اخبار و خواندنی های موبایل | معرفی Galaxy Ring حلقه هوشمند جدید سامسونگ با فریم تیتانیومی و ارائه در 9 سایز مختلف | mobile.ir

واحد خبر mobile.ir : از مدت‌ها قبل خبرهایی مبنی بر ارائه یک محصول پوشیدنی جدید و متفاوت از سوی شرکت سامسونگ منتشر شد که با نمایش تصویری از آن در جریان رونمایی گوشی‌های سری Galaxy S24 در ابتدای سال جاری میلادی رنگ جدی‌تری به‌خود گرفت. سامسونگ اندکی بعد در کنگره موبایل (MWC 2024) اطلاعات بیش‌تری از حلقه هوشمند Galaxy Ring ارائه کرد که با قرارگیری در انگشت و با تکیه بر سنسورهای مختلف، داده‌های متنوعی را از وضعیت فعالیت و سلامت افراد استخراج می‌کند. این محصول متفاوت که بالاخره در روز چهارشنبه 10 جولای 2024 (20 تیر 1403) به‌صورت رسمی رونمایی شد با وجود شباهت به نمونه‌ای مثل Oura Ring در طراحی و اجرا با تفاوت‌های بعضاً تعیین‌کننده‌ای روبرو شده است.

با نمایش Galaxy Ring در جریان رونمایی از سری S24 شکل ظاهری و طراحی این حلقه هوشمند به‌خوبی در معرض دید بینندگان قرار گرفت و ابهام چندانی در مورد طرح و فرم این مدل باقی نماند. با نگاه دقیق‌تری به Galaxy Ring به جزییات بیش‌تری می‌توان دست یافت که از آن جمله باید به اندکی مقعر بودن سطح این حلقه در بخش خارجی اشاره کرد که ظاهراً برای جلوگیری از آسیب‌دیدگی حلقه طراحی شده است. این حلقه که با فریمی از جنس تیتانیوم گرید 5 ساخته شده تنها 2.6 میلی‌متر ضخامت و بسته به سایز 2.3 تا 3 گرم وزن دارد بدین‌ترتیب با وزن و حجم بسیار کم‌تر نسبت به ساعت‌های هوشمند شانس بالاتری را برای باقی ماندن طولانی‌مدت‌تر در دست و دنبال کردن فعالیت‌های کاربران به‌خصوص در زمان خواب دارد.

این حلقه در سه رنگ مشکی، نقره‌ای و طلایی و در 9 اندازه مختلف (از سایز استاندارد 5 تا سایز 13) در دسترس قرار دارد و بدنه آن علاوه بر استاندارد IP68 در برابر فشار 10 اتمسفر نیز مقاوم است. روی کیس شارژ این حلقه یک چراغ LED‌ کوچک در نظر گرفته شده که علاوه بر زیبایی ظاهری وضعیت شارژ باتری را نیز در یک نگاه مشخص می‌کند.

Galaxy Ring جدا از شکل ظاهری جذاب، ابزاری برای دنبال کردن فعالیت‌های فیزیکی و سنجش سلامتی افراد است که داده‌های آن در پلتفرم Samsung Health در دسترس قرار دارد و از این لحاظ می‌توان آن را با ساعت‌های هوشمند مقایسه کرد. از جمله ابزارهای قابل ذکر این حلقه در این رابطه می‌توان به امتیاز انرژی (Energy Score) و نکات سلامتی (Wellness Tips) اشاره کرد که اولی با توجه به فاکتورهایی مثل سنجش ضربان قلب و میزان خواب در شرایط مختلف یک نمای کلی از سطح انرژی روزانه را ارائه می‌کند و در دومی به توصیه‌های شخصی‌سازی‌شده‌ای برای بهبود وضعیت جسمی روزانه دست پیدا می‌کنیم. Galaxy Ring‌ همچنین به‌صورت ویژه امکان سنجش و پایش خواب را نیز ارائه می‌کند و در این رابطه علاوه بر ارائه امتیاز خواب (Sleep Score) و بررسی خروپف و صداهای حین خواب، معیارهای تازه‌تر دیگری همچون حرکت در حین خواب، مدت زمان به خواب رفتن افراد، ضربان قلب و نرخ تنفس را نیز بررسی می‌کند. از جمله دیگر ابزارهای مدیریت سلامت در گلکسی رینگ باید به پیگیری تمرینات ورزشی، مانیتورینگ ضربان قلب، هشدار فعالیت نکردن برای طولانی‌مدت و پیش‌بینی چرخه عادات ماهانه بانوان اشاره کرد.

رینگ سامسونگ همچنان با تجهز به قابلیت هشدار ضربان قلب (Heart Rate Alert) در هنگامی که ضربان قلب به شکل غیرمعمولی پایین یا بالا می‌رود، از طریق اپلیکیشن Samsung Health در لحظه و بدون درنگ کاربران را با اعلان‌های فوری خود مطلع می‌سازد.

گلکسی رینگ با حضور در اکوسیستم سامسونگ امکان ارائه برخی سرویس‌های متفاوت را فراهم می‌کند که از آن جمله می‌توان به چسباندن انگشت حاوی رینگ و شست به یکدیگر یاد کرد که در این حالت امکان گرفتن عکس با دوربین گوشی یا غیر فعال کردن آلارم فراهم می‌شود. در صورت گم کردن گلکسی رینگ نیز ابزار Samsung Find برای پیدا کردن محل حلقه در اختیار شما قرار دارد و در این حالت چراغ‌های رنگی زیر حلقه نیز برای یافتن بهتر دستگاه به‌صورت چشمک‌زن در می‌آیند.

گلکسی Ring به یک باتری داخلی کوچک مجهز شده که در کوچک‌ترین اندازه یعنی سایز 5 از ظرفیت 18 میلی آمپر ساعت بهره می‌برد و ظرفیت آن در بالاترین سایز به 23.5 میلی آمپر ساعت می‌رسد. این باتری به‌گفته سامسونگ برای 7 روز توان تأمین انرژی دستگاه را خواهد داشت و با کمک پایه شارژر ظرف 80 دقیقه شارژ می‌شود. پایه شارژینگ همراه دستگاه نیز از باتری داخلی 361mAh برخوردار است و بدین‌ترتیب با یک بار شارژ کردن آن می‌توان به دفعات متوالی گلکسی رینگ را مجدداً از این طریق شارژ کرد. این حلقه از 8 مگابایت حافظه داخلی و 3 سنسور حجم‌سنج (PPG)، شتاب‌سنج و سنسور سنجش دمای پوست برخوردار بوده و برای اتصال از بلوتوث کم‌مصرف نسخه 5.4 بهره می‌برد.

Samsung Galaxy Ring نیز مثل دیگر محصولات ارائه شده سامسونگ در این نوبت از زمان رونمایی برای پیش‌سفارش در دسترس بوده و حضور آن در بازار نیز به 24 جولای (3 مرداد 1403) موکول شده است. قیمت این حلقه در بازارهای مختلف 399 دلار, 449 یورو و 399 پوند در نظر گرفته شده است.


منبع

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

(ویدئو) بارش شدید باران تابستانی در رشت

مدیر کل مرکز پیش بینی سازمان هواشناسی در گفتگو با فرارو: آیا با گرمای بی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *