آیا دنیای اسپایدرمن سونی می‌تواند موفق باشد؟

با وجود اینکه دنیای اسپایدرمن سونی پتانسیل‌های زیادی دارد و می‌تواند از شخصیت‌های هیجان انگیزی استفاده کند، اما هنوز به موفقیت لازم نرسیده است. اما در صورت اعمال یک سری تغییرات آیا SSU می‌تواند به آن دنیای لایو اکشنی تبدیل شود که طرفداران منتظرش هستند؟

هنگامی که شرکت سونی در سال ۲۰۰۲ فیلم اسپایدرمن با بازی توبی مگوایر را اکران کرد، این اثر خیلی سریع به محبوبیت بی‌نظیری رسید. حتی باگذشت نزدیک به ۲۲ سال بسیاری از افراد اعتقاد دارند که این فیلم یکی از بهترین اقتباس‌های کمیک بوکی تمام دوران محسوب می‌شود. اما در سال ۲۰۲۴ اوضاع با دو دهه پیش کمی متفاوت است. دنیای مرد عنکبوتی سونی دچار افت چشم‌گیری شده و دو شرکت مارول و دی سی با MCU و DCU به رقبایی جدی برای یکدیگر تبدیل شده‌اند. با توجه به همین موضوع گفته می‌شود شرکت سونی می‌خواهد به عقب بازگردد و با اصلاح یک سری از موارد آینده روشن‌تری را بنا کند. اما آیا این پروژه موفقیت‌آمیز خواهد بود؟

۲۰ سال پیش به فیلم اسپایدرمن ۴ اشاره شده بود؛ امکان بازگشت توبی مگوایر

آنطور که مشخص است این شرکت ژاپنی باید خود مرد عنکبوتی و پیتر پارکر را با مارول شریک شود و قابلیت کار کردن به صورت مستقل را ندارد. به همین دلیل آن‌ها برای گسترش دنیای اسپایدرمن خود بیش‌تر تمرکزشان را روی ویلن‌های دنیای اسپایدی گذاشته‌اند. از جمله این آثار می‌توانیم به فیلم‌های اختصاصی ونوم و موربیوس اشاره کنیم که واکنش‌های ضد و نقیضی را به همراه داشته‌اند؛ اما ظاهرا سازندگان هنوز اعتقادی به ناامید شدن ندارند. هنگامی که سونی در سال ۲۰۱۸ انیمیشن Spider-Man: Into the Spider-Verse را اکران کرد به همه نشان داد که می‌تواند بدون تکیه کردن به پیتر پارکر به موفقیت برسد. با این حال به نظر می‌رسد آن‌ها دوست ندارند چنین کاری را در لایو اکشن‌های خود انجام دهند و تصمیم گرفته‌اند به جای تمرکز روی شخصیت مایلز مورالس به سراغ دو تا از مرد عنکبوتی‌های قدیمی خود بروند.

یکی از مشکل‌های اصلی نداشتن یک مرد عنکبوتی واحد است که در مقابل ویلن‌ها ایستادگی کند

به استثنای دو انیمیشن اسپایدر-ورس، شرکت سونی در تولید فیلم‌هایی که به پیتر پارکر/اسپایدی مربوط نباشند موفق نبوده است. البته باید دو فیلم ابتدایی ونوم را در این میان فاکتور گرفت. هرچند که این دو اثر با بازی تام هاردی در جذب نظر مثبت منتقدین موفق نبودند، ولی موفق شدند در گیشه‌ها حسابی بفروشند و پول زیادی به حساب سونی واریز کنند. همین موضوع باعث شد که امیدهای سونی به موفقیت آثاری که اسپایدرمن در آن‌ها حضور ندارد افزایش پیدا کند؛ امیدی که متاسفانه کاملا کاذب بود. نتیجه این سیاست‌ها به دو فیلم موربیوس و مادام وب ختم شد که هیچ یک نه از نظر نمرات منتقدین و نه از نظر فروش در باکس آفیس موفق نبودند. با این حال این شرکت ژاپنی امیدوار است با اکران فیلم کریونِ شکارچی در سال جاری موفقیت‌های مالی ونوم را تکرار کند. اما آنچه که برای همه‌مان مشخص شده این است که جاه‌طلبی فزاینده سونی آن‌ها را از ساخت تک‌پروژه‌های منسجم و جذاب باز می‌دارد.

ولی با وجود تمامی این قضایا دنیای اسپایدرمن سونی هنوز هم می‌تواند به موفقیت‌های مورد نظر برسد. اولین چیزی که آن‌ها بدان نیاز دارند یک فرد قابل اعتماد برای رهبری SSU است؛ درست کاری که کوین فایگی و جیمز گان به ترتیب برای MCU و DCU انجام می‌دهند. در واقع از آنجایی که برنامه‌ریزی طولانی مدت و داشتن نقشه‌ای بزرگ برای آینده بزرگ‌ترین مشکل آن‌ها به نظر می‌رسد، انتخاب یک رهبر مناسب می‌تواند این موضوع را بهبود ببخشد. علاوه بر این SSU امکان استفاده از شخصیت‌های فوق‌العاده جذابی را دارد که برخی از فیلمسازها حسرت آن‌ها را می‌خورند. حتی اگر سونی مجبور باشد اسپادرمنِ نسخه تام هالند را با مارول شریک شود، هنوز هم پتانسیل‌های عظیمی برای‌شان باقی می‌ماند.

اطلاعات جدید فیلم اسپایدرمن ۴ نگران کننده به نظر می‌رسد

علاوه بر این فیلم‌هایی که سونی تا به حال براساس ویلن‌ها ساخته یک ایراد بزرگ دارند: دقیقا چه کسی قرار است در مقابل این شخصیت‌های منفی ایستادگی کند؟ فیلم مادام وب تلاش خوبی برای این کار انجام داد و در حال معرفی چندین ابرقهرمان مونث مناسب بود. اما در نهایت متوجه شدیم که تمامی هدف این فیلم به تولد پیتر پارکر منجر می‌شود که قرار است در آینده‌ای نامعلوم پا به SSU بگذارد. به طور ساده‌تر وقتی پیتر پارکر یا مرد عنکبوتی خاصی برای مبارزه با آدم بدها وجود ندارد، معرفی ویلن‌های متعدد بی‌معنی است؛ حال هرچقدر که آن‌ها جذاب و ترسناک به نظر برسند.

نظر شما در این باره چیست؟ دیدگاه‌های خود را با تیم کافه‌بازار و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

منبع: Game Rant


ده بازی نوستالژی پلی استیشن ۱ که همه گیمرها باید تجربه کنند

</a


منبع

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

آیا مانگا Goodbye Eri تبدیل به انیمه خواهد شد؟

مانگا Goodbye Eri یکی از مشهور‌ترین آثار این صنعت در دهه گذشته است. بسیاری از …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *