از خبر« بورسی شدن پست» تا خبر « عرضه خودرو سراتو در بورس کالا»

به گزارش نبض بورس، در طول سال هایی که بورس ایران فعالیت خود را آغاز کرده است اتفاقات و وقایعی را به خود دیده است که هر یک به نوعی می توانند تجربه ای برای مدیران فعلی و تجدید خاطراتی برای سهامداران باشند. این نوشتار به وقایع و اخبار بورس ایران در سیزدهمین روز تیرماه در طی سال های مختلف خواهد پرداخت که به نوعی برای بورس ایران حائز اهمیت بوده اند.

۱۳ تیرماه ۱۳۸۴،  رئيس جمهوري منتخب، احمدی نژاد هفته گذشته در نخستين نشست خبري خود بر لزوم شفاف شدن اطلاعات در بورس تأكيد كرد. 

۱۳ تیرماه ۱۳۸۷،  به دنبال واگذاری سهام شرکت پالایشگاه اصفهان در بورس، مدیر پالایش شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی، گفت: پالایشگاه نفت تبریز، لاوان و بندرعباس نیز واگذار خواهند شد.

۱۳ تیرماه ۱۳۸۸، بورسی شدن «پست» در انتظار تصویب اساسنامه: مدیرعامل شرکت پست از ارسال اساسنامه شرکت پست به دولت برای خصوصی‌‌سازی خبر داد و گفت: در سال جاری دولت برای شرکت پست ۲۹۵‌‌میلیارد تومان بودجه جاری درنظر گرفته است.

۱۳  تیرماه ۱۳۹۰، 120 میلیون سهم معادل 5درصد از سهام شرکت پتروشیمی زاگرس روز چهارشنبه پانزدهم تیر ماه جاری در بازار دوم فرابورس عرضه می شود.

۱۳  تیرماه ۱۳۹۱،  تفاهمنامه سازمان بورس و اوراق بهادار و صندوق توسعه ملی با هدف حمایت از بازار سرمایه و شرکت‌های پذیرفته شده در بورس و فرابورس، امروز به امضا می‌رسد. طی خبری اعلام شد: اقدامات لازم برای واگذاری بیمه ملت در بورس انجام شده و به زودی بیمه ملت و پس از آن هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس به لیست بورسی ها می پیوندند.

۱۳  تیرماه ۱۳۹۴، اعلام آمادگی و درخواست شاتل برای خرید 50 درصد به اضافه یک سهم شرکت مخابرات ایران به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ارایه و تقاضای جدی خرید سهام این شرکت به صورت رسمی مطرح شده است.

۱۳  تیرماه ۱۳۹۵، دکتر محمد فطانت، روز یکشنبه در مراسم رونمایی از اوراق رهنی مسکن گفت: امروز 3 هزار میلیارد ریال اوراق رهنی مسکن در فرابورس عرضه شد که در کسری از ثانیه به فروش رفت.

 ۱۳  تیرماه ۱۳۹۶، امروز ۵۰ دستگاه خودروی سراتو محصول شرکت سایپا با قیمت پایه ۸۷۲ میلیون و ۶۰۴ هزار و ۴۴۶ ریال در بورس کالای ایران عرضه و کل آن معامله شد.

 ۱۳  تیرماه ۱۳۹۷، سازمان خصوصی سازی اعلام کرد: عملیات تقسیم و اختصاص سهام عدالت مشمولان فوت شده سهام عدالت به وراث قانونی این مشمولان از روز شنبه مورخ ۱۶ تیر ماه ۱۳۹۷ آغاز می‌شود. و همچنین عرضه اولیه 10 درصد از سهام پتروشیمی غدیر: فرابورس ایران اعلام کرد امروز چهارشنبه مورخ 13 تیر سال 97، تعداد 130 میلیون سهم شرکت پتروشیمی غدیر (سهامی عام) برای اولین بار پس از پذیرش در بازار اول فرابورس ایران در نماد (شغدیر1) به روش ثبت سفارش عرضه می شود.

 ۱۳  تیرماه ۱۳۹۸، دامنه نوسان روزانه صندوق های سرمایه گذاری قابل معامله سهامی و مختلط در بورس اوراق بهادار تهران از روز دوشنبه مورخ ۱۶ تیرماه ۹۹ به ۱۰ (ده) درصد کاهش می یابد.

 ۱۳  تیرماه ۱۴


منبع

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

میزان رشد انرژی‌های تجدیدپذیر در قاره های مختلف + نقشه

«تجارت‌نیوز» گزارش می‌دهد: از سال 2018، جهان بیش از 1000 گیگاوات ظرفیت تولید انرژی های …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *