آموزش هولد ارز دیجیتال به زبان ساده

هولد کردن ارز دیجیتال یکی از رایج‌ترین اصطلاحات ارز دیجیتال است که فعالان این عرصه با آن سر و کار دارند. هولد یا ذخیره و نگهداری به عنوان آسان‌ترین راه‌حل سرمایه گذاری روی ارز دیجیتال شناخته شده است و معنای نگهداری ارز دیجیتال در طولانی مدت را می‌دهد. بسیاری از افراد با خرید و ذخیره طولانی مدت رمز ارزهایی همچون بیتکوین، اتریوم، تتر و … به سود کلانی دست پیدا می‌کنند. شما هم می‌توانید یکی از این افراد باشید؛ کافی است آموزش هولد ارز دیجیتال را پشت سر بگذارید و روند هودل کردن را یاد بگیرید.

چرا افراد رمز ارزها را هولد می‌کنند؟

در کل دو دلیل عمده وجود دارد که سرمایه گذاران ارز دیجیتال را وادار به نگهداری طولانی مدت این ارزها می‌کنند. دلیل اول این است که سرمایه ‌گذاران به تغییرات و نوسانات دوره‌های قبل توجه می‌کنند. آن‌ها معتقدند در طول زمانی طولانی ارزش کلی دارایی‌هایی که دارند افزایش پیدا خواهد کرد. از طرفی دیگر این افراد بر این باورند که هولد کردن سود زیادی ایجاد می‌کند. سودی که سرمایه گذاری طبق زمان بندی بازار ایجاد نخواهد کرد.

بهترین ارزهای دیجیتال برای هولد

پیش از اینکه آموزش هولد ارز دیجیتال در اختیارتان قرار بگیرد، باید بهترین ارزهای دیجیتال برای نگهداری و ذخیره کردن را بشناسید. برگزیدن بهترین ارز دیجیتال برای هولد تا حد زیادی وابسته به ثبات، پذیرش و رشد بازار است. با این حال برخی از ارزها نسبت به دیگر ارزها رشد بیشتری دارند و شما باید آن‌ها را از میان انبوهی از ارزها انتخاب کنید.

مرجع کامل و جامع آموزش ارزهای دیجیتال + اعطای گواهینامه معتبر

 

این ارزها عبارتند از:

  • بیت کوین سردمدار ارزهای دیجیتال بوده و نام طلای دیجیتال را گرفته است.
  • اتریوم یکی دیگر از ارزهای دیجیتال است. این ارز در اکوسیستم بلاکچین نقش بسیار زیادی دارد و با توانایی بر اجرای قراردادهای هوشمندانه در آینده رشد بسیار زیادی می‌کند.
  • بایننس کوین از دیگر ارزهای دیجیتال است که توسط بزرگ‌ترین صرافی ارز دیجیتال در جهان پشتیبانی می‌شود.
  • کارمزد پایین و سرعت بالای ارز سولانا در انجام معاملات آن را به عنوان پلتفرمی مقیاس پذیر و مطرح معرفی کرده و برای هولد بلند مدت انتخابی مناسب تبدیل کرده است.

لازم به ذکر است شما باید برای انتخاب بهترین ارزهای دیجیتال جهت نگهداری تحقیقات کامل انجام دهید. امنیت بالا، نوآوری‌های فنی ارز، توسعه طولانی مدت مطلوب و پذیرش خوب از جمله ویژگی‌های ارز دیجیتال خوب هستند.

آموزش هولد کردن ارز دیجیتال

اگر شما هم فهمیده‌اید که منظور از هولد در ارز دیجیتال چیست و این کار چه مزایا و فوایدی دارد، باید با کیف پول‌های مختلفی که می‌توانند از رمز ارزهای شما محافظت کنند نیز آشنایی پیدا کنید. در واقع این کیف پول‌های قابل اطمینان هر گونه تهدید سایبری و … را از دارایی‌های شما دور می‌کنند و امنیت قابل توجهی را برای دارایی‌های دیجیتال شما به ارمغان می‌آورند.

در کل دو نوع کیف پول گرم و سرد برای Hold کردن رمز ارزها وجود دارند:

  • کیف پول‌های گرم

کیف پول‌های گرم یکی از مکان‌های مناسب برای هلد کردن رمز ارزها به شمار می‌آیند. این نوع از کیف پول‌ها به طور مداوم به اینترنت متصل هستند. همین امر باعث کاهش امنیت سرمایه شما شده و دسترسی به آن را آسان‌تر می‌کند. از آنجایی که شما چاره دیگری جز نگهداری دارایی‌ها در کیف پول ندارید می‌توانید از کیف پول سرد استفاده کنید و آن را جایگزین این نوع از کیف پول کنید.

  • کیف پول‌های سرد

کیف پول‌های گرم همواره انتخابی از سوی صرافی‌های مختلف هستند که در اختیارتان قرار می‌گیرند؛ اما کیف پول‌های سرد محلی به شمار می‌آیند که شما خودتان ایجاد می‌کنید. این نوع از کیف پول‌ها امانت نیستند، بلکه مدیریت آن‌ها در دست خودتان است. از آنجایی که بهترین کیف پول برای هولد همین کیف پول سرد است، پس انتظار می‌رود امنیت آن‌ها فوق العاده بالا باشد. افرادی که قصد نگهداری ارزهای دیجیتال را دارند، می‌توانند به عنوان گزینه‌ای قابل اعتماد و ایمن این کیف پول را برگزینند.

مراحل هولد کردن ارز دیجیتال (چگونه هولد کنیم)

برای اینکه بتوانید ارز دیجیتال خود را نگهداری کنید و از آن سود ببرید لازم است مراحل هولد نمودن این نوع از ارزها را نیز بدانید. آن‌ها در ادامه بیان شده‌اند.

پیشنهاد مطالعه: آموزش خرید ارز دیجیتال در بایننس به صورت گام به گام

ایجاد حساب کاربری

در گام اول شما باید حساب کاربری ایجاد کنید. بدین منظور در صرافی مورد نظر خود ثبت نام نموده و با وارد کردن اطلاعات حساب کاربری خود را راه اندازی کنید.

انتقال پول به کیف پول

در این مرحله لازم است کیف پول حساب کاربری خود را پر از پول کنید. زیرا حین خرید ارز تنها از کیف پول امکان برداشت دارید. کیف پول شما می‌تواند نوع سرد و نوع گرم باشد.

خرید رمز ارزهای مورد نظر

در مرحله بعد شما باید از میان انواع رمز ارزهایی که وجود دارند یکی را انتخاب کنید و پس از پرداخت پول آن را وارد کیف پول خود نمایید.

انتقال ارز دیجیتال به کیف پول ایمن

از آنجایی که صرافی‌های دیجیتال همواره در معرض حمله هکرها قرار دارند و نمی‌توان به امنیت آن‌ها اعتماد کرد. شما باید کیف پول‌های امن را انتخاب کنید تا رمز ارزهای خریداری شده را به آن‌ها انتقال دهید.

هولد ارز دیجیتال برای چه کسانی مناسب است؟

نگهداری طولانی مدت رمز ارزهای دیجیتال برای آن دسته از افرادی که قصد دستیابی به سود بالا دارند، بسیار مناسب است. همچنین افراد زیر می‌توانند از ارز برای هولد استفاده کرده و دارایی‌های خود را بیشتر کنند:

آموزش تحلیل تکنیکال و خرید و فروش ارزهای دیجیتال

 

  • افرادی که سرمایه زیادی دارند و در آینده‌ای نزدیک به این سرمایه خود نیاز پیدا نخواهند کرد.
  • افرادی که به دنبال راهی مناسب برای سودآوری هستند که در بازه زمانی طولانی مدت ریسک را کمتر کرده و سود را افزایش دهد.
  • افرادی که صبر و حوصله زیادی دارند.
  • افرادی که دانش فوق العاده‌ای نسبت به بازار کریپتو و سایر بازارهای مر ارزها ندارند.
  • افرادی که به فکر روشی منطقی برای سرمایه‌ گذاری هستند.
  • افردی که نمی‌توانند به طور روزانه و دائمی نمودار قیمت رمز ارزها را چک کنند.

پیشنهاد مطالعه: معرفی بهترین کانال‌های یوتیوب آموزش ارز دیجیتال

چگونه به یک Hodler موفق تبدیل شویم؟

آموزش هولد کردن ارز دیجیتال شاید توانایی بالقوه شما را ارتقا دهد؛ اما برای این که در این عرصه موفق و حرفه‌ای شوید، نیاز به رعایت چندین نکته مختلف دارید. این نکات باعث می‌شوند در این بازار پر از ریسک شما بهتر بدرخشید:

  • تحقیقات کامل در مورد ارزهای دیجیتال

یک هولدر موفق قبل از اینکه در بازار رمز ارزها و روی یک رمز ارز خاص همچون بیت کوین سرمایه‌ گذاری کند، ابتدا اطلاعات کافی در مورد این رمز ارز به دست می‌آورد. اینکه فناوری پشتیبانی کننده از رمز ارز چیست و اینکه خطرات آن‌ها کدامند در این قسمت قابل توجه هستند.

  • دنبال کردن روندهای بازار

بررسی روند کلی رشد بازار و در نظر گرفتن عملکرد یک ارز خریداری شده در بازه‌های زمانی مختلف باعث می‌شود شما تصمیمات بهتری در مورد سرمایه ‌گذاری دیجیتال بگیرید.

  • صبور بودن

صبور بودن و منظم بودن از دیگر ویژگی‌های است که یک هولدر باید بداند و در آموزش هولد ارز دیجیتال نیز مورد تاکید قرار گرفته است. اینکه تصمیمات احساسی بگیرید و نوسانات بازار را در نظر نداشته باشید، موفقیت را از شما دور می‌کند. افزون بر آن شما باید به استراتژی‌های سرمایه‌ گذاری خود پایبند بمانید و صرف نظر از کسب سودهای کوتاه مدت کلان به دنبال اهداف بلند مدت درآمدزایی باشید.

  • توجه به امنیت سرمایه ‌گذاری

امنیت سرمایه ‌گذاری نیز نکته مهمی است که یک هولدر باید به آن توجه داشته باشد. اگر شما صرافی‌های معتبری همچون صرافی نوبیتکس را برای انجام تراکنش‌های خود انتخاب کنید به خوبی قادر به حفظ سرمایه‌های خود خواهید بود. زیرا این محیط‌ها کاملاً امن هستند.

بهترین زمان برای هولد کردن ارز دیجیتال

امروزه افرادی می‌توانند بیشتر از دیگران از بازار رمز ارزها سود کسب کنند که بهترین زمان برای هولد نمودن را بشناسند. گرچه در آموزش هولد ارز دیجیتال در مورد بهترین زمان هولد کردن صحبت می‌شود اما خیلی از فعالان این عرصه نسبت به زمان ایده آل نگهداری از رمز ارزها بی‌توجه هستند.

معامله‌گری ارزهای دیجیتال و بیت‌کوین

 

زمان آغاز هولد کردن ارز دیجیتال به سیر بازار، اهداف، تحلیل‌های بازار و میزان ظرفیتی که بازار در نظر گرفته شده دارد وابسته است. با این وجود چندین نکته مهم در ادامه بیان شده‌اند که در پیدا کردن رمان مناسب نگهداری از ارزهای دیجیتال کمک کننده هستند:

  • در مورد بازار اطلاعات بیشتری به دست بیاورید و داده‌های کسب شده را آنالیز کنید تا قادر به تصمیم گیری بهتر باشید.
  • مشخص کنید می‌خواهید سرمایه ‌گذاری روی ارز دیجیتال را برای چه مدت انجام دهید. اگر اهداف شما بلند مدت هستند هولد کردن را انتخاب کنید. در غیر این صورت می‌توانید اطلاعات بیشتری در مورد فرق هولد با ترید به دست بیاورید و پس از آن یکی از این دو را انتخاب کنید.
  • ظرفیت ریسک پذیری خود را مشخص کنید. اگر فردی هستید که تحمل ریسک ندارید یا اگر تازه کار هستید، بهتر است هولد کردن را ترجیح دهید. زیرا ریسک این روند کمتر از سایر فرآیندهای خرید موفع فروش ارز دیجیتال است.

در کل باید بدانید تصمیم گیری در مورد سرمایه‌ گذاری روی ارز دیجیتال به مهارت‌ها و شرایط فردی شما بستگی دارد. اگر آموزش هولد ارز دیجیتال را به خوبی پشت سر گذاشته باشید و اطلاعات زیادی در این زمینه کسب کرده باشید می‌توانید بهترین‌ها را از آن خود کنید و سریعاً به سود برسید. چنانچه به چنین آموزش‌هایی نیازمند هستید، همین حالا با کارشناسان ما در مکتب خونه در ارتباط باشید و در مورد دوره‌های آموزشی و مبانی آن بیشتر بدانید.

پیشنهاد مطالعه: آموزش خرید رمز ارز در کوینکس – راهنمای کامل برای مبتدیان

سخن پایانی

در این مطلب در مورد آموزش هولد ارز دیجیتال صحبت کردیم. هولد به معنای نگهداری است و معنی هولدر فردی است که ارز دیجیتال را در کیف‌های پول و محیط ایمن نگهداری می‌کند. برای اینکه سرمایه ‌گذاری بلند مدت و سودمندی را روی ارزهای دیجیتال انجام دهید این فرایند بسیار مناسب خواهد بود.

مرجع کامل آموزش سرمایه گذاری از صفر + اعطای گواهینامه معتبر دوره

 

البته قبل از آن لازم است آموزش‌های مربوط به هولد کردن و نگهداری از ارز دیجیتال را بدانید و با بهترین ارزهای دیجیتال برای هولد کردن آشنا شوید. کسب دانش کافی در مورد هولد کردن و نگهداری انواع ارز دیجیتال تنها با شرکت در دوره‌های آموزش ارز دیجیتال مکتب خونه و مراکز مختلف امکان‌پذیر است.

نوشته آموزش هولد ارز دیجیتال به زبان ساده اولین بار در مکتوب. پدیدار شد.


منبع

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

آموزش ثبت حسابداری ارزش افزوده

آموزش ثبت حسابداری ارزش افزوده از موضوعات بسیار مهم و حیاتی در حوزه حسابداری و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *