آیا ارتقای کیبورد می‌تواند سرعت تایپ شما را بیشتر کند؟

بهبود سرعت تایپ یکی از بهترین راه‌ها برای صرفه‌جویی در وقت در محل کار است، به‌خصوص اگر عمدتاً با فایل‌های متنی سروکار دارید. طبیعتا در این زمینه باید تمرین زیادی داشته باشید، ولی در این مطلب می‌خواهیم به این سوال پاسخ دهیم که آیا استفاده از کیبورد بهتر، واقعا می‌تواند سرعت تایپ شما را به طور محسوسی افزایش دهد؟

کیبورد بهتر شما را به تایپیست سریع‌تری تبدیل نمی‌کند

درست همان‌طور که یک تابه و قابلمه باکیفیت شما را به آشپز بهتری تبدیل نمی‌کند، یک صفحه‌کلید خوب هم شما را به تایپیست سریع‌تری تبدیل نمی‌کند. اگر می‌خواهید سریع تایپ کنید، ابتدا باید یاد بگیرید که با نگاه نکردن به صفحه‌کلید این کار را انجام دهید. روی صفحه‌کلیدهای استاندارد QWERTY، برجستگی‌های کوچکی روی کلیدهای F و J وجود دارد؛ این‌ها جای انگشت‌های اشاره‌تان هستند. انگشت‌های دیگرتان را بالای کلیدهای مجاور F و J نگه دارید تا به‌طور مستقل حرکت کرده و کلیدها را فشار دهند.

اگر همیشه تعجب می‌کردید که چگونه برخی افراد می‌توانند بدون نگاه کردن به صفحه‌کلید تایپ کنند، دلیلش این است که آن‌ها به لطف برجستگی‌ها جهت‌یابی می‌کنند و می‌دانند کلیدهای دیگر نسبت به کلیدهای F و J در کجا قرار دارند. مجموعه‌ای از قوانین سفت و سخت برای اینکه کدام انگشت کدام کلید را فشار دهد وجود ندارد؛ فقط روی به خاطر سپردن محل تقریبی هر حرف روی صفحه‌کلید تمرکز کنید.

هنگامی که به موقعیت‌های صحیح تایپ عادت کردید، در برخی از این وب‌سایت‌ها تمرین تایپ کنید. یکی از سایت‌های جذاب، TypeRacer است زیرا با سایر بازیکنان مسابقه می‌دهید و رقابت انگیزه قدرتمندی است.

ویژگی‌های کیبورد که برای سرعت تایپ مهم هستند

به مثال تابه و قابلمه برمی‌گردیم. یک تابه بهتر آشپزهای بهتری نمی‌سازد، اما به آشپزهای حرفه‌ای کمک می‌کند تا استیک را به طور یکنواخت‌تری سرخ کنند و در نتیجه طعم بهتری داشته باشند. بنابراین، هنگامی که تند تایپ کردن را یاد گرفتید، یک صفحه‌کلید بهتر می‌تواند به شما کمک کند کمی سریع‌تر تایپ کنید، زیرا مهارت‌های شما را محدود نمی‌کند.

در زمینه‌ی مشخصه‌های مهم کیبورد که روی سرعت تایپ تاثیرگذار هستند، می‌توانیم به موارد مختلفی اشاره کنیم. اما یکی از مهم‌ترین مشخصه‌ها، ارگونومی کیبورد است. مچ‌های شما باید در یک موقعیت خنثی قرار بگیرند تا از درد مزمن جلوگیری شود و استقامت افزایش یابد. اگر صفحه‌کلید شما روی پایه‌هایش قرار گرفته باشد، مچ‌هایتان باید با زاویه‌ای کمی خم شوند. بنابراین، آن‌ها را تا کنید و سعی کنید هنگام تایپ کردن مچ‌هایتان را روی صفحه‌کلید شناور نگه دارید.

همچنین، مطمئن شوید که صفحه‌کلید شما چیدمانی با تمام کلیدهایی دارد که به‌طور مرتب از آن‌ها استفاده می‌کنید. اگر کار اعداد و ارقام زیادی انجام می‌دهید، وجود نام‌پد در کنار کیبورد باعث می‌شود اعداد را سریع‌تر تایپ کنید. کیبورد‌های مکانیکی نسبت به مدل‌های معمولی چندین مزیت دارند که بر سرعت تایپ تأثیر می‌گذارند. دو مورد از مهم‌ترین مشخصات، نیروی فشار و نقطه تحریک است. نیروی فشار به شما می‌گوید که برای ثبت شدن ضربه کلید به چه میزان نیرو نیاز دارید، و نقطه عملکرد نقطه‌ای است که ضربه کلید در آن ثبت می‌شود.

نیروی فشار و نقطه‌ی عملکرد پایین‌تر باعث می‌شود برای فشار دادن یک کلید به تلاش کمتری نیاز باشد. یک برجستگی لمسی که برخی کلیدها دارند، همچنین می‌تواند به شما کمک کند تا متوجه شوید که کلید ثبت شده است، اما این مورد ضروری نیست. هنگامی که به صفحه‌کلیدی با کلیدهای «سریع» عادت کردید، حافظه‌ی عضلانی را تقویت می‌کنید که به شما امکان می‌دهد در حالی که فشار کمی وارد می‌کنید، به سرعت تایپ کنید.

آخرین موردی که باید به آن اشاره کنیم، Chatter کیبورد است. این زمانی اتفاق می‌افتد که یک کلید، یک فشار واحد را به‌عنوان چندین ضربه کلید ثبت می‌کند و در نتیجه باعث دو بار تایپ شدن حروف می‌شود. چاتر بیشتر در صفحه‌کلیدهای مکانیکی قدیمی رخ می‌دهد زیرا با گذشت زمان، بخش‌ داخلی سوئیچ‌ها کثیف یا خورده می‌شوند. سوئیچ‌های بی‌کیفیت بیشتر مستعد بروز این مشکل هستند. خوشبختانه، با ریختن الکل ایزوپروپیل در سوئیچ و فشار دادن مکرر آن، اغلب می‌توانید این مشکل را خودتان برطرف کنید. همچنین، می‌توانید کل سوئیچ را در صورت خرابی کامل، تعویض کنید.

اهمیت استفاده از کیبورد باکیفیت

اگرچه یک صفحه‌کلید مکانیکی خوب باعث بهبود بهره‌وری شما نمی‌شود (حداقل نه به میزان قابل توجهی)، باز هم باید یکی تهیه کنید. استفاده از کلیدهای مکانیکی لذت زیادی دارد و نباید خود را از این لذت محروم کنید. همچنین، آن‌ها بسیار بادوام‌تر هستند و می‌توانند به راحتی یک دهه کامل دوام بیاورند. خوشبختانه برای خرید انواع کیبورد مکانیکی می‌توانید به سایت دیجی‌کالا سر بزنید و با توجه به بودجه‌ای که در اختیار دارید، از بین آن‌ها انتخاب کنید.

منبع: HowToGeek

نوشته آیا ارتقای کیبورد می‌تواند سرعت تایپ شما را بیشتر کند؟ اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.


منبع

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

راهنمای خرید بهترین مودم TD LTE؛ مسیر‌های جادویی به اینترنت پرسرعت • دیجی‌کالا مگ

با پیشرفت فناوری و افزایش نیاز به اینترنت پرسرعت و پایدار، مودم‌های TD-LTE به عنوان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *