تعداد بازی‌کنان Football Manager 24 از ده میلیون نفر عبور کرده است. کمتر بازی امروزه چنین جامعه‌ی طرفداری بزرگی دارد و این نشان می‌دهد که علاقه به این سری بسیار زیاد است. هر چند طرفداران مدت‌هاست درخواست تغییرات اساسی را کرده‌اند و خواسته‌ی آنها، امسال عملی خواهد شد. مدیر استودیو اعلام کرد که بازی جدید برای کامپیوتر، ایکس‌باکس وان و سری و همچنین پلی‌استیشن 5 منتشر می‌شود. نسخه موبایل نیز در راه است و دیرتر به دست علاقه‌مندان خواهد رسید.

تغییرات مهم بازی Football Manager 25

اولین تغییر مهم که بیشتر از همه روی روند بازی جدید شبیه ساز فوتبال 25 تاثیر می‌گذارد، کوچ به موتور بازی‌سازی یونیتی (Unity) است. توسعه‌دهنده ترجیح داده تا ستون‌های بازی جدید را روی شالوده تازه‌ای بنا کند. آنها معتقدند که یونیتی، اجازه‌ی اعمال قابلیت‌های تازه را در سریع‌ترین زمان ممکن می‌دهد و همچنین عملکرد بازی را می‌توان خیلی ساده بهتر کرد. تغییر موتور گرافیکی منجر به طراحی دوباره رابط کاربری شده است. جدا از آن، لیگ فوتبال بانوان اضافه شده و همچنین لایسنس چند لیگ اروپایی نیز در بازی جدید خریده شده است.

صحبت از تغییرات رابط کاربری Football Manager 25 شد، استودیو چه راهی برای بهتر کردن آن پیدا کرده است؟ آنها ابتدا یک سری قابلیت‌های نه‌چندان کاربردی را حذف کرده‌اند. قابلیت‌های حذف شده که در بازی جدید دیگر نخواهیم دید به شرح زیر هستند:

  1. فریاد کنار زمین: بازی‌های فوتبال منیجر به شما اجازه می‌دهند تا سر بازی‌کنان داد بزنید و برای نمونه به آنها انگیزه بدهید. از آنجایی که فریاد مربی تنها بعد از اینکه توپ از زمین بیرون می‌رفت، اعمال می‌شد؛ استودیو ترجیح داده تا به‌طور کل آن را کنار بگذارد.
  2. شبکه‌های اجتماعی و صفحات داده: خبری از خلاصه توییت‌ها و شبکه اجتماعی در بازی جدید نیست. اطلاعات کلیدی که بازی‌کننده باید بداند در قالب یک صفحه ساده ارائه می‌شود و رابط کاربری جدید به هیچ عنوان شلوغ و گیج‌کننده نیست. تمام اطلاعات لازم در بخش Data Hub ارائه می‌شود
  3. تاسیس یک باشگاه جدید: این بخش تنها پنج درصد از بازی‌کنان را جذب کرده و استودیو ترجیح داده تا آن را کنار بگذارد. هر چند بخش تاسیس باشگاه در بازی بعدی با تغییرات اساسی برمی‌گردد
  4. حالت Versus: این بخش تنها نیم درصد از بازی‌کنان را جذب کرده و در بازی جدید کنار خواهد رفت

در نهایت باید به دو حالت Challange و Fantasy Draft اشاره کرد که در بازی امسال جایی نخواهند داشت.

رابط کاربری جدید فوتبال منیجر 25

مدیر استودیو نوشته است که آنها سال‌هاست در مورد طراحی یک رابط کاربری تمیز و مرتب تحقیق کرده‌اند و در نهایت توانسته‌اند تغییرات مهمی ایجاد کنند. آنها سیستم تازه‌ای به نام «کارت و خانه» طراحی کرده‌اند. هدف آنچه خانه یا Tile یا کاشی یا یک کادر مستطیلی خوانده می‌شود، ارائه اطلاعات است. رابط کاربری متشکل از تعدادی خانه‌ها یا کادرهای مختلف است که در زیر می‌توانید نحوه‌ی طراحی آنها را ببینید. کادرها هرکدام اندازه‌ای دارند و اطلاعات مختلف را با طراحی شکیل و ساده به بازی‌کننده منتقل می‌کنند.

وقتی روی یک کادر مستطیلی کلیک کنید، یک کارت باز می‌شود. این کارت شامل اطلاعات بیشتر است. چنین طراحی باعث شده تا صفحات بازی Football Manager 25 زیباتر به نظر بیایند و بازی‌کننده دیگر گیج نشود. بخش ایمیل یا ورودی ایمیل‌ به‌طور کل حذف شده است. بخش تازه‌ای به نام پورتال جایگزین شده است. پورتال یک پنجره‌ی مرتب است که اطلاعات کامل در مورد بازی بعدی، آخرین خبرها، کارهایی که باید انجام دهید، پیام‌های دریافتی و تقویم بازی‌ها را نشان می‌دهد.

رابط کاربری بازی حین مسابقه نیز آپدیت شده است. سیستم کادر و کارت در این بخش هم به کار رفته است. می‌توانید به اطلاعات بازی دسترسی کامل داشته باشید و بازی‌کنان را بهتر هدایت کنید. تصویر زیر می‌تواند به درک تغییرات Football Manager 25 بهتر کمک کند.

زمان انتشار Football Manager 25

توسعه‌دهنده اعلام کرده که بازی فوتبال منیجر 25 در اوایل ماه سپتامبر (شهریور) منتشر خواهد شد. اطلاعات بیشتری از المان‌های گیم‌پلی در آینده نزدیک اعلام می‌شود. نسخه جدید با حمایت فدراسیون جهانی فوتبال ساخته شده و جام جهانی را هم در بر می‌گیرد. لیگ‌های جدید و فوتبال بانوان هم در تاریخ دیگری تشریح خواهد شد. نظر شما چیست؟ آیا این تغییرات باعث شده تا Football Manager 25 را تجربه کنید؟

منبع: FootballManager.com


منبع

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

بازی Crazy Taxi جدید یک اثر جهان باز وسیع و آنلاین است

شرکت سگا یک ویدیو استخدامی تازه منتشر کرده که اطلاعات تازه‌ای در مورد ریبوت مجموعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *