آموزش تصویری ادغام سلول ها در اکسل

اکسل مایکروسافت برنامه‌ای مهم و کارآمد برای سازماندهی، تحلیل و ارائه‌ی انواع داده‌های ساده و گسترده به‌حساب می‌آید. در بین تمام ویژگی‌ها و قابلیت‌های بی‌شمار این برنامه، ابزار Merge و Unmerge سلول‌ها در عین سادگی به‌عنوان ویژگی‌ای کاربردی شناخته می‌شوند که به شفافیت و جذابیت بصری داده‌ها در حجم وسیع کمک می‌کنند.

ابزار Merge سلول در اکسل چندین سلول مجاور را در یک سلول بزرگ‌تر ترکیب می‌کند. این ابزار به‌ویژه برای ایجاد تیتر و عنوان جداول یا تأکید بر بخش خاصی از داده‌ها کاربرد دارد و به بهبود خوانش داده‌ها و جداول کمک می‌کند. همچنین، در زمان ارائه‌ی داده‌ها شکل زیباتر و منظم‌تری به جداول می‌دهد.

ویژگی جداسازی و تقسم سلول‌ها در اکسل عملکردی متقابل با ادغام دارد و به کاربر امکان می‌دهد تا یک سلول بزرگ را که از چندین سلول تشکیل می‌شود، به اندازه‌ی قبل‌ از ادغام تقسیم کند. اساساً ابزار ادغام در اکسل برای زمانی کاربرد دارد که چند سلول حاوی داده‌هایی هستند که به‌عنوان زیرمجموعه‌ی یک سلول تعریف می‌شوند و Unmerge نیز برای جداسازی این داده‌ها و زیرمجموعه‌ها به کمک کاربر خواهد آمد.

چطور در اکسل سلول‌ها را Merge کنیم؟

برای ادغام چندین سلول مجاور در اکسل و نمایش آن به‌عنوان یک سلول بزرگ‌تر مراحل زیر را دنبال کنید. در این آموزش ما از مایکروسافت ۳۶۵ استفاده می‌کنیم، این فرایند در نسخه‌های دیگر اکسل نیز به‌ همین ترتیب انجام می‌شود.


منبع: https://www.zoomit.ir/excel-tutorial/426400-merge-unmerge-cells-excel/

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

مهم‌ترین نشانه‌های وجود تَرَک در بلوک موتور چیست؟

با گذشت زمان امکان ایجاد تَرَک در دیواره بلوک موتور خودرو وجود خواهد داشت و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به سايت خوش آمديد !


براي مشاهده مطلب اينجا را کليک کنيد