آموزش نحوه ساخت ماشین پرنده در بازی ماینکرفت

ماشین‌های پرنده ابزارهای جالبی در بازی ماینکرفت (Minecraft) هستند. آن‌ها از خاصیت بلوک‌های اسلایم (slime) و عسل (honey) برای چسبیدن به بلوک‌های دیگر استفاده می‌کنند تا یک قطعه پیستون را در حالی که فعالیت می‌کند را بکشند. طرح‌های بسیار پیچیده‌ای وجود دارد که توسط مهندسان با استعداد شگفت‌انگیز رداستون ایجاد شده‌اند، اما اصول اصلی پشت ماشین‌های پرنده در واقع بسیار ساده هستند. در ادامه جزئیات زیر دستورالعمل‌هایی برای دو ماشین پرنده فوق‌العاده ساده، یکی افقی (horizontal) و دیگری عمود پرواز (veritcal)، برای بازیکنانی است که می‌خواهند سر خود را در اطراف اصول اولیه این رداستون بپیچند. با مجله بازار برای آموزش نحوه ساخت دو ماشین پرواز اصلی ماینکرفت همراه باشید.

ماشین پرنده افقی (horizontal) ماینکرفت

مراحل ساخت این ماشین پرنده عبارتند از:

۱) نقطه شروع و پایان را بسازید

نمونه‌ای از نقطه شروع و پایان برای یک ماشین پرواز افقی ماینکرفت

از آنجایی که بیشتر ماشین‌های پرنده در ماینکرفت از observer ها استفاده می‌کنند تا دائماً خودشان را نیرومند کنند، تا زمانی که به چیزی برخورد نکنند، به طور نامحدود کار خواهند کرد. این باعث می‌شود که پیستون‌ها دیگر نتوانند کشش پیدا کنند و تا زمانی که observer معکوس فعال نشود، این سیستم را می‌شکند. این بدان معنا است که اولین کاری که باید برای ساخت یک ماشین پرنده انجام دهید، ساختن نقطه شروع و پایان است. برای این کار از ابسیدین موجود در بازی استفاده کنید، زیرا بلوک‌های اسلایم و عسل نمی‌توانند ابسیدین را از جای خود خارج کنند. همچنین به همین دلیل است که دستگاه باید یا شناور یا در امتداد یک طبقه از ابسیدین ساخته شود.

۲) یک observer را پایین بیاورید

مطمئن شوید که راهی برای فعال کردن observer وجود دارد.

با قرار دادن نقطه شروع و پایان در پایین، یک بلوک observer را به سمت نقطع شروع قرار دهید. این ماشین پرنده نمونه از یک trapdoor به عنوان وسیله‌ای برای فعال کردن ماشین پرنده به میل خود استفاده می‌کند، اما هر چیزی که observer بتواند تشخیص دهد، کار می‌کند.

۳) یک sticky piston به خروجی اضافه کنید

اطمینان حاصل کنید که observer و sticky piston برای فعال کردن یکدیگر قرار دارند.

یک stick piston را به سمت observer متصل به خروجی رداستون اضافه کنید. این باعث می‌شود که پیستون فعال شده و هنگامی که observer قسمت شروع چیزی را تشخیص دهد، دستگاه را به سمت جلو هل می‌دهد.

۴) بلوک‌های اسلایم یا عسل را قرار دهید

این بلوک‌های اسلایم در ماینکرفت نشان می‌دهند که کار ساخت ماشین پرنده تا نصف پیش رفته است.

بسته به این که فارم اسلایم یا فارم زنبور عسل ساخته باشید، دو بلوک اسلایم یا عسل را قرار دهید، و آبسیدین را در طرف observer و پیستون چسبنده (sticky piston) قرار بدهید. این نیمه اول ماشین پرنده را تشکیل می‌دهد و این دو بلوک را به امتداد می‌کشد.

۵) همان کارها را در طرف دیگر انجام دهید

کار ساخت ماشین پرنده در بازی ماینکرفت فقط در نیمه اول مشکل است.

از اینجا، فقط طرح کار را برگردانید و آن را در جهت دیگر بازسازی کنید. این به ماشین پرنده اجازه می‌دهد تا خود را از طریق هوا بالا بکشد و همچنین در هر دو جهت کار کند، که برای استفاده از یک ماشین پرنده برای حرکت در یک پایگاه بقای ماینکرفت حیاتی است.

۶) ماشین پرنده را تست کنید

ماشین پرنده افقی در بازی ماینکرفت

observer را در نزدیکی ستون ابسیدین فعال کنید. این باید باعث شود که ماشین پرنده به سمت نقطه پایانی که قبلاً در آن راه اندازی کرده‌اید، شروع به پرواز کند. فعال کردن observer جهت مخالف باید ماشین پرنده را به سمت نقطه اصلی خود به عقب برگرداند.

ماشین پرنده عمود پرواز (veritcal)

مراحل ساخت این مدل از ماشین پرنده عبارت است از:

۱) نقطه شروع و پایان را بسازید

نقطه شروع و پایان ماشین پرنده عمود پرواز در ماینکرفت

به همان دلایلی که برای ساخت یک ماشین پرنده افقی وجود دارد، تنظیم نقطه شروع و پایان در ابتدای ساخت، پرواز ماشین پرنده را برای همیشه به سمت آسمان معتوف می‌کند. مطمئن شوید که ماشین پرنده را در هوا یا روی پایه‌ای از ابسیدین بسازید تا از چسبیدن بلوک‌های اضافی به آن جلوگیری کنید. ماشین پرنده نمونه بار دیگر از trapdoor های به عنوان وسیله‌ای برای فعال سازی استفاده می‌کند. با این حال، هر وسیله‌ای برای فعال کردن observer کار خواهد کرد.

۲) ردیف اول را بسازید

ردیف اول تمام شده ماشین پرنده عمود پرواز در بازی ماینکرفت

برای ساختن یک ماشین پرنده عمودی، یک پیستون چسبنده رو به بالا در انتهای پایه ابیسدیانی که ساخته‌اید، قرار دهید. بسته به این که فارم اسلایم یا زنبور ساخته‌اید، یک بلوک اسلایم یا عسل را در کنار پیستون چسبناک قرار دهید. با قرار دادن یک observer با ورودی رداستون آن به سمت هر بلوک چسبنده‌ای که قرار داده‌اید، کار ساخت ردیف را تمام کنید.

۳) ردیف دوم را بسازید

ردیف دوم ماشین پرنده عمودی

ساخت ردیف دوم حتی ساده‌تر از ردیف اول است. یک بلوک اسلایم را روی پیستون چسبناک قرار دهید و سپس یک پیستون چسبنده را روی بلوک اسلایم ردیف اول قرار دهید. مطمئن شوید که این پیستون چسبنده رو به پایین باشد تا بتواند در واقع بلوک را بگیرد.

۴) observer نهایی را قرار دهید

مطمئن شوید که observer نهایی در جای درست قرار دارد.

از اینجا، یک observer نهایی را روی بلوک اسلایم ردیف دوم قرار دهید، در حالی که روی آن از بقیه موارد فاصله دارد. این باید خروجی رداستون را به گونه‌ای قرار دهد که رو به پیستون چسبنده ردیف دوم و رو به پایین باشد.

۵) ماشین پرنده را تست کنید

ماشین پرنده عمود پرواز ماینکرفت که به سمت بالا تا نقطه توقف پرواز می‌کند.

اکنون که دستگاه ساخته شده است، آخرین مرحله ساخت، تست کردن آن است. observer پایینی را فعال کنید که باعث می‌شود ماشین به بالا پرواز کند. سپس، observer بالایی را فعال کنید تا مطمئن شوید که ماشین پرنده می‌تواند به هر دو طرف کار کند. نظر شما در این باره چیست؟ لطفا نظرات خود را با ما درباره این موضوع به اشتراک بگذارید.

&

.r1_iframe_embed {position: relative; overflow: hidden; width: 100%; height: auto; padding-top: 56.25%; } .r1_iframe_embed iframe { position: absolute; top: 0; left: 0; width: 100%; height: 100%; border: 0; }

;

منبع: sportskeeda


ده بازی نوستالژی پلی استیشن ۱ که همه گیمرها باید تجربه کنند




منبع

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

آیا مانگا Goodbye Eri تبدیل به انیمه خواهد شد؟

مانگا Goodbye Eri یکی از مشهور‌ترین آثار این صنعت در دهه گذشته است. بسیاری از …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *