آیا جهان باز شدن Resident Evil 9 هویت این فرنچایز را نابود می‌کند؟

بنا بر برخی شایعه‌ها، Resident Evil 9 یک بازی جهان باز خواهد بود. این اتفاق می‌تواند با خدشه‌دار کردن حس وحشت بقاء و از بین بردن چالش مدیریت منابع، به ضرر گیم‌پلی تمام بشود.

چکیده متن:

  • احتمالاً در Resident Evil 9 با یک عنوان جهان باز طرف باشیم و این مسئله باعث به خطر افتادن مکانیزم‌های اصلی مجموعه مانند تکاپو در فضای وحشت بقاء و کلنجار با منابع، شود.
  • تمرکز سری Resident Evil همواره بر محدودیت‌‌ها و ایجاد فضایی پر‌تنش بوده است که در آن تصمیم‌گیری، سخت‌ترین بخش گیم‌پلی به حساب می‌آید.
  • بنا بر اطلاعات لو رفته، Resident Evil 9 احتمالاً  دارای ساختاری مشابه Dragon’s Dogma 2 است که این مسئله می‌تواند ضربه بزرگی بر پیکره سری وارد کند.

فرنچایز Resident Evil طی چند دهه گذشته هویت چندگانه‌ای برای خود ساخته است. از یک طرف، به عنوان مجموعه‌ای شناخته می‌شود که می‌تواند لحظات ترسناکی را ارائه دهد، اما در کنار آن، می‌توان از آن به عنوان یکی از خنده‌دارترین و کمپی‌ترین فرنچایزهای ترسناک تاریخ هم یاد کرد. Resident Evil برخی از جذاب‌ترین داستان‌های بازی‌های ویدیویی را در اختیار دارد و مجموعه‌ای است که به خاطر ضرب‌آهنگ‌های عجیب داستانی و دیالوگ‌های عجیب‌تر شناخته می‌شود. این سری حاصل ترکیبی از همه این موارد بوده و همین ترکیب منحصر به فرد است که آن را به فرنچایزی شاخص در دنیای بازی تبدیل می‌کند.

اما Resident Evil 9 ممکن است در نهایت پا روی برخی از سنت‌های خود بگذارد. طبق شایعات اخیر، Resident Evil 9 ممکن است الهاماتی از ساختار جهان باز دریافت کند. در حالی که شاید این مسئله نسبت به آنچه که در Resident Evil Village شاهد بودیم یک پیشرفت به حساب بیاید، اما ممکن است همین به اصطلاح پیشرفت، به قیمت نابودی برخی از مکانیزم‌های اصلی مجموعه تمام شود و تیشه به ریشه‌ این فرنچایز بزند.

سری Resident Evil همواره بر محدودیت‌ها تمرکز داشته است

Resident Evil در درجه اول یک فرنچایز وحشت بقاء است و یکی از ستون‌های اصلی این ژانر، وجود محدودیت‌هاست. از دارو و مهمات محدود تا فضا و قابلیت ارتقای ناکافی، اکثر قریب به اتفاق بازی‌های Resident Evil محدودیت‌های مشخصی را برای بازیکن ایجاد و آن‌ها را به سمت اتخاذ تصمیمات مختلف سوق می‌دهد. همین تصمیمات سخت است که بازیکنان را محتاط نگه می‌دارد و پس از حل هر چالش‌، حس رضایت‌ را به او انتقال می‌دهند.

جهان‌باز شدن ممکن است به قیمت نابودی حس وحشت بقا تمام شود؟

چند ماه پیش، افشاگری با نام مستعار Dusk Golem در توییتر ادعا کرد که Resident Evil 9 بر اساس بهبودهای موتورگرافیکی خلق یک بازی جهان باز مانند Dragon’s Dogma 2 ساخته خواهد شد. این موضوع بدان معناست که این عنوان جدید ممکن است جهان‌باز باشد. اگر این موضوع حقیقت داشته باشد، Resident Evil 9  به واسطه بر هم زدن مکانیزم «مدیریت منابع محدود» که از ویژگی‌های اصلی این سری است، با مشکل مواجه خواهد شد.

اکثر بازی‌های Resident Evil به گونه‌ای طراحی شده‌اند تا اطمینان حاصل شود بازیکن همیشه به اندازه کافی مهمات یا آیتم‌های درمانی برای زنده بیرون آمدن از یک رویارویی نفس‌گیر را داشته باشد. بازی‌های گذشته با قرار دادن آیتم‌های خاصی در مسیر بازیکن، قادر به انجام این کار بودند. اما اگر Resident Evil 9 جهان‌باز شود، دیگر نمی‌توان اطمینان حاصل کرد که همه بازیکنان همان مسیر مورد نظر طراحان را دنبال کنند.

این ساختار غیرخطی به راحتی می‌تواند منجر به این شود که بازیکنان برای مبارزه با باس‌ها یا درگیری‌های خاص مهمات کافی نداشته باشند، یا در آن سوی طیف، به دلیل کاوش گسترده قبل از ادامه مسیر اصلی، مهمات و منابع درمانی بیش از اندازه در اختیار داشته باشند و به همین خاطر بازی برایشان بدون چالش سپری شود. Capcom می‌تواند با افزودن آیتم‌هایی همچون مهمات و دارو درست قبل از یک مبارزه بزرگ، این مشکل را تا حدی برطرف کند، اما این تغییر احتمالی می‌تواند فرآیند مدیریت منابع را که یکی از مکانیزم‌های تعریف‌کننده این سری است، کاملاً بی‌اثر کند.


منبع

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

معرفی 25 لباس برتر در آثار مختلف ژانر سوپرهیرویی

فیلم‌های سوپرهیرویی  طرفداران زیادی دارند. از مشخصات این ژانر، می­‌توان به لباس­‌های خاص ابر‌قهرمان‌ها اشاره …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *