ارز دیجیتال استارز (Stars) تلگرام چیست؟

تلگرام، پیام‌رسان محبوب ایرانی‌ها که حالا در سراسر دنیا کاربران زیادی را به خود جذب کرده است، دست به یک اقدام جالب دیگر زد. پس از تب فراگیر پروژه نات کوین که با موفقیت چشمگیری همراه شد، حالا پیام‌رسان اجتماعی تلگرام به‌تازگی ارز دیجیتال «تلگرام استارز» (‌Telegram Stars) را راه‌اندازی کرده است. تلگرام استارز یک توکن درون‌برنامه‌ای است که کاربران می‌توانند از آن برای خرید خدمات و کالاهای دیجیتال استفاده کنند. با توجه به سابقه تلگرام در راه‌اندازی پروژه‌های موفق و برنامه‌ریزی‌های دقیق این پیام‌رسان، به‌نظر می‌رسد که به‌زودی تلگرام استارز نیز به یک توکن پرکاربرد تبدیل شود. این ارز دیجیتال درون‌برنامه‌ای می‌تواند یک قدم بزرگ رو به جلو در دنیای بازار کالاهای دیجیتال برای کاربران پرشمار تلگرام باشد. برای آشنایی بیشتر با ارز دیجیتال تلگرام استارز، نحوه خریدوفروش و کاربردهای آن در ادامه این مقاله با ما همراه باشید. 

ارز دیجیتال استارز تلگرام چیست؟

ارز تلگرام استارز (Telegram Stars) یک ارز دیجیتال درون‌برنامه‌ای است که پیام‌رسان تلگرام آن را برای خریدوفروش خدمات و انواع کالاهای دیجیتال معرفی کرده است. تلگرام با ارائه این توکن دسترسی به کالاهای دیجیتال را آسان‌تر کرده است و انتظار می‌رود استارز به یک ارز درون‌برنامه‌ای محبوب بین کاربران این پیام‌رسان تبدیل شود. با راه‌اندازی شدن این ارز، کاربران هر دو سیستم‌عامل موبایلی پراستفاده یعنی اندروید و آی او اس‌ (iOS) می‌توانند به‌راحتی اقدام به خرید کالاها یا خدمات دیجیتالی مورد نیاز خود کنند.

همچنین کاربران می‌توانند ارز استارز خود را به ارز تون (TON) که یک پروژه موفق از سوی تلگرام است تبدیل کنند. علاوه‌بر این، با تسهیلاتی که توسط تلگرام در نظر گرفته شده است، توسعه‌دهندگان می‌توانند با سرمایه‌گذاری بر روی استارز، با کارمزدی نزدیک به صفر اقدام به تبلیغ برنامه‌های خود در تلگرام کنند. به همین دلیل، راه‌اندازی برنامه‌ها روی تلگرام بسیار به‌صرفه تر از راه‌اندازی برنامه‌ها سنتی موبایلی پیشین خواهد بود. علاوه‌ بر اینها، تلگرام استارز فرصتی بزرگ برای بات‌های تلگرامی ایجاد می‌کند تا با استفاده از این روش پرداخت کسب درآمد کنند.

پاول دوروف، بنیان‌گذار تلگرام چندی پیش در رابطه با تلگرام استارز گفته بود‌: «با تلگرام استارز، مینی اپلیکیشن‌ها (Mini apps) می‌‌توانند پرداخت‌های مرتبط با خدمات دیجیتال را با آسان‌ترین روش پرداخت ممکن بپذیرند و خریدهای درون‌برنامه‌ای را در سیستم‌عامل‌های اندروید و آی او اس انجام دهند.» دوروف با اشاره به توسعه‌دهندگان برنامه‌ها اضافه کرد:‌ «توسعه دهندگان می‌توانند برنامه‌های خود را در تلگرام تبلیغ کنند.»

موسس تلگرام باور دارد که با حضور تلگرام استارز و حمایت تلگرام از توسعه‌دهندگان برنامه‌ها، تلگرام می‌تواند این افراد را به تولید و ساخت محصولات دیجیتال تشویق کند. دوروف در این رابطه اذعان کرد: «اگر توسعه‌ٔدهندگان برای تبلیغ اپلیکیشن‌های خود روی ارز استارز سرمایه‌گذاری کنند، مجموع کمیسیون پرداختی آنها چیزی نزدیک به صفر است. در نتیجه راه‌اندازی برنامه‌ها در پلتفرم تلگرام از لحاظ اقتصادی نسبت به راه‌اندازی برنامه‌ها روی برنامه‌های موبایلی سنتی مقرون به صرفه‌تر خواهد بود». وی همچنین افزود: «به‌روزرسانی‌های بعدی تلگرام استارز، ویژگی‌ها و کاربردهای دیگری را نیز به تلگرام استارز اضافه خواهد کرد؛ برای مثال برای تولیدکنندگان محتوا هدیه و پاداش در نظر گرفته می‌شود.»

با توجه به صحبت‌های پاول دوروف و پروژه‌های موفقی که تاکنون از تلگرام سراغ داریم، تلگرام استارز می‌تواند یک گزینه بسیار جذاب برای کاربرانی باشد که قصد خرید خدمات یا فروش خدمات و توسعه برنامه‌های خود را دارند. به همین منظور، می‌توان با مطالعه بیشتر و پیگیری اخبار و به‌روز‌رسانی‌های این ارز در آینده نزدیک، از خدمات ارائه شده استارز به بهترین شکل استفاده کرد. 

کاربردهای ارز دیجیتال استارز

اولین و مهم‌ترین هدف تلگرام استارز آسان‌تر کردن خریدوفروش خدمات و کالاهای دیجیتال در محیط تلگرام است. با استفاده از این توکن کاربران می‌توانند به‌راحتی هرچه تمام‌تر و به‌دور از دردسرهای موجود برای پرداخت، خریدوفروش دیجیتال خود را انجام دهند. همچنین در ادامه قرار است تا گزینه‌های مختلفی در اختیار دارندگان این ارز قرار بگیرد. برای مثال، کاربران می‌توانند با استفاده از این ارز به تولیدکنندگان محتواهای محبوب خود هدیه بدهند و آنها را مورد تشویق قرار دهند. در کنار اینها، اگر کاربران به بات‌های تلگرام غیر رایگان نیاز داشته باشند، می‌توانند با تلگرام استارز اشتراک لازم خود را خریداری کنند و به بات مورد نظر خود دسترسی پیدا کنند. مورد بعدی از کاربردهای پرشمار در نظر گرفته شده برای استارز، قابلیت تبدیل آن به ارز دیجیتال تون کوین (TON) تلگرام است که استارز را به یک گزینه جذاب برای کاربران تبدیل می‌کند. بدین صورت که کاربران با استفاده از پلتفرم فرگمنت (Fragment) تلگرام که پیش از این برای خریداری نام‌های کاربری (Username) از آن استفاده می‌شد، می‌توانند تلگرام استارز را با تون کوین مبادله کنند. همچنین راه‌اندازی تلگرام استارز گام مهم دیگری است که از سوی تلگرام به سمت دنیای وب۳ برداشته شده است. 

به‌طور خلاصه، کاربردهای ارز دیجیتال استارز تلگرام عبارتند از:

  • خریدوفروش خدمات و کالاهای دیجیتال از طریق پرداخت‌ درون‌برنامه‌ای
  • حمایت از توسعه‌دهندگان اپلیکیشن‌های مختلف
  • در نظر گرفتن پاداش برای تولیدکنندگان محتوا
  • پیشروی بیشتر به سمت دنیای وب۳

خرید و فروش ارز دیجیتال استارز چگونه است؟

ارز دیجیتال تلگرام استارز را می‌توان به آسانی خریداری کرد. تلگرام استارز از طریق خرید درون‌برنامه‌ای به‌راحتی در دسترس کاربران قرار گرفته است. به این معنی که این ارز دیجیتال را هم می‌توان از طریق بازارهای گوگل (Play Store) و اپل (App Store) خریداری کرد یا اینکه آن را از طریق ربات پریمیوم تلگرام (Premium bot) تهیه کرد. کاربران می‌توانند با خریدوفروش این ارز، از بات‌های مختلف اشتراک تهیه کنند، محصولات متعددی را خریداری کنند یا مواردی که برای بازی‌های خود نیاز دارند را از این طریق خریداری کنند. در واقع، پس از خریداری این ارز دیجیتال می‌توانید هر خدمت یا کالای دیجیتالی را که می‌خواهید و به آن نیاز دارید، تهیه کنید و یا در صورت ترجیح در محیط فرگمنت (Fragment) تلگرام آن را به تون کوین تبدیل کنید.

استارز برای ایرانی‌ها در دسترس خواهد بود؟

متاسفانه به دلیل وجود محدودیت‌ها برای کاربران ایرانی، برخی ویژگی‌های تلگرام مانند کیف پول تلگرام در دسترس کاربرانی که با سرشماره کشور ایران حساب کاربری خود را ساخته‌اند در دسترس نیست. از همین رو، ارز دیجیتال استارز تلگرام نیز از این مسئله مستثنا نیست و کاربران ایرانی ممکن است اجازه استفاده از این ارز درون‌برنامه‌ای را نداشته باشند. در واقع در حال حاضر شما نمی‌توانید با حساب کاربری که با استفاده از کد کشور ایران ساخته‌اید، از تلگرام استارز و امکاناتی که این ارز دیجیتال درون‌برنامه‌ای همراه خود می‌آورد استفاده کنید. با توجه به شرایط موجود، به نظر نمی‌رسد که در آینده نزدیک تلگرام استارز در دسترس کاربران ایرانی قرار بگیرد.

آینده تلگرام استارز چگونه خواهد بود؟

تلگرام در طول بیش از ۱۰ سال فعالیت خود، نشان داده است که طبق یک برنامه مدون و حساب‌شده پیش می‌رود. تنها با نگاهی به روند به‌روزرسانی‌ها و ویژگی‌هایی که این پیام‌رسان در طول زمان در اختیار کاربران خود قرار داده است، می‌توان به این مسئله پی برد. علاوه بر اینها، در سال‌های اخیر تلگرام پروژه‌های بسیار موفقی چون تون کوین و نات کوین را راه‌اندازی کرده است که با استقبال شدید کاربرانش و همچنین فعالان بازار ارزهای دیجیتال در سراسر دنیا مواجه شدند. از این رو، به نظر می‌رسد پروژه تلگرام استارز نیز یک پروژه حساب‌شده و دارای فرآیند باشد که می‌تواند با گذشت زمان اهمیت و ارزش خود را بیش از پیش نشان دهد. بنابراین، با نگاه به گذشته و تکیه بر موفقیت چشمگیر تلگرام در بین رقبای خود در سالیان اخیر، می‌توان پیش‌بینی کرد که احتمالاً تلگرام استارز نیز آینده خوبی پیش روی خود خواهد داشت.

جمع‌بندی

تلگرام استارز به‌عنوان یکی از جدیدترین پروژه‌های پیام‌رسان تلگرام، قابلیت ایجاد یک تحول بزرگ در اقتصاد دیجیتال را دارد. با استفاده از ارز دیجیتال درون‌ برنامه‌ای تلگرام استارز، خریدوفروش خدمات و کالاهای دیجیتال از هر زمان دیگری راحت‌تر می‌شود و کاربران می‌توانند هنگام استفاده از استارز و امکاناتی که فراهم می‌کنند تجربه خوبی از بازار دیجیتال داشته باشند. همچنین تلگرام استارز فرصت بسیار بزرگی را برای توسعه‌دهندگان اپلیکیشن‌های مختلف به‌وجود می‌آورد تا با معرفی، عرضه و راه‌اندازی محصولات خود در بستر تلگرام کسب سود کنند.

تلگرام استارز یک راه برد-برد برای پرداخت هزینه‌ خدمات دیجیتال است. از یک طرف کاربران می‌توانند به آسانی به خدماتی که نیاز دارند برسند و از طرف دیگر نیز توسعه‌دهندگان می‌توانند به‌راحتی و با صرفه اقتصادی نسبتاً بالایی اقدام به عرضه و فروش برنامه‌های خود کنند. تلگرام استارز در حال حاضر در ابتدای راه خود به سر می‌برد و با به‌روزرسانی‌های تلگرام در آینده به احتمال زیاد، بر امکانات و ویژگی‌های ارائه شده توسط این ارز اضافه خواهد شد. به‌طور کلی، تلگرام استارز می‌تواند آینده‌ای روشن برای اقتصاد دیجیتال ترسیم کند و تحول شگرفی در روش پرداخت‌های درون‌برنامه‌ای به وجود بیاورد.

سوالات متداول

چگونه استارز به تون کوین تبدیل می‌شود؟

کاربران می‌توانند با استفاده از محیط فرگمنت تلگرام ارز استارز خود را به ارز دیجیتال تون کوین (TON) تبدیل کنند. البته این بخش هنوز به فرگمنت اضافه نشده است.

می‌توان با استارز پریمیوم تلگرام خرید؟

بله، با پرداخت درون‌برنامه‌ای از طریق تلگرام استارز می‌توان تلگرام پرمیوم را نیز خریداری کرد.

قیمت استارز تلگرام چقدر است؟

قیمت تلگرام استارز متغیر است اما می‌توان گفت در حال حاضر قیمت هر ارز دیجیتال تلگرام استارز برابر یا ۰.۰۸ دلار آمریکاست.

نوشته ارز دیجیتال استارز (Stars) تلگرام چیست؟ اولین بار در مجله نوبیتکس. پدیدار شد.


منبع

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

قیمت همستر کامبت در بازار پیش از عرضه چقدر است؟ (۱۱ تیر ۱۴۰۳)

قیمت همستر کامبت در بازار پیش از عرضه با نوسانات زیادی مواجه شده است و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *