آیا آلت سیزن در راه است؟ بررسی یک شاخص مهم

شاخص مهم MVRV نشان می‌دهد که بازار ارزهای دیجیتال ممکن است به آلت سیزن خود نزدیک شده‌ باشد.

خلاصه تحلیل

  • نسبت MVRV اتریوم در ۳۰ روز گذشته با رشدی ۲۹.۹ درصدی به ۹۱.۴۳ درصد رسیده‌ است.
  • این در حالی است که در این مدت نسبت MVRV بیت کوین در همین مدت ۱۰.۸ درصد کاهش یافته‌ و به ۱۲۷.۴۱ درصد رسیده‌ است.

به گزارش کوین تلگراف، کی یانگ جو (Ki Young Ju)، مدیرعامل شرکت «CryptoQuant»، خاطرنشان کرد که نسبت ارزش بازار به ارزش واقعی (MVRV) اتریوم به شدت رشد کرده است. علاوه بر این حجم تراکنش‌ها و آدرس‌های فعال شبکه اتریوم نیز افزایش یافته‌ است. جو تاکید کرد:

MVRV اتریوم سریع‌تر از MVRV بیت کوین افزایش یافته‌ است. این امر نشان می‌دهد که شرایط ETH از نظر آنچین و فاندامنتال قوی شده است. 

نسبت MVRV ارزش واقعی بازار و ارزش کل بازار را مقایسه می‌کند و نشان می‌دهد که یک دارایی در حباب قیمتی قرار دارد یا نه. شایان ذکر است که نسبت MVRV اتریوم در ۳۰ روز گذشته با رشدی ۲۹.۹ درصدی به ۹۱.۴۳ درصد رسیده‌ است. این در حالی است که در این مدت نسبت MVRV بیت کوین در همین مدت ۱۰.۸ درصد کاهش یافته‌ و به ۱۲۷.۴۱ درصد رسیده‌ است.

این رشد ممکن است معامله‌گران زیادی را نگران کند اما کی یانگ جو خاطرنشان کرد:

با توجه به وضعیت فعلی ETFهای اسپات اتریوم، نسبت MVRV نشان می‌دهد که ممکن فصل اتریوم فرا رسیده باشد.

نکته این جا است که با رشد اتریوم، معمولاً آلت کوین‌ها هم به رشد قابل‌توجهی می‌رسند. همین مسئله معامله‌گران را به آغاز آلت سیزن امیدوار کرده است. شایان ذکر است که قیمت اتریوم در ۲۴ ساعت گذشته ۱ درصد کاهش یافته‌ اما همچنان در بالای سطح ۳٬۵۰۰ دلار قرار دارد.

شاخص MVRV بیت کوین و اتریوم

با این حال شاخص آلت سیزن هنوز در محدوده ۲۲ قرار دارد و آغاز آلت سیزن را تایید نکرده است. شایان ذر است که این شاخص با بررسی عملکرد ۵۰ ارز برتر در ۹۰ روز گذشته به دست می‌آید. با این حال به نظر می‌رسد رشد آن در روزهای گذشته معامله‌گران را کمی امیدوار کرده است.

شاخص آلت سیزن

مطالب تحلیلی منتشرشده در نوبیتکس صرفا جنبهٔ آموزشی و ارائهٔ اطلاعات دارد و به هیچ‌ عنوان توصیه سرمایه‌گذاری و سیگنال خرید و فروش نیست. سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال با ریسک بالایی همراه است و کاربر موظف است قبل از هرگونه سرمایه‌گذاری، مطالعه و تحلیل شخصی خود در رابطه با دارایی موردنظر را انجام دهد.

نوشته آیا آلت سیزن در راه است؟ بررسی یک شاخص مهم اولین بار در مجله نوبیتکس. پدیدار شد.


منبع

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

قیمت همستر کامبت در بازار پیش از عرضه چقدر است؟ (۱۱ تیر ۱۴۰۳)

قیمت همستر کامبت در بازار پیش از عرضه با نوسانات زیادی مواجه شده است و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *