احتیاط سهامداران در دور دوم انتخابات و اثر مجامع بر تک‌ سهم‌ها

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،
دو کارشناس بازار سرمایه با اشاره به رفتار محتاط بورس با کشیده شدن انتخابات به دور دوم در گفت و گو با دنیای اقتصاد، معتقدند فصل مجامع روی تک‌سهم‌ها و تک‌صنایع اثرگذار است.


مهدی دلبری: با توجه به آمار پایین مشارکت‌کنندگان در دور اول و اینکه هیچ نامزدی نتوانست اکثریت آرا را بدست آورد و باید شاهد دور دوم انتخابات بود، احتمالا بازار سهام نیز رفتار محتاط‌تری خواهد داشت. در کنار آن همزمان فصل مجامع هم سپری می شودکه روی تک‌سهم‌ها و تک‌صنایع اثرگذار است.


بازگشایی دامنه‌ نوسان روند معاملات را مقداری واقعی‌تر می‌کند. به هر حال در دامنه ۲‌ درصد نوسانات واقعی نبود و اکثریت سهام صف خرید یا فروش می‌شدند. یکی از دو گزینه احتمالی ریاست‌جمهوری جلیلی است و شعارها و رفتار وی در گذشته نشان‌داده اولویتی برای بورس قائل نیست و در صورت انتخاب، احتمالا دوره سختی را پیش‌رو خواهیم‌داشت. امید می رود فعالان جفایی که در این چند سال ‌به صنایع شد را بازگو کنند تا سیاست گذاری اقتصادی و ریل مسیر پیشرفت منصفانه‌تر دنبال شود.


مریم محبی: چهارشنبه هفته گذشته روند مثبتی در بازار سرمایه مشاهده شد. یکی از دلایل عمده این اتفاق حمایت‌های کلامی نامزدهای ریاست‌جمهوری بود. به‌رغم عدم برنامه مشخص نامزدها برای حمایت از بورس اما در تمامی صحبت‌ها مشخص است در راس جامعه هم به این نتیجه رسیدند این بازار نیازمند احیا است.


بنابراین همزمان با افزایش قیمت دلار بازار آزاد و سامانه نیما و کاهش نرخ اخزا در محدوده‌های ۳۱ درصد به‌نظر می‌رسد نرخ بهره بانکی و نرخ بازارهای با بازدهی بدون‌ریسک تعدیل شده و بورس نیز روند مثبتی گرفته است.

انتهای پیام

 


منبع

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

کدال پلوله | برای سرمایه گذاری مناسب است؟

به گزارش نبض بورس، شرکت تولیدی گاز لوله در دوره ۱۲ ماهه منتهی به ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ ضمن ثبت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *