آموزش نحوه ساخت فارم طلا در ماینکرفت ۱.۲۱

فارم‌های طلا یکی از بهترین مزارع در تمام بازی ماینکرفت (Minecraft) هستند. این فارم‌های مستقر در Nether از این واقعیت استفاده می‌کنند که پیگلین‌های زامبی شده همگی با بازیکنی که به بازیکن دیگر حمله می‌کند، دشمنی می‌کنند. این موضوع به ده‌ها نفر از این ماب‌ها اجازه می‌دهد تا به سمت فارم‌ها هدایت شوند، جایی که می‌توانند برای گوشت گندیده (rotten flesh) و golden nugget ها کشته شوند. golden nugget ها را می‌توان به شمش تبدیل کرد و برای تامین انرژی یک فارم piglin bartering استفاده کرد. طرح‌های مختلف فارم طلا وجود دارد که ساخت برخی از آن‌ها بسیار پیچیده و پرهزینه است. با این حال، حتی یک مزرعه پیگلین زامبی شده ساده می‌تواند بسیار کارآمد باشد. در ادامه با مجله بازار همراه باشید تا بدانید ماجرا از چه قرار است و چگونه فارم طلا را می‌شود ساخت.

موارد مورد نیاز برای ساخت فارم طلا در بازی ماینکرفت

مواد مورد نیاز برای ساخت فارم طلا در بازی ماینکرفت

مواد مورد نیاز برای ساخت این فارم طلای ساده بسیار ارزان برای شما تمام خواهند شد. شما فقط به هشت قیف (hopper)، چهار صندوق (chest)، ۱۰ درب (trapdoor)، چهار نردبان (ladder) و مقداری بلوک ساختمانی نیاز خواهید داشت.

۱) گودالی را حفر کنید

اندازه گودال مورد نیاز برای این طرح فارم طلا

هنگامی که منابع مورد نیاز برای ساخت فارم را جمع آوری کردید، زمان شروع ساخت و ساز فرا می‌رسد. با حفر گودالی به عمق سه بلوک که مجموعاً پنج بلوک طول و سه بلوک عرض دارد، کار را شروع کنید. این تمام فضای مورد نیاز برای فارم است.

۲) سیستم جمع آوری را ایجاد کنید

سیستم جمع آوری فارم طلا در بازی ماینکرفت

به داخل این گودال رفته و یک صندوق را در مرکز یکی از اضلاع بلندتر قرار دهید. صندوق دوم را در سمت چپ قرار دهید و سپس یک صندوق دوتایی دوم را روی زمین به سمت چپ اضافه کنید. دو صندوق دوتایی را به چند قیف وصل کنید. این جایی است که گوشت‌های گندیده، golden nugget و سایر مواردی که توسط پیگلین‌های زامبی شده دراپ شده‌اند، ذخیره می‌شوند. سپس جایی را بسازید که پیگلین‌های زامبی شده روی آن می‌میرند. شش قیف را پایین قرار دهید که به اولین صندوقچه‌ای که قرار داده‌اید، متصل شده باشد. این قیف‌ها باید در نهایت یک ناحیه ۲×۳ را تشکیل دهند.

۳) پلتفرم قیف را مسدود کنید

مطمئن شوید که این trapdoor های پایینی را اضافه کنید تا از فرار ماب‌های بچه خشمگین جلوگیری کنید.

مرحله بعدی اضافه کردن سه بلوک solid، همسطح با زمین، بین قیف‌ها و صندوق‌ها است. سپس سه trapdoor در امتداد پایین این بلوک‌ها قرار دهید. این امر باعث می‌شود که بچه پیگلین‌های زامبی‌شده از مزرعه فرار نکنند و به شما حمله کنند.

۴) trapdoor ها را اضافه کنید

هر نوع درب برای ساخت این فارم طلا کار خواهد کرد.

یک راه پله موقت حفر کنید تا بتوانید به سطح زمین بازگردید. شش درب را روی سکوی قیف ۲×۳ قرار دهید و آن‌ها را باز کنید. این کار پیگلین‌های زامبی‌شده عصبانی را فریب می‌دهد و فکر می‌کنند که می‌توانند به شما برسند و باعث می‌شوند که به داخل گودال بیافتند.

۵) محل کشته شدن را ببندید

دیوارها و سقف به مزرعه اضافه شده است

مرحله بعدی اضافه کردن دیوارها و سقف به فارم است. این کار باعث می‌شود که پیگلین‌های زامبی‌شده خشمگین نتوانند وارد اتاق مرگ شوند و به شما حمله کنند. سقف همچنین تضمین می‌کند که ارواح سرگردان شما را نبینند و به سمت شما گلوله‌های آتشین انفجاری شلیک کنند. سمت مزرعه را با trapdoor ها باز بگذارید تا به پیگلین‌های زامبی شده اجازه دهید تا به منطقه جمع آوری بروند. همچنین یک دیوار به مرکز مزرعه اضافه کنید. هیچ یک از ماب‌های دشمن که وارد مزرعه می‌شوند، نباید بتوانند از آن بیرون بیایند.

۶) راه ورود و خروج را اضافه کنید

نردبانی برای ورود و خروج به مزرعه اضافه شد

قبل از این که سقف را کاملاً آب بندی کنید، یک نردبان بیندازید تا بتوانید به راحتی از مزرعه Minecraft رفت و آمد کنید. یک درب در بالای نردبان قرار دهید تا مطمئن شوید که خارج شدن هنوز برای ماب‌ها غیرممکن است.

۷) کار را شروع کنید

نمای بیرونی تمام شده فارم طلا در بازی ماینکرفت

برای شروع کار فارم باید یک پیگلین زامبی شده را عصبانی کنید. این کار به طور امن با سلاحی مانند کمان، کراس بو یا تریدنت انجام می‌شود. همچنین گفته می‌شود، این کار را می‌توان با ضربه زدن به یکی از آن‌ها در حالت melee و فرار سریع انجام داد. با کشت و کشتار در مزرعه وقت خود را صرف کنید، زیرا این فرصت را برای اسپاون بیشتر و دشمنی با شما می‌دهد. نظر شما در این باره چیست؟ لطفا نظرات خود را با ما درباره این موضوع به اشتراک بگذارید.

منبع: sportskeeda


میزگیم سینمایی با امید لنون و شایان | چی بیینیم؟ چی بازی کنیم؟


منبع

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

پس از تماشای فصل چهارم انیمه دیمن اسلیر کدام بخش‌های مانگا را باید بخوانیم؟

پس از آن که فصل چهارم انیمه دیمن اسلیر به پایان رسید، استودیو Ufotable اعلام …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *