احساسات در بازار به کدام سمت است؟

در حالی بیت کوین در هفت روز گذشته بیش از 11 رشد داشته که احساسات در بین سرمایه‌گذاران تنها در عرض چند روز از «ترس شدید» به «طمع» و «فومو» تبدیل شده است.

در ادامه این مطلب، به مهم‌ترین داده‌های بازار نگاهی خواهیم داشت تا رفتار سرمایه‌گذاران را بهتر درک کنیم.

در پستی در 16 جولای در  شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق)، پلتفرم تحلیل کریپتویی Santiment بعد از برگشت ناگهانی قیمت بیت کوین گزینه «احتیاط» را به کاربران خود پیشنهاد داد و گفت که عاقلانه است که در این شرایط کمی محتاطانه قدم برداریم؛ وقتی که همگی بدون هیچ نشانه‌ای از ترس، دیدگاهی صعودی پیدا کردند.

Santiment در ادامه افزود که بسیاری از احساسات خوش‌بینانه اخیر در بازار ناشی از نگاه مثبت سرمایه‌گذاران به احتمال پیروزی دونالد ترامپ و معاون دوستدار ارزهای دیجیتال وی JD Vance در انتخابات نوامبر است.

در همین حال، در سه روز بین 13 و 16 جولای، شاخص ترس و طمع از ناحیه «ترس شدید» به ناحیه «طمع» وارد شده است.

در این بین، قیمت بیت کوین در هفته گذشته بیش از 11 درصد رشد داشته است و در حال حاضر، بر اساس داده‌های قیمت از بیت پین در حوالی 63,900 دلار معامله می‌شود.

از سوی دیگر، صندوق‌های قابل معامله در بورس بیت‌کوین (ETF) نیز در روزهای اخیر سیگنال‌های مثبت صادر کردند، به طوری که یازده صندوق اسپات بیت کوین در ۱۵ جولای تقریبا 301 میلیون دلار ورودی خالص داشته‌اند. بر اساس داده‌های سرمایه‌گذاران FarSide، صندوق‌های بلک‌راک و Ark 21 Shares با 117.2 میلیون دلار ورودی در روز پیشتاز بودند.

قیمت بیت کوین از پایین‌ترین سطح خود در 5 جولای، یعنی 53,500 دلار که در جریان فروش این دارایی توسط دولت آلمان و احساسات ترس ناشی از بازپرداخت حدود 8.5 میلیارد دلار بیت کوین به طلبکاران صرافی کریپتویی Mt. Gox رخ داد، بهبود یافته است.


منبع

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

این دو آلت کوین می‌توانند به ارزش بازار 50 میلیارد دلاری برسند

علی‌رغم نوسانات اخیر در بازار ارزهای دیجیتال، برخی از دارایی‌ها همچنان پتانسیل بالایی برای رشد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به سايت خوش آمديد !


براي مشاهده مطلب اينجا را کليک کنيد