ارباب حلقه‌ها: سه حلقه نژاد الف‌ها دقیقا چه قدرتی دارند؟

در دنیای ارباب حلقه‌ها علاوه بر حلقه یگانه قدرت یک سری حلقه دیگر نیز وجود دارند که به هر نژادی در سرزمین میانه قدرت‌های منحصر به فردی می‌دهند. اما سه حلقه‌ای که به الف‌ها مربوط می‌شود و توسط خودشان ساخته شده دقیقا چه قدرت‌هایی دارند و به چه کاری می‌آیند؟

حلقه یگانه که به نحوی محور اصلی داستان ارباب حلقه‌ها محسوب می‌شود یکی از نمادین‌ترین اشیائی است که در دنیای سرگرمی دیده‌ایم. این حلقه طبیعت وسوسه انگیزی دارد و در نزدیک هر فردی که باشد او را به نگه داشتن و استفاده از خود وسوسه می‌کند. تقریبا هر شخصیتی که در داستان این فرنچایز با حلقه یگانه روبرو می‌شود به برده وی در می‌آید و خود را وقف نگهداری از آن می‌کند. حلقه مورد بحث برای هرکسی قدرت منحصر به فردی را به همراه می‌آورد و او را در زنجیره غذایی به چند پله بالاتر می‌برد. برای مثال هنگامی که فرودو حلقه یگانه را به دست می‌کند نامرئی می‌شود و سائرون در حین استفاده از آن قدرت فزاینده‌ای به دست می‌آورد. اما باید توجه داشته باشید که در دنیای فانتزی جی. آر. آر. تالکین ۱۹ حلقه دیگر نیز وجود دارند که از جمله آن‌ها می‌توان به سه حلقه انحصاری الف‌های سرزمین میانه اشاره کرد. این سه حلقه ویلیا، ننیا و ناریا نام دارند و قدرت‌های عجیبی برای فرد میزبان به وجود می‌آورند.

بازسازی یکی از حماسی‌ترین صحنه‌های ارباب حلقه‌ها در قالب یک توی آرت

اگر سریال ارباب حلقه‌ها: حلقه‌های قدرت را دیده باشید احتمالا داستانی که به تعریف آن می‌پردازیم را بهتر می‌شناسید. در هنگامی که آهنگران الف‌های سرزمین Eregion مشغول ساخت ۱۹ حلقه دیگر بودند، سائرون ظاهر یک انسان را به خود می‌گیرد و به ساخت حلقه یگانه در آتش کوه نابودی (Mount Doom) می‌پردازد. هدف سائرون از این کار این بود که حلقه‌های دیگر را به رهبران جوامع و گروه‌های دیگر بدهد و آن‌ها را از دور کنترل کند. اما الف‌ها که باهوش‌ترین از این حرف‌ها بودند خیلی سریع متوجه این نیرنگ بزرگ شدند و حلقه‌های خود را از دست درآوردند. در طرفی دیگر پادشاهان انسان‌ها آنقدرها هم باهوش نبودند بیش‌تر از هر میزبان دیگر تحت تاثیر تزویر ارباب تاریکی قرار گرفتند.

در همین حین که سائرون مشغول گسترش نفوذ خود بود، کلبریمور (آهنگر معروف الف‌ها) در خفا دست به ساخت سه حلقه قدرت زد؛ حلقه‌هایی که از دست ارباب تاریکی دور ماندند و به خاطر تاثیر وی فاسد نشدند. بعدها و هنگامی که سائرون کلبریمور را به گروگان گرفت، هرچقدر هم او را شکنجه کرد نتوانست به محل سه حلقه اصلی الف‌ها دست پیدا کند. همین موضوع باعث شد که سه حلقه مورد بحث پاک و منزه باقی بمانند و در نبرد برابر ارباب تاریکی نقش پررنگی ایفا کنند. این سه حلقه یک سری قدرت‌های مشترک دارند که از جمله آن‌ها می‌توان به مصون بودن در برابر تاثیرات سائرون و افزایش دادن طول عمر اشاره کرد. کلبریمور به عنوان سازنده این انگشترها نام سه تا از عناصر مهم سرزمین میانه را روی‌شان گذاشت و آن‌ها را به معتمدترین هم‌پیمان‌های خود واگذار کرد.

حلقه ناریا (Narya)

گندالف با قدرت ناریا همیشه الهام‌بخش دیگران بوده است

ناریا یکی از مهم‌ترین اشیا دنیای ارباب حلقه‌ها محسوب می‌شود و نشانگر قدرت آتش است. طراحی این حلقه به گونه‌ای انجام شده که بتوان به راحتی متوجه ارتباط آن با عنصر آتش شد. قدرت اصلی ناریا که با نام «حلقه آتش» هم شناخته می‌شود الهام بخشیدن به دیگران برای مقابله با استبداد و فساد است. فردی که این انگشتر را به دست کند قابلیت مقاومت در مقابل احساس‌هایی نظیر سلطه، افسردگی و شکست را به دست می‌آورد. حلقه آتش باعث به وجود آمدن یک روحیه شکست‌ناپذیر می‌شود تا میزبان آن بتواند از هر گونه شرایط سختی به سلامت بیرون آید.

کلبریمور ناریا را در ابتدا به پادشاه گیل-گالاد اهدا کرد و خود پادشاه نیز آن را به معتمدترین دستیار خود داد؛ فردی که او را با نام سیدران (Cidran) می‌شناسیم. هزاران سال بعد هنگامی که سیدران گندالف را ملاقات کرد ناریا را به این جادوگر قدرتمند سپرد تا مطمئن شود که این حلقه به دست افراد نامناسب نرسد. هرچند که ما زیاد در مورد نحوه استفاده گندالف از ناریا اطلاع نداریم، اما می‌توانیم حدس بزنیم که او از قدرت حلقه برای روحیه دادن به سربازان Minas Tirith استفاده کرد. برخی‌ها نیز ادعا می‌کنند که شخصیت مذکور به خاطر قدرت همین حلقه توانست از نبرد با بالدور پیروز خارج شود.

حلقه ننیا (Nenya)

گالادریل هزاران سال به کمک ننیا سرزمین خود را از دستان ارباب تاریکی مخفی کرد

ننیا نسبت به ناریا مسیر به مراتب صاف و ساده‌تری طی کرده است. این انگشتر که با نام‌هایی نظیر حلقه سفید و حلقه آب هم شناخته می‌شود قدرتی شبیه به ناریا دارد. در حالی که ناریا میزبانش را به مقاومت در مقابل اهریمن تشویق می‌کند، ننیا مخفی شدن در برابر تاریکی و دفاع از خویشتن را در اولویت قرار می‌دهد. کلبریمور برای اینکه خیالش راحت شود ننیا را به شخصه به دست بانو گالادریل انداخت تا آن را همیشه به همراه داشته بتاشد. گالادریل با استفاده از این آیتم مهم از دنیای ارباب حلقه‌ها موفق شد سرزمین Lothlorien را برای سال‌های طولانی از مقابل چشمان نیروهای تاریکی مخفی نگه دارد.

شورانرهای سریال ارباب حلقه‌ها از نقش سائورون در فصل دوم می‌گویند

حلقه ویلیا (Vilya)

لرد الراند زیاد از قدرت ویلیا استفاده نکرد تا در مورد توانایی‌های آن آگاه باشیم

سومین و آخرین حلقه الف‌ها با نام ویلیا شناخته می‌شود و لقب‌هایی نظیر حلقه آبی رنگ و حلقه باد دارد. در حالی که گفته می‌شود این حلقه قدرتمندترین حلقه الف‌ها به شمار می‌رود، اما استفاده و تاثیرات آن زیاد مشخص و واضح نیست. به اعتقاد برخی‌ها ویلیا می‌تواند چیزهایی که توسط حضور تاریکی تسخیر شده‌اند را نجات دهد و آن‌ها را ترمیم کند؛ ولی سند خاصی وجود ندارد که بتواند این ادعا را تثبیت کرد. کلبریمور ویلیا را هم به همراه ناریا به پادشاه گیل-گالاد سپرد و خود پادشاه خیلی سریع آن را به الراند داد. موضوع جالب این است که الراند تا زمانی که سائرون یک تهدید جدی به شمار می‌رفت ویلیا را به دست نکرد و آن را مخفی نگه داشت. البته گفته می‌شود همان‌طور که ناریا قدرت آتش را به همراه داشت، ویلیا هم ممکن است قدرت باد را به میزبان بدهد.

نظر شما درباره حلقه‌های الف‌ها در دنیای ارباب حلقه‌ها چیست؟ دیدگاه‌های خود را با تیم کافه‌بازار و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

منبع: GameRant


بهترین بازی‌های ورزشی با محمدرضا احمدی | میزگیم فوتبالی


منبع

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

سریال لایو اکشن اقتباسی انیمه کاکه‌گوروی چالش بزرگی بر سر راه دارد

سریال لایو اکشن BET که براساس انیمه کاکه‌گوروی (یا به قول بعضی‌ها کاکگوروی) ساخته شده، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *