آیا در تاثیر فروش بیت کوین توسط مشتریان صرافی ورشکسته Mt. Gox اغراق شده است؟

به گفته بنیانگذار CryptoQuant، تأثیر فروش بیت کوین توسط طلبکاران Mt. Gox که قرار است به زودی کوین‌های خود را دریافت کنند، احتمالاً محدود خواهد بود.

او در توییتی در 17 جولای نموداری به اشتراک گذاشت و به مخاطبان خود گفت: در ترس و تردیدهای پیرامون این رویداد، بیش از حد اغراق شده است.

او به نمودار نرخ رشد (Growth Rate) اشاره کرد که نشان می‌دهد افزایش ارزش بازار بیت کوین (Market Cap) از ارزش تحقق یافته (Realized Cap) پیشی می‌گیرد، که «تقاضای قوی را نشان می‌دهد.»

وی افزود:

از سال گذشته، 224 میلیارد دلار بیت کوین فروخته شده، اما قیمت بیت کوین 350 درصد افزایش یافته است.

تاثیرات صرافی Mt. Gox

کی یانگ جو اضافه کرد که حتی اگر دارایی 3 میلیارد دلاری این صرافی در کراکن فروخته شود، تنها 1 درصد از افزایش ارزش تحقق یافته در این چرخه صعودی است که می‌توان آن را «نقدینگی قابل مدیریت» دانست. ارزش تحقق‌یافته معیاری مشابه ارزش بازار (مارکت کپ) است با این تفاوت که هر بیت کوین را بر اساس قیمت آخرین جابجایی اندازه گیری می‌کند – برخلاف مارکت کپ که هر بیت کوین را بر اساس قیمت فعلی بازار در خود جای می‌دهد.

بر اساس گزارش CryptoQuant ، بیش از یک‌سوم بیت کوین‌های متعلق به طلبکاران این صرافی ورشکسته، پیش از این توزیع شده است. این متولی 141,686 بیت کوین دارد که به مرور زمان توزیع خواهد شد.

بر اساس داده‌های پلتفرم تحلیلی Arkham، صرافی Mt. Gox در 16 جولای 48,641 بیت کوین به ارزش حدود 3 میلیارد دلار را از آدرس کیف پول سرد خود به کیف پولی در صرافی کراکن منتقل کرد.

در آن زمان، کراکن اظهار داشت که با موفقیت وجوه طلبکاران (بیت کوین و بیت کوین کش) را دریافت کرده است. این صرافی افزود: در حالی که ما برای توزیع وجوه در سریع‌ترین زمان ممکن تلاش می‌کنیم، لطفاً بازه زمانی 7 تا 14 روز را برای اینکه دارایی به حساب شما واریز شود، در نظر بگیرید.

طبق اطلاعات Arkham Intelligence، کیف پول مرتبط با Mt. Gox همچنان حاوی 90,344 بیت کوین به ارزش حدود 5.87 میلیارد دلار، با قیمت‌های فعلی، است.

برخی از تحلیلگران عقیده دارند همانطور که پس از فروش دولت آلمان فشار فروش جذب شد، ممکن است دوباره همان اتفاق رخ دهد. با این حال، بیت کوین باید بر مقاومت 66,000 دلار غلبه کند تا روند برگشتی تایید شود.


منبع

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

شاخص تورم هزینه‌های مصرف شخصی (PCE) آمریکا اعلام شد؛ جرقه‌ای برای رشد بیت کوین

در تاریخ 30 آگوست (9 شهریور)، داده‌های مربوط به نرخ تورم هزینه‌های مصرف شخصی (PCE) …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به سايت خوش آمديد !


براي مشاهده مطلب اينجا را کليک کنيد