احتمال احیای هوندا المنت در قامت یک شاسی‌بلند برقی

اسناد تجاری ثبت شده توسط هوندا خبر از احتمال احیای خودروی المنت در قامت یک شاسی‌بلند جدید را می‌دهند.


هوندا المنت را می‌توان یک خودرو با طراحی نسبتاً عجیب دانست چراکه از طراحی سرراست استفاده می‌کرد و بدنه‌ای پر از قطعات پلاستیکی داشت. البته باید اذعان کرد ظاهر ماجراجویانه و جعبه‌ای شاسی‌بلند المنت جلوتر از زمان خود به نظر می‌رسید و با اینکه فقط در یک نسل و طی سال‌های ۲۰۰۳ تا ۲۰۱۱ تولید شد اما المنت در اذهان ماندگار شد. ما فکر می‌کنیم همه‌گیری قوای محرکه برقی فرصتی عالی برای احیای هوندا المنت باشد و ثبت اسناد تجاری جدید توسط این برند ژاپنی احتمال بازگشت نام المنت را پررنگ کرده است. این اسناد در دفتر نشان‌های تجاری و اختراعات آمریکا در دسامبر ۲۰۲۲ ثبت‌ شده‌اند هرچند زمان انتشار آن‌ها چند روز قبل بوده است. یکی از این اسناد به کمپری اختصاص دارد که به بخش پشتی و بالای خودرو متصل شده و دارای اتصالاتی است که باعث می‌شوند ابعاد خودرو تقریباً دو برابر شود.

با اینکه کمپر موردبحث ظاهری جذاب و کاربردی دارد اما آنچه جلب‌توجه می‌کند خودروی موجود در تصور است که یک شاسی‌بلند جعبه‌ای با ارتفاعی قابل‌توجه از سطح زمین به نظر می‌رسد. شکل چندضلعی این خودرو ما را به یاد المنت می‌اندازد اما شباهت‌های زیادی در درها وجود دارد و در عقب کوچک‌تر احتمالاً در جهتی مخالف با در جلو باز می‌شود. این نوع آرایش درها به همراه دستگیره‌هایی که با یکدیگر ادغام شده‌اند کاملاً یادآور درهای هوندا المنت هستند.

اما سند دیگر به پارتیشن فضای بار قابل تنظیمی مربوط می‌شود که کاربرد آن روی یک وانت پیکاپ کامپکت به نمایش درآمده و شاید رقیبی برای فورد ماوریک و هیوندای سانتاکروز باشد. این بخش جدا کننده می‌تواند در دو موقعیت تنظیم شود تا طول فضای بار تغییر یابد. هوندا حتی پیشنهاد می‌دهد زمانی که پارتیشن موردبحث در موقعیت خاصی قرار گیرد طول سقف نیز افزایش می‌یابد تا فضای کابین بیشتری ایجاد شود. با اینکه وانت یاد شده ارتباطی با المنت ندارد اما از ظاهری جعبه‌ای و خشن سود می‌برد و ستون A آن امتداد یافته و از روی ستون دوم عبور کرده و به‌طور مستقل در بخش عقب کابین جا خوش کرده است.

متأسفانه احتمال اینکه چنین ویژگی‌هایی راهی خط تولید شوند کم است و نباید انتظار تولید خودروها و نوآوری‌هایی همچون کمپر و پارتیشن هوندا را داشت. خودروسازان معمولاً این اسناد را برای تثبیت حقوق تجاری خود و جلب‌توجه عموم ثبت می‌کنند و از جمله آن‌ها می‌توان به کوپه چشمگیر کادیلاک در سال ۲۰۱۷ اشاره کرد که امسال به عنوان یک پروژه طراحی داخلی رونمایی شد. البته همچنان امیدواریم هوندا به فکر احیای المنت به عنوان یک شاسی‌بلند برقی جدید باشد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۲ رای




منبع

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

معرفی هوندا HR-V مدل 2024 با به‌روزرسانی‌های بیرونی و داخلی

نسل سوم هوندا HR-V با تغییراتی جزئی در بیرون و داخل، برای مدل ۲۰۲۵ مورد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به سايت خوش آمديد !


براي مشاهده مطلب اينجا را کليک کنيد