آیا اصلاح بیت کوین به پایان رسیده‌ است؟ بررسی نظر ۳ تحلیلگر مطرح

قیمت بیت کوین با رشد سریعی به سطح ۶۲٬۰۰۰ دلار بازگشته‌ اما تحلیلگران در مورد پایان روند نزولی مطمئن نیستند.

خلاصه تحلیل

  • تحلیلگری به اسم اکسل کیبار (Aksel Kibar) معتقد است اگر بیت ‌کوین یک کندل قرمز هفتگی ثبت کند که بتواند حمایت ۶۰٬۰۰۰ دلاری را بشکند، ساختار صعودی به نزولی تغییر پیدا می‌کند.
  • رابرت کیوساکی نویسنده مشهور دنیا اصلاح قیمت بیت کوین را فرصت خرید دانسته و اعلام کرد که منتظر می‌ماند تا مقدار بیشتری BTC بخرد.

به گزارش کوین تلگراف، بیت کوین

BTC:


در ۲۴ ژوئن (۴ تیر) به کف قیمت خود در ۲ ماه گذشته رسید اما به سرعت به بالای محدوده ۶۲٬۰۰۰ دلار بازگشت.

نمودار روزانه قیمت بیت‌ کوین

تحلیلگر معروفی به اسم جل (Jelle) با اشاره به اینکه فشار خرید بیت کوین باعث شد تا سطح ۶۰٬۰۰۰ دلار به عنوان یک حمایت عمل کند، اظهار داشت:

من فکر می‌کنم اگر بیت کوین در تایم فریم کوتاه‌مدت بتواند یک کف بالاتر را ثبت کند، پیش از پایان هفته جاری به بالای سطح ۶۳٬۵۰۰ دلار بر می‌گردیم.

نمودار قیمت بیت‌ کوین تایم فریم ۱۵ دقیقه

جِل همچنین تاکید کرد که شرایط اشباع فروشی که پس از کاهش قیمت بیت‌ کوین به محدوده ۵۸٬۴۰۰ دلار در ۱۴ ژوئن (۲۵ خرداد) رخ داد، شباهت‌هایی را بین روند فعلی و روند BTC در آگوست ۲۰۲۳ (مرداد ۱۴۰۲) ایجاد کرده است. شایان ذکر است که در آن زمان قیمت بیت کوین در محدوده ۲۶٬۰۰۰ دلار قرار داشت.

برخی باور دارند چرخه ۲۰۲۴ بیت ‌کوین با چرخه‌های قبل فرق دارد؛ چون BTC قبل از هاوینگ به اوج قیمت جدیدی رسیده‌ است. با این حال برخی از تحلیلگران باور دارند که طبق شواهد موجود بیت کوین در آینده با رالی جدیدی مواجه می‌شود. در هر صورت جل به شاخص RSI اهمیت زیادی می‌دهد و در این باره گفته‌ است:

اندیکاتور RSI روزانه بیت کوین در یک سال گذشته اینقدر پایین نیامده بود. در واقع آخرین باری که شاهد شرایط اشباع فروش بودیم، بیت کوین در محدوده ۲۶٬۰۰۰ دلار قرار داشت. آیا این اتفاق در تابستان هم تکرار می‌شود؟

نمودار روزانه قیمت بیت‌ کوین

تاریخ هم نشان داده‌ است زمانی که RSI بیت کوین در محدوده اشباع فروش قرار می‌گیرد، این ارز دیجیتال رشد زیادی را تجربه می‌کند. چنین شرایطی می‌تواند به رالی‌های قوی منجر شود. رابرت کیوساکی (Robert Kiyosaki)، نویسنده کتاب مشهور «پدر پولدار پدر فقر»، نیز این شرایط را برای اضافه کردن به ذخایر خود مناسب دیده‌ است. او در پستی در توییتر نوشت:

بیت کوین در حال سقوط است. بیشتر مردم می‌فروشند اما من منتظر می‌مانم تا بیشتر بخرم. اگر این سقوط‌ها شما را می‌ترساند، بیت کوین‌هایتان را بفروشید و به شغلتان بچسبید؛ کاری که همه کارمندان می‌کنند.

شایان ذکر است که یکی از دلایل سقوط قیمت بیت کوین انتشار اطلاعیه صرافی ورشکسته Mt.Gox بوده است. این صرافی اعلام کرده است که در جولای (تیر) بدهی خود را به طلبکارانش پرداخت می‌کند. قرار است بدهی این صرافی به صورت بیت ‌کوین و بیت ‌کوین کش به طلب‌کاران آن پرداخت شود. ارزش این توکن‌ها به ۹ میلیارد دلار می‌رسد.

بررسی حمایت بیت کوین در محدوده ۶۰٬۰۰۰ دلار

ناحیه تقاضا بین ۶۰٬۰۰۰ دلار تا ۶۴٬۰۰۰ دلار حمایت مهمی برای معامله‌گران و تحلیلگران است و در صورت از دست رفتن آن می‌توان انتظار یک اصلاح عمیق‌تر را داشت. تحلیلگر مشهوری با نام اکسل کیبار (Aksel Kibar) با مهم شمردن سقف کانال صعودی به عنوان یک حمایت کلیدی بیت کوین اظهار داشت:

بیت کوین هنوز هم در یک روند صعودی استوار قرار دارد. می‌توان این اصلاح را یک پولبک به کانال در نظر گرفت. یک کندل قرمز بلند هفتگی که بتواند حمایت ۶۰٬۰۰۰ دلاری را بشکند، ساختار صعودی بیت کوین را به ساختار نزولی سقف دو قلو تبدیل می‌کند.

نمودار هفتگی قیمت بیت کوین

داده‌های کوین گلس هم نشان می‌دهد که در ۲۴ ساعت گذشته بیشتر سفارشات خرید BTC در نواحی ۶۰٬۲۰۰ دلار، ۶۰٬۶۰۰ دلار و ۶۱٬۲۳۰ دلار قرار داشته است.

مطالب تحلیلی منتشرشده در نوبیتکس صرفا جنبهٔ آموزشی و ارائهٔ اطلاعات دارد و به هیچ‌ عنوان توصیه سرمایه‌گذاری و سیگنال خرید و فروش نیست. سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال با ریسک بالایی همراه است و کاربر موظف است قبل از هرگونه سرمایه‌گذاری، مطالعه و تحلیل شخصی خود در رابطه با دارایی موردنظر را انجام دهد.

نوشته آیا اصلاح بیت کوین به پایان رسیده‌ است؟ بررسی نظر ۳ تحلیلگر مطرح اولین بار در مجله نوبیتکس. پدیدار شد.


منبع

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

رشد اتریوم تا کجا ادامه دارد؟

قیمت اتریوم بعد از انتشار خبر اینکه کمیسیون بورس آمریکا تحقیقات خود درباره آن را …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *