ابوظبی امن‌ترین شهر جهان و رتبه یک شاخص کیفیت زندگی در سال 2024

بر اساس شاخص جرم و جنایت، چند شهر از خاورمیانه در لیست امن‌ترین شهرهای جهان قرار گرفته‌اند. در این میان ابوظبی امن‌ترین شهر جهان شده است.

شهرهای دوحه، عمان، ابوظبی، دوبی از جمله شهرهایی هستند که دارای شاخص بالای کیفیت زندگی هستند. همچنین از 10 شهر برتر خاورمیانه در شاخص ایمنی، شش شهر در منطقه GCC قرار گرفته‌اند.

رتبه 10 شهر برتر خاورمیانه

 

در میان فهرستی که از 311 شهر منتشر شده، ابوظبی دارای شاخص ایمنی 88.2 درصدی بوده که بالاترین رتبه این لیست را از آن خود کرده است.

علاوه بر آن، پایتخت امارات متحده عربی در شاخص جرم و جنایت پایین‌ترین رتبه با 11.8 درصد را به خود اختصاص داده است. در گزارشی که توسط Numbeo منتشر شده به ترتیب کشورهای حوزه خلیج فارس رتبه‌های 1 تا 10 شاخص کیفیت زندگی و جرم و جنایت را برای خود ثبت کرده‌اند.

دومین شهر در لیست شاخص ایمنی برای شهر عجمان است. این شهر 84.2 درصد ایمنی دارد و پس از آن رتبه سوم برای دوحه است، دوحه 83.9 درصد در شاخص ایمنی به برتری رسیده است.

پس از شهرهای نام برده حوزه خلیج فارس، دبی نیز در جایگاه پنجم با 83.7 شاخص کیفیت، رأس الخیمه در جایگاه ششم دارای 82.3 شاخص ایمنی و 17.7 شاخص جرم و جنایت است، همچنین عمان نیز در رتبه هفتم این لیست قرار دارد.

دو شهر ریاض و جده از عربستان سعودی نیز در این فهرست جای دارند که به ترتیب رتبه‌های 35 و43 را از آن خود کرده‌اند. کویت نیز دارای رتبه 65 با شاخص ایمنی 70.2 است.

لاهه به عنوان شهری در هلند، رتبه هشتم لیست شاخص ایمنی و کیفیت زندگی را دارا است. این شهر با 79.8 درصد شاخص ایمنی از نروژ و مونیخ آلمان جلو زده است.

شورای همکاری خلیح فارس که با هدف یکپارچگی نظامی و اقتصادی تشکیل شد، با چند شهر حوزه خلیح فارس پیمان همکاری بست. در میان شهرهای شورای همکاری خلیح فارس، چند شهر توانسته‌اند شاخص کیفیت زندگی بالایی را کسب کنند.

برترین شهر شورای همکاری خلیج فارس، ابوظبی بوده است. این شهر که دارای شاخص کیفیت زندگی با 192.4 درصد است در رتبه هفدهم این لیست قرار گرفته است.

همچنین دبی و دوحه با رتبه‌های 49 و 48 در میانه این لیست هستند. مسقط نیز با امتیاز 185.4 در رتبه 30 و کویت با امتیاز 136.2 در رتبه 111 قرار دارد.

جالب است بدانید لاهه، شهری در سواحل دریای شمال در غرب هلند با امتیاز 223.8 توانسته رتبه اول را کسب کند. پس از لاهه به ترتیب لوکزامبورگ، آیندهوون و روتردام در هلند و زوریخ در سوئیس در رده برترین شهرهای جهان به لحاظ شاخص کیفیت هستند.

پیشینه خبر: اینها بهترین و بدترین شهرهای جهان برای زندگی در سال ۲۰۲۴ هستند ماجرای گردش یک روزه در تهران


منبع

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

داستان واقعی و ترسناک نانوا و جن‌ها

مرد شاطرى مقدارى گندم داشت. صبح‌ها بيرون مى‌رفت و زمينش را شخم مى‌زد. يک‌بار غروب …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *