احتمالا به‌زودی شاهد آیفون تاشو خواهیم بود!

طبق گزارشات، اپل به دلایل مختلفی تاکنون به دنیای وسایل تاشو وارد نشده است. یکی از اصلی‌ترین دلایل اعتقاد اپل به این موضوع است که نمایشگرهای تاشو به اندازه کافی بادوام نیستند تا بتوانند در مقابل سختی‌ها جان سالم به در ببرند. در ماه فوریه اپل در حال توسعه یک دستگاه تاشو بود. اما پس از آن که صفحه نمایش تولید شده توسط سامسونگ نتوانست آزمایش‌های اپل را پشت سر بگذارد، توسعه این دستگاه از دستور کار خود خارج کرد. با این وجود به تازگی این غول فناوری از اداره ثبت اختراع و علائم تجاری ایالات متحده (USPTO) پنتتی تحت عنوان «دستگاه‌های الکترونیکی با نمایشگرهای تاشو بادوام» به ثبت رسانده است.
به نظر می‌رسد اپل برای تولید دستگاه‌های تاشو بادوام از یک استراتژی متفاوت استفاده خواهد کرد. برای تولید صفحه نمایش بادوام اپل تلاش می‌کند از شیشه‌ای استفاده کند که در جاهای مختلف، ضخامت متفاوتی خواهد داشت. شیشه مورد استفاده در نزدیکی لولاها و محورها نازک‌تر خواهد بود تا گوشی به راحتی قابل خم شدن باشد. برای افزایش مقاومت دستگاه در برابر افتادن، گوشه‌های نمایشگر ضخیم‌تر هستند. ظاهر اپل برای محافظت از گوشه‌های نمایشگر در هنگام سقوط یا افتادن اهمیت بسیاری زیادی قائل است.

بر اساس گفته‌های اپل:
نمایشگر تاشو ممکن است دارای یک لایه پوششی برای نمایشگر و یک پنل انعطاف پذیر باشد. این نمایشگر تاشو می‌تواند در امتداد یک محور خمشی خم شود. لایه پوششی نمایشگر می‌تواند از یک لایه شیشه تشکیل شود. همچنین ممکن است یک فرورفتگی در لایه شیشه‌ای که در طول محور خمشی امتداد می‌یابد، ایجاد شود. این فرورفتگی یک بخش نازک شده موضعی انعطاف‌پذیر در لایه شیشه ایجاد می‌کند که به لایه شیشه اجازه می‌دهد تا در امتداد محور خمشی خم شود. برای اطمینان از اینکه لایه پوششی نمایشگر مقاومت رضایت بخشی را در هنگام افتادن نشان می‌دهد، ممکن است گوشه‌ها و سایر لبه‌های لایه پوششی نمایشگر ضخامت بیشتری نسبت به سایر قسمت‌های لایه پوششی نمایشگر خارج از قسمت نازک شده موضعی داشته باشند.

در واقع می‌توان گفت: این نمایشگر در سه قسمت دارای ضحامت متفاوت خواهد بود. در نزدیکی لولاها نازک‌ترین بخش آن را می‌بینیم در حالیکه سایر بخش‌ها کمی ضخیم‌تر هستند و در گوشه‌ها از همه جا ضخامت بیشتری خواهند داشت.
در ماه مه اکانت افشاگر @Revegnus1 در شبکه اجتماعی X پستی را از نقشه راه وب‌سایت کره‌ای SamsungPOP منتشر کرد که آیفون تاشویی را نشان می‌دهد که انتظار می‌رود در سال 2026 عرضه شود.
این دستگاه تاشو که همانند یک کتاب باز و بسته می‌شود یک صفحه نمایش خارجی 6 اینچی دارد و هنگامی که باز می‌شود از یک صفحه نمایش 8 اینچی بهره می‌برد. این روند با عرضه یک آیپد تاشو 20 اینچی در سال بعد دنبال خواهد شد. البته این اطلاعات با پیش‌بینی‌های Ming-Chi Kuo، تحلیلگر برجسته‌ی محصولات اپل از TF International، که سابقه‌ی درخشانی در این زمینه دارد، در تضاد است.

Kuo که در زمینه پیش‌بینی‌های مربوط به محصولات اپل شهرت خوبی دارد (اگرچه باید اشاره کنیم که پیش‌بینی‌های او کاملا بدون خطا نبوده است) در ماه مه اعلام کرد که مک‌بوک تاشو با نمایشگر 20.3 اینچی یا 18.8 اینچی در سال 2026 عرضه خواهد شد. طبق گفته‌ی Kuo، این دستگاه از تراشه‌ی قدرتمند M5 که هنوز معرفی نشده است، قدرت خواهد گرفت. مک بوک تاشو 20.3 اینچی در حالت بسته به یک لپ‌تاپ 14 تا 15 اینچی و نسخه 18.8 اینچی آن نیز به یک لپ‌تاپ 13 تا 14 اینچی تبدیل می‌شود.

این تحلیلگر پیش بینی کرده است که در سال 2026 اپل بیش از یک میلیون دستگاه مک تاشو را به فروش خواهد رساند. همچنین انتظار دارد هر نمایشگر 600 تا 650 دلار هزینه داشته باشد و همچنین قیمت هر لولا به 200 تا 250 دلار برسد. اگر بازدهی تولید انبوه این قطعات افزایش پیدا کند، هزینه‌ای که اپل برای هر قطعه پرداخت می‌کند، ممکن است کاهش پیدا کند. بر اساس گفته‌های Kuo شرکت LG Display مسئول توسعه نمایشگرهای اپل خواهد بود در حالی که Amphenol توسعه لولاها را برعهده خواهد داشت. وی معتقد است که مونتاژ مک بوک تاشو در نیمه اول سال 2026 آغاز می‌شود.

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها


بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra


منبع

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

با Gemini تبلیغات و حتی ویدیو اصلی یوتیوب را رد کنید یا خلاصه ببینید!

به نظر می‌رسد که هوش مصنوعی gemini گوگل به سرعت در حال رشد و بهبود …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به سايت خوش آمديد !


براي مشاهده مطلب اينجا را کليک کنيد