آموزش جئومجیک سالیدورک به زبان ساده

آموزش جئومجیک سالیدورک یکی از مباحث مهم در مدل‌سازی سه بعدی اشیاء به شمار می‌آید. این نرم افزار ابزارهای قدرتمندی را در اختیار می‌گذارد تا مدل‌های دیجیتال طراحی شده را با نمونه‌های واقعی مورد مقایسه قرار دهیم. در نتیجه، با این قیاس می‌توانیم طراحی‌ها را به نحو ایده‌آل‌تری مدیریت کرده و انجام دهیم. در این مطلب در خصوص جئومجیک سالیدورک و چگونگی کار با آن صحبت خواهیم کرد.

بررسی اهمیت آموزش جئومجیک سالیدورک

دقت و صحت دو عامل مهم در مدل‌سازی سه‌بعدی با استفاده از CAD هستند. مهندسان و طراحان باید اطمینان حاصل کنند که مدل‌های دیجیتال آنها با اشیاء فیزیکی به طور کامل هماهنگ باشند یا استانداردهای کیفی سختگیرانه‌ای را رعایت کنند. این امر برای ایجاد و ساخت محصولات استاندارد و باکیفیت ضروری بوده و از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

مرجع کامل و جامع انواع آموزش سالیدورک + اعطای گواهینامه معتبر

 

اینجاست که نرم‌افزار جئومجیک Geomagic برای SOLIDWORKS وارد عمل شده و مجموعه‌ای قدرتمند از ابزارها را برای ساده‌سازی مقایسه مدل‌های دیجیتال با اشیاء واقعی فراهم می‌کند. ویژگی تجزیه و تحلیل انحراف یک تغییر دهنده بازی برای حرفه‌ای‌هایی است که به دنبال کمال در طراحی‌های خود هستند.

ویژگی‌های مهم جئومجیک سالیدورک

اگر برایتان سوال است که چرا یادگیری و آموزش جئومجیک سالیدورک اهمیت فراوانی دارد، می‌بایست نگاهی به کاربردها و ویژگی‌های این نرم افزار بیاندازید. فهرست زیر برخی از مهم‌ترین این قابلیت‌ها را نشان خواهد داد.

  • یادگیری ساده
  • سرعت عمل
  • تلفیق با اسکنر سه بعدی
  • افزایش بهره‌وری طرح
  • ایجاد خلاقیت بیش‌تر
  • قابلیت‌های فوق العاده در ایجاد منحنی‌های دوبعدی
  • ایحاد برش در مدل
  • استخراج منحنی‌های سه بعدی
  • امکان مهندسی معکوس
  • آنالیز قطعه
  • تولید نقشه ساخت قطعه
  • پشتیبانی از اتوکد و نرم افزارهای سه بعدی برای ویرایش حرفه‌ای مدل‌ها
  • امکان تولید اجسام پیچیده

* نکته: کاربردها و ویژگی‌های این نرم افزار بسیار بیش‌تر از چیزی است که در این فهرست بدان اشاره کردیم. بررسی تمام این قابلیت‌ها از حوصله‌ی مطلب خارج بوده و تنها به معرفی مهم‌ترین این گزینه‌ها بسنده کرده‌ایم. شما می‌توانید در خصوص این برنامه و قابلیت‌های آن به طور مفصل در دیگر مطالب، اطلاعات کاملی به دست آورید.

تجزیه و تحلیل انحراف چیست؟

تجزیه و تحلیل انحراف یک ابزار پیشرفته در نرم‌افزار Geomagic برای SOLIDWORKS است که عمدتاً برای مقایسه و تجزیه و تحلیل تفاوت‌ها بین یک مدل سه‌بعدی CAD و یک شیء فیزیکی یا داده‌های اسکن شده استفاده می‌شود. به طوری که اطمینان حاصل شود مدل CAD با دقت بالا با شیء فیزیکی مطابقت دارد. این همان موضوعی است که پیش‌تر نیز ذکر کردیم که برای ساخت محصول استاندارد و باکیفیت اهمیت دارد.

آموزش مقدماتی تا پیشرفته سالیدورک به صورت عملی

 

تجزیه و تحلیل انحراف می‌تواند اختلافات جزئی را که ممکن است در بازرسی دستی نادیده گرفته شوند، شناسایی کند. این ابزار به کاربران اجازه می‌دهد تا نقاط اختلاف را شناسایی و نتایج را به صورت بصری مشاهده کنند. این امر برای تأیید طراحی و مهندسی معکوس بسیار ارزشمند است.

نقشه‌های بصری رنگی، تشخیص انحرافات را برای اعضای تیم و ذی‌نفعان آسان کرده و امکان تصمیم‌گیری مبتنی بر داده‌ها را فراهم خواهد آورد. هم‌چنین در هنگام مهندسی معکوس اشیاء موجود، مهندسان و طراحان می‌توانند از تجزیه و تحلیل انحراف برای بهینه‌سازی طراحی‌ها به صورت تکراری استفاده کرده، تعداد نمونه‌های اولیه مورد نیاز را کاهش داده و نهایتاً فرایند توسعه را تسریع کنند.

آموزش جئومجیک سالیدورک

در این بخش به نحوه‌ی استفاده از تجزیه و تحلیل انحراف در جئومجیک سالیدورک پرداخته‌ایم. کافی است تا دستورالعمل بیان شده را به صورت گام به گام انجام دهید.

پیشنهاد مطالعه: آموزش SOLIDWORKS CAM برای کار در دستگاه‌های CNC

مرحله‌ی ۱- وارد کردن داده‌ها به نرم افزار

ابتدا یک مدل سه‌بعدی CAD را به Geomagic برای SOLIDWORKS وارد کنید. سپس، داده‌های اسکن شده را وارد کرده و یا شیء فیزیکی را برای مقایسه با مدل CAD اسکن کنید.

مرحله‌ی ۲- هم ‌تراز کردن مدل‌ها

از ابزارهای هم‌ترازی نرم‌افزار برای هم‌پوشانی مدل CAD و داده‌های اسکن شده استفاده کنید. این مرحله اطمینان حاصل می‌کند که آن‌ها در یک سیستم مختصاتی قرار دارند.

مرحله‌ی ۳- پیکربندی تجزیه و تحلیل انحراف

شما می‌توانید از طریق منوی Geomagic برای SOLIDWORKS به ابزار تجزیه و تحلیل انحراف دسترسی پیدا کنید. پارامترهای تجزیه و تحلیل (مانند مقادیر تحمل و گزینه‌های نقشه‌برداری رنگی) را تنظیم کرده تا تجزیه و تحلیل را با توجه به نیازها سفارشی کنید.

مرحله‌ی ۴- انجام تجزیه و تحلیل

در این مرحله، اجازه دهید تا نرم‌افزار انحراف بین دو مدل را محاسبه کند. نرم‌افزار نقشه‌ای رنگی تولید خواهد کرد که انحرافات را به صورت بصری نشان داده و شناسایی اختلافات بین مدل CAD و داده‌های اسکن شده را آسان می‌کند.

مرحله‌ی ۵- بازبینی و تفسیر نتایج

نقشه‌ی رنگی را که نقاط انحراف را برجسته می‌کند، با دقت بررسی کنید. از ابزارهای اندازه‌گیری برای تعیین دقیق اختلافات استفاده کنید. این کار به شما کمک می‌کند تا تحلیل دقیقی از تغییرات داشته باشید.

جمع‌بندی

ابزار تجزیه و تحلیل انحراف در Geomagic برای SOLIDWORKS یک دارایی قدرتمند برای حرفه‌ای‌ها در زمینه‌های مختلف، از جمله مهندسی هوافضا و خودروسازی تا طراحی محصول و تولید است. توانایی آن در شناسایی و کمی‌سازی اختلافات بین مدل‌های سه‌بعدی CAD و اشیاء فیزیکی، دقت، کنترل کیفیت و کارایی در فرایندهای طراحی و تولید را تضمین می‌کند.

آموزش جامع و تخصصی سالیدورک

 

با بهره‌گیری از قابلیت‌های تجزیه و تحلیل انحراف، می‌توانید طراحی‌های خود را بهبود بخشیده، خطاها را کاهش داده و در نهایت محصولات بهتری به بازار عرضه کنید. ناگفته نماند که این موضوع برای تولید قطعات پیچیده‌ای که ساخت آن تنها به روش مهندسی معکوس مقدور است نیز کاربرد فراوانی دارد.

در این مطلب به آموزش جئومجیک سالیدورک پرداختیم. گام‌هایی که باید برای استفاده از این محصول انجام شوند را در ۵ مرحله‌ی کلی بیان کرده و با ارائه‌ی تصاویر مرتبط به شما نشان دادیم که چه فرآیندی صورت می‌گیرد. شما می‌توانید این گام‌ها را برای پروژه‌های مختلف تکرار کنید تا به خوبی با چگونگی کار آشنا شوید.

پیشنهاد مطالعه: آموزش solidworks motion study به صورت گام به گام

آموزش سالیدورک در مکتب خونه

دوره‌های آموزش سالیدورک در مکتب خونه، به شما کمک می‌کند تا با منعطف‌ترین برنامه‌ی زمانی ممکن در آموزش،‌ ابزارها و تکنیک‌های این برنامه را به خوبی یاد بگیرید. زبان ساده، مباحث و سرفصل‌های کامل و البته گنجاندن تمرینات عملی فراوان برای درک بهتر آموزش‌ها، از ویژگی‌های ایده‌آل در دوره‌های آموزشی مکتب خونه است.

نوشته آموزش جئومجیک سالیدورک به زبان ساده اولین بار در مکتوب. پدیدار شد.


منبع

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

آموزش طراحی بدنه خودرو با سالیدورک – راهنمای ساده

طراحی خودرو با سالیدورک، کار بسیار جذابی است و به زمان و پشتکار زیادی نیاز …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *