آموزش حسابداری نمایشگاه اتومبیل – بررسی اصول و ابزارها

حسابداری از فعالیت‌های مهم اقتصادی در هر بنگاه و کسب و کار به شمار می‌آید. یکی از این شاخه‌ها نمایشگاه اتومبیل است. در این صنف، بنگاه‌های زیادی از ماشین‌های معمولی و سبک تا خودروهای سنگین و دیزل مشغول به فعالیت هستند. آموزش حسابداری نمایشگاه اتومبیل کمک می‌کند تا با استفاده از برنامه‌های نرم افزاری حسابدرای، امور مربوط به هزینه‌ها در این شاخه را بهتر و مؤثرتر مدیریت کنیم.

اهمیت آموزش حسابداری نمایشگاه اتومبیل

ایجاد سیستم های حسابداری برای تمام کسب و کارها ضرورت دارد. با ایجاد چنین سیستم‌هایی می‌توان دارایی‌ها و بدهی‌ها را در یک بازه‌ی زمانی مشخص، طبقه‌بندی کرده و امنیت مالی را در کسب و کار تأمین نمود. در واقع سیستم‌های حسابداری، کمک می‌کنند تا تمام معاملات و پرداخت‌ها، ریز هزینه‌ها و درآمدها ثبت و مدیریت شوند.

آموزش حسابداری با سپیدار برای شرکت‌های خدماتی

 

با توجه به این‌که داشتن نمایشگاه اتومبیل یکی از مشاغل پرسود است، ایجاد سیستم حسابداری در این زمینه، الزام بیش‌تری خواهد داشت. وقتی شما تمام معاملات و هزینه‌ها را در صنف نمایشگاه اتومبیل ثبت و مدیریت کنید، مالیات بر ارزش افزوده و هزینه‌ها را بهتر مدیریت کرده و تصمیمات صحیحی اخذ می‌کنید. علاوه بر تمام این مزایا، آموزش حسابداری در این صنف سبب می‌شود تا کار با نرم افزارهای حوزه‌ی نمایشگاه اتومبیل را به‌خوبی یاد بگیرید.

نحوه محاسبه مالیات نمایشگاه اتومبیل

یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که در آموزش حسابداری نمایشگاه اتومبیل مطرح می‌شود، نحوه‌ محاسبه مالیات در این حوزه است. با توجه به تراکنش‌های سنگین در این حوزه، این‌طور برآورد می‌شود که میزان درآمد بسیار بالا است. بخشی از این درآمد می‌بایست به‌عنوان مالیات پرداخت شود.

آموزش مدیریت مالی و حسابداری پروژه‌ها

 

مالیات خودرو در انواع مختلفی وجود دارد که در ادامه مطرح شده است.

  • مالیات نقل و انتقال خودرو

این مالیات، همان مالیات بر ارزش افزوده‌ای است که پیش از تعویض پلاک از فروشنده اخذ می‌گردد.

  • مالیات خودروهای لوکس

این مالیات مقطوع بوده و از طرف سازمان امور مالیاتی دریافت خواهد شد.

  • مالیات مشاغل خودرو

بنگاه اتومبیل و دلالان این حوزه، موظف به پرداخت این مالیات خواهند بود. رقم این مالیات برحسب درآمد این اشخاص تعیین می‌شود.

  • مالیات نمایشگاه اتومبیل

افرادی که صاحب نمایشگاه اتومبیل هستند برحسب نوع مجوز و حجم فعالیت خود، موظف به پرداخت تکالیف مالیاتی خواهند بود.

  • مالیات دلالان خودرو

افرادی که مجوز کسب و کار ندارند اما در بنگاه‌ها و نمایشگاه‌های خودرو سود دریافت می‌کنند، جزو دلالان معامله به‌حساب می‌آیند.

* نکته: با دانستن برخی ترفندهای حسابداری و پیاده‌سازی سیستماتیک حسابداری معاملات، می‌توان رقم مالیات را کاهش داد.

پیشنهاد مطالعه: آموزش حسابداری فروش اقساطی – بررسی اصول و ابزارها

معرفی نرم افزارهای برتر در زمینه‌ی حسابداری نمایشگاه اتومبیل

همان‌طور که می‌دانید، امور مربوط به حسابداری بسیار پیچیده است. به‌خصوص در کسب و کارهای بزرگ‌تر که با حجم معاملاتی بیش‌تر و پیچیده‌تری سروکار دارند، حسابداری نیز بسیار پیچیده خواهد بود. این‌جاست که اهمیت و ضروت استفاده از نرم افزار در این زمینه نمایش داده می‌شود.

نرم افزاری که در حوزه‌ی حسابداری نمایشگاه اتومبیل استفاده می‌شود، می‌بایست امکانات و ابزارهای ضروری این صنف را در خود گنجانده باشد. چنین برنامه‌ای سبب می‌شود تا در زمان صرفه‌جویی کرده و مدیریت کسب و کار را بسیار ساده‌تر و سریع‌تر انجام دهید. در ادامه با فهرستی از بهترین نرم افزارهای حسابداری در این زمینه آشنا خواهید شد. افزون بر این فهرست، شما می‌توانید از انواع نرم افزار نمایشگاه اتومبیل رایگان نیز استفاده کنید.

نرم افزار حسابداری نمایشگاه اتومبیل منطق

شرکت شبیه سازان منطق، با هدف تولید نرم افزار فعالیت می‌کند. نرم افزار منطق تولید شده توسط این کمپانی به‌منظور سهولت در مدیریت نمایشگاه اتومبیل ایجاد شده است. این نرم افزار امکانات فوق‌العاده‌ای را در خود برای معاملات خودرویی گنجانده است. از این جمله می‌توان به قابلیت ثبت و آرشیوگذاری اطلاعات اتومبیل، امکان فروش اقساطی،‌ قابلیت ثبت مشتریان و مالکین، جست‌وجوی پیشرفته و غیره اشاره کرد.

نرم افزار حسابداری نمایشگاه اتومبیل پدال

نرم افزار حسابداری نمایشگاه اتومبیل پدال توسط کمپانی پژواک تولید شده است. این نرم افزار، به‌طور کاملاً تخصصی برای پاسخگویی به نیازهای صنف نمایشگاه و اتوگالری ماشین طراحی شده است. این نرم افزار دو قسمت کلی دارد که شامل مدیریت نمایشگاه اتومبیل و حسابداری نمایشگاه خواهد بود.

آموزش رایگان مفاهیم حسابداری

 

در بخش مدیریت نمایشگاه اتومبیل این نرم افزار امکانات متعددی وجود دارد که از جمله‌ی آن می‌توان به ثبت مشخصات دقیق خودرو، ثبت تقاضای خرید، تطبیق تقاضا با خودرها، انجام معاملات، تهاتر اتومبیل، فروش اقساطی، تنظیم مبایعه نامه، تنظیم قول‌نامه، قرارداد فروش و غیره اشاره کرد.

هم‌چنین در بخش حسابداری این نرم افزار، امکانات کاملی برای ثبت معاملات، محاسبه‌ی حق الزحمه، کمیسیون، تعیین نحوه‌ی پرداخت، ثبت بدهکاری، حقوق و دستمزد، گزارشات سود و زیان، فایل‌های مالیاتی و غیره گنجانده شده است که در نوع خود کامل و ایده‌آل به‌حساب می‌آید.

پیشنهاد مطالعه: آموزش حسابداری پخش مواد غذایی – بررسی اصول و ابزارها

نرم افزار حسابداری نمایشگاه اتومبیل کارا

نرم افزار حسابداری نمایشگاه اتومبیل کارا برای ثبت انواع خودروهای ایرانی و خارجی و نیز اتومبیل‌های سنگین کاربرد دارد. در این نرم افزار، امکان جست‌وجوی سریع گنجانده شده است. هم‌چنین آموزش نصب و کار با برنامه به‌صورت رایگان در اختیار مشتریان این نرم افزار قرار می‌گیرد.

برخی از مهم‌ترین قابلیت‌های این نرم افزار را می‌توان در درج تصویر با کیفیت بالا،‌دفترچه تلفن، چاپ رسید و فاکتور، پیامک کوتاه، ارسال مبلغ به دستگاه پوز، چاپ انواع گزارشات روز، هفته، ماه یا سال و هم‌چنین امکان سفارشی سازی نرم افزار خلاصه نمود.

نرم افزار حسابداری نمایشگاه اتومبیل جادوی فکر

این برنامه توسط موسسه‌ی دانش بنیان جادوی فکر تولید شده است. این شرکت جزو شرکت‌های برتر کشور بوده و ازتکنولوژی‌های نوین برای تولید محصولات خود بهره می‌برد. از مهم‌ترین ویژگی‌های نرم افزار حسابداری تولید شده توسط این شرکت می‌توان به قابلیت ثبت انواع سند،‌ تعیین کمیسیون خرید و فروش، امکان چاپ فاکتور خرید یا فروش، ثبت سفارشات، جست‌وجو، طراحی فاکتور، تعریف کاربر و سطح دسترسی و غیره اشاره کرد.

نرم افزار حسابداری نمایشگاه اتومبیل محک

محک عنوان یکی از بهترین نرم افزارهای حسابداری است. این نرم افزار، تمام امکانات ضروری برای حسابداری در مشاغل و کسب و کارهای مختلف را در خود جای داده است. این نرم افزار، شامل امکاناتی برای مدیریت نمایشگاه ماشین نیز هست.

از جمله امکاناتی که برای این صنف در نرم افزار محک وجود دارد، می‌توان به امکان مدیریت فروش اقساطی اتومبیل،‌ تعریف خودرو و ثبت خصوصیات آن، اتصال به دستگاه کارت خوان، مدیریت پیامک، ثبت مشخصات مشتریان و غیره اشاره کرد.

مزیت دیگر نرم افزار محک آن است که شما می‌توانید گزارشات خود را به‌صورت گرافیکی و تصویری مشاهده کنید. این گزارشات بسیار قابل فهم‌تر از گزارشات عددی خواهد بود. گزارشات دقیق، برای تصمیم‌گیری و مدیریت کسب و کار اهمیت ویژه‌ای دارد.

نرم افزار حسابداری نمایشگاه اتومبیل چرتکه

چرتکه توسط موسسه‌ی آفتابگردان تهیه شده است. آموزش نصب و کار با این نرم افزار را می‌توانید به‌صورت کاملاً رایگان مشاهده کنید. از مهم‌ترین ویژگی‌های این برنامه، پنل کاربری ساده‌ی آن است. این امر موجب می‌شود تا حتی افرادی که تسلط کافی بر حسابداری ندارند، بتوانند با این نرم افزار کار کنند.

آموزش حسابداری با سپیدار برای شرکت‌های بازرگانی

 

از مهم‌ترین ویژگی‌های نرم افزار حسابداری نمایشگاه اتومبیل چرتکه می‌تواند به قابلیت تعریف انواع خودرو، امکان ثبت اول دوره ماشین، قابلیت تعریف کدینگ حساب، اشخاص، بانک* صندوق، پرسنل و هزینه‌ها و درآمد اشاره کرد. این نرم افزار هم‌چنین گزارش‌های فاکتور خرید و فروش را ارائه می‌دهد که بسیار کاربردی بوده و برای تصمیم‌های مدیریتی اهمیت ویژه‌ای دارد.

نرم افزار حسابداری نمایشگاه اتومبیل هلو

هلو نیز از معروف‌ترین نرم افزارها در زمینه‌ی حسابداری است. این برنامه، امکانات ویژه‌ای را برای تخصص نمایشگاه اتومبیل در خود دارد. طوری‌که افراد مشغول در این صنف قادر هستند تا با استفاده از هلو، تمام مباحث مالی و پرداخت‌های خود را مدیریت نمایند.

نرم افزار حسابداری نمایشگاه اتومبیل سازه حساب

این نرم افزار نیز تمام امکانات مورد نیاز صنف خودرو را در خود جای داده است به‌علاوه سادگی محیط کاربری از مهم‌ترین ویژگی‌های این برنامه است. ثبت خودرو، گزارش خودروهای موجود، ثبت هزینه‌ها و درآمدها، ثبت چک‌های دریافتی و پرداختی و غیره به‌راحتی و بدون نیاز به دانش تخصصی حسابداری در این نرم افزار قابل انجام خواهد بود.

شما می‌توانید خودروها را بر اساس برند، کلاس خودرو و دیگر پارامترها کلاس‌بندی کرده و گزارشات متنوعی را از این نرم افزار دریافت نمایدد. امکانات ویژه‌ای مانند ثبت انبارگردانی، حواله اصلاحی انبارگردانی، ثبت موجودی، نمایش سود، محاسبه‌ی مالیات بر ارزش افزوده و غیره نیز از دیگر امکانات نرم افزار حسابداری نمایشگاه اتومبیل سازه حساب محسوب می‌شود.

پیشنهاد مطالعه: همه چیز درباره آموزش حسابداری دفتر روزنامه

نرم افزار نمایشگاه اتومبیل سرو

نرم افزار نمایشگاه اتومبیل سرو توسط شرکت مهندسی آبان رایان البرز طراحی شده است. این نرم افزار در عین سادگی، کاربری بسیار خوبی دارد. ثبت قول‌نامه‌ی رسمی، قابلیت تغییر متن قول‌نامه، تغییر اطلاعات معامله و غیره از مهم‌ترین امکانات این برنامه به‌شمار می‌آید.

نرم افزار نمایشگاه اتومبیل سرو توسط اداره‌ی دارایی تأیید شده است. به همین دلیل برای امور مالیاتی می‌توان از آن استفاده نمود. ناگفته نماند که برای راحتی کاربران، از ابتدای نصب برنامه گرفته تا کار با بخش‌های مختلف‌ آن، آموزش‌های متعددی به‌صورت رایگان وجود دارد.

جمع بندی

در این مطلب به آموزش حسابداری نمایشگاه اتومبیل پرداختیم. این صنف از جمله شاخه‌هایی است که پیچیدگی زیادی در حجم داده‌ها و معاملات خود دارد. بنابراین استفاده از نرم افزارهای حسابداری، یک ضرورت و الزام خواهد بود.

مرجع کامل و جامع آموزش اکسل + اعطای گواهینامه معتبر

 

در این مطلب مهم‌ترین و معروف‌ترین نرم افزارهای حسابداری این حوزه را معرفی کرده و امکانات مختصری از هر برنامه را ارائه دادیم. هم‌چنین نکات مهم برای نحوه‌ی محاسبه‌ی مالیات در نمایشگاه اتومبیل ارائه شد که برای حسابداری در این زمینه بسیار کاربردی خواهد بود.

آموزش حسابداری در مکتب خونه

برای یادگیری حسابداری و تسلط بر مفاهیم آن، می‌توانید از دوره‌های آموزش حسابداری مکتب خونه بهره بگیرید. در این دوره‌های آموزشی می‌توانید مباحث حسابداری از سطح مقدماتی تا پیشرفته را دنبال کنید. آموزش‌های مکتب خونه به‌صورت کاملاً عملی بوده و با زبان ساده و بیان واضح، شما را برای ورود به این کسب و کار آماده می‌کنند.


منبع

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

چرخه حسابداری چیست؟ آموزش چرخه حسابداری به زبان ساده

چرخه حسابداری فرآیندی اساسی در هر کسب و کار هست که به ثبت، طبقه‌بندی و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *