آموزش افتتاح حساب ارز دیجیتال – راهنمای ساده برای مبتدیان

اولین چالش برای ورود به دنیای سرمایه‌گذاری ارزهای دیجیتال، داشتن یک ابزار برای نگهداری و ذخیره‌ی دارایی‌ها است. آموزش افتتاح حساب ارز دیجیتال به شما نشان می‌دهد که دقیقاً چه کاری را باید انجام دهید. به‌خصوص برای کاربران ایرانی که به علت تحریم‌ها، با محدودیت بیش‌تری مواجه هستند؛ این آموزش می‌تواند کاربردی و مفید باشد.

آموزش افتتاح حساب ارز دیجیتال

برای این‌که بتوانیم یک حساب ارز دیجیتال داشته باشیم، لازم است تا درباره‌ی کیف پول‌ها اطلاعات کسب کنیم. کیف پول‌ها را می‌توان یک پلت‌فرم در نظر گرفت که از طریق آن، ترید و معاملات ارز دیجیتال مقدور خواهد بود.

مرجع کامل و جامع آموزش ارزهای دیجیتال + اعطای گواهینامه معتبر

 

هر کیف پول، یک‌سری امکانات و مزایا دارد که باید برحسب موقعیت و نوع فعالیت، بهترین گزینه را انتخاب کنیم. برخی از بهترین کیف پول‌های دنیا در فهرست زیر آورده شده است.

  • کیف پول بلاکچین
  • تراست ولت
  • سیف پل
  • مای سلیوم
  • کوینومی
  • اکسودوس
  • بیت کوین کور
  • الکتروم

با توجه به امکان بروز محدودیت برای کاربران ایرانی در این کیف پول‌های بین المللی، لازم دانستیم تا در فهرستی مجزا، عنوان برخی دیگر از صرافی‌های ارز دیجیتال را بیان کنیم.

  • صرافی بینگ ایکس
  • صرافی والکس
  • صرافی تبدیل
  • صرافی نیک پرداخت

پیشنهاد مطالعه: منظور از پرایس اکشن ارز دیجیتال چیست؟ آموزش به زبان ساده

حساب بیت کوین چیست؟

بیتکوین (bitcoin) یک ارز دیجیتال غیر متمرکز و بدون بانک مرکزی است که از طریق شبکه‌ی بیت کوین معامله خواهد شد.

کیف پول بلاک چین والت

بلاک چین والت یکی از انواع کیف پول است که به شما امکان نگهداری ارزهای مختلف مانند بیت کوین یا اتریوم را می‌دهد. بلاک چین والت از نسخه‌ی وب، اپلیکیشن اندروید و اپلیکیشن iOS پشتیبانی می‌کند. برخی از ارزهای رایجی که در این کیف پول پشتیبانی می‌شوند، در فهرست زیر ارائه شده است.

  • بیت کوین
  • اتریوم
  • الگورند
  • بیت کوین کش
  • استلار
  • پولکادات
  • کاردانو
  • تتر

آموزش افتتاح حساب ارز دیجیتال به صورت گام به گام

برای این‌که بتوانید معاملات بیت کوینی داشته باشید، باید ابتدا حساب بیت کوین خود را باز کنید. ساخت حساب بیت کوین با گوشی نیز مقدور است. در ادامه‌ی مطلب روش ساخت حساب بیت کوین در ایران را آموزش داده‌ایم.

گام اول: انتخاب کیف پول

شما در ابتدا بایست کیف پول مورد نظر خود را انتخاب نمایید. در سراسر دنیا، کیف پول زیادی وجود دارند. لیست بهترین کیف پول را تهیه کرده و با مقایسه‌ی مزایا و معایب هر یک از آن‌ها، گزینه‌ی ایده‌آل خود را انتخاب کنید. توصیه می‌کنیم در هنگام انتخاب کیف پول، به پارامترهایی مانند امنیت، کارمزد، تنوع ارزهای دیجیتال، پشتیبانی و خدمات مشتری بیش‌تر توجه داشته باشید.

آموزش تحلیل تکنیکال و خرید و فروش ارزهای دیجیتال

 

باید دقت داشته باشید که برخی از کیف پول‌ها، محدودیت‌هایی را برای کاربران ایرانی وضع کرده‌اند. لذا شما نمی‌توانید به وسیله‌ی آن‌ها از داخل کشور، فعالیت ترید داشته باشید. هم‌چنین باید به نوع ارزهای قابل معامله در آن کیف پول دقت داشته باشید.

در این مطلب، برای کیف پول بیت کوین از سایت بلاک چین استفاده کرده‌ایم. برای این منظور به آدرس blockchain,info رفته و از بالای صفحه، گزینه‌ی wallet و سپس sign up را انتخاب نمایید.

گام دوم: ثبت نام در سایت در آموزش افتتاح حساب ارز دیجیتال

بعد از این‌که گزینه‌ی مورد نظر را از میان لیست کیف پول‌ها انتخاب کردید، باید در وب سایت ارائه دهنده، ثبت نام کنید. بیش‌تر برنامه‌های کیف پول سایت دارند. شما باید یک‌سری اطلاعات درباره‌ی خودتان مانند ایمیل و رمز عبور را در فرم ثبت نام سایتوارد نمایید.

بعد از اتمام ثبت نام، یک ایمیل فعال‌سازی به آدرس ایمیل شما ارسال می‌شود. اکنون باید ایمیل خود را باز کرده و آن را تأیید کنید.

پیشنهاد مطالعه: خرید ارز دیجیتال با پی پال – راهنمای کامل برای مبتدیان

گام سوم: استفاده از کیف پول

اکنون شما موفق به افتتاح حساب بیت کوین در بلاک چین شده‌اید. در مرحله‌ی بعد ورود به حساب کاربری ارز دیجیتال ضرورت دارد. شما می‌توانید با ایمیل و پسوردی که ثبت نام کرده‌اید، ورود به حساب بیت کوین و به پروفایل خود دسترسی خواهید داشت. از گزینه‌ی request در بالای پروفایل استفاده کرده تا یک شماره حساب یا آدرس کیف پول داشته باشید. شما از این آدرس می‌توانید برای دریافت درآمد و ارز دیجیتال استفاده نمایید.

با داشتن این آدرس، شما می‌توانید از دیگران بخواهید تا پول معاملات و بیت کوین‌ها را به کیف پول شما واریز کنند. از سوی دیگر برای این‌که شما نیز بتوانید بیت کوین‌های خود را بفروشید، می‌بایست آدرس کیف پول فرد مورد نظر را داشته باشید.

پشتیبان‌گیری از کیف پول در آموزش افتتاح حساب ارز دیجیتال

بعد از نصب هر کیف پول، شما باید عمل پشتیبان‌گیری را انجام دهید. برای کیف پول بیت کوین بلاک چین، شما می‌توانید با دسترسی به یک ID، این کار را انجام دهید. برای این منظور وارد بخش setting کیف پول خود شوید. در این بخش می‌توانید ID را مشاهده کنید. شما باید ID را در فضایی امن یادداشت و ذخیره کنید.

دریافت اپلیکیشن کیف پول بلاکچین

همان‌طور که برای داشتن حساب ارزی بانک ملی (برای داشتن حساب ارز دولتی مانند یورو و دلار)، می‌توانید از اپلیکیشن این بانک به نام بام استفاده کنید، می‌توان از اپلیکیشن کیف پول بلاکچین نیز به منظور سهولت دسترسی و مدیریت، استفاده کرد. اپلیکیشن‌ها، اغلب دسترسی بهتری برای خدمات مختلف ارائه داده و کار با آن راحت‌تر است. به همین دلیل کاربران تمایل دارند تا خدمات مختلف را با برنامه‌هایی مانند ایوا، بام و غیره مدیریت کنند.

آموزش تحلیل فاندامنتال و سنتیمنتال ارزهای دیجیتال

 

برای دریافت اپ، باید بازارهای معتبر مانند google store برای اندروید و app store برای iOS را دنبال کنید. در این بازارها، می‌توانید اپ اصلی کیف پول بلاکچین را بیابید.

اگر پیش از ثبت نام، اپلیکیشن را دانلود کرده باشید، می‌توانید به‌آسانی از طریق موبایل، آموزش افتتاح حساب ارز دیجیتال را دنبال کنید. با این تفاوت که می‌توانید از دریافت کد چهاررقمی با پیامک یا سیستم اثرانگشت و تشخیص چهره نیز استفاده کنید.

بازیابی حساب بیت کوین

ممکن است در اثر عوامل مختلف مانند وقفه در معاملات و غیره رمز عبور خود را فراموش کنید. در این صورت، شما دیگر دسترسی به بیت کوین‌ها و دیگر ارزهایی که دریافت کرده‌اید، نخواهید داشت. باید بیان کنیم که از دست دادن بیت کوین اگر با فراموشی کلید خصوصی باشد، هرگز قابل بازیابی نخواهد بود.

در شرایطی که شما یک ارز دیجیتال را به آدرس اشتباه ارسال کرده باشید، امکان بازیابی حساب بیت کوین وجود دارد. هم‌چنین در صورتی که دستگاه دیجیتال شما (مانند گوشی همراه که اپلیکیشن را روی آن نصب کرده‌اید) به سرقت رفته و یا دچار خرابی و گم شدن شود؛ می‌توان روش‌هایی را برای بازیابی بیت کوین به‌کار برد.

پشتیبان گیری برای بازیابی حساب بیت کوین

یک روش ساده، استفاده از همان پشتیبان گیری است که پیش‌تر به آن اشاره کردیم. در واقع کیف پولی که شما نصب می‌کنید، به‌عنوان یک واسط است که دسترسی به ارزهای دیجیتال در بلاک چین را مقدور می‌سازد. بنابراین اگر نسخه‌ی پشتیبان را روی دیگر ابزارها نصب کنیم، مجدد به آن بلاک چین و ارزهای ذخیره شده در آن، دسترسی خواهیم داشت.

پیشنهاد مطالعه: نحوه خرید رمز ارز تتر به صورت قدم به قدم

seed برای بازیابی حساب بیت کوین

روش دوم، استفاده از seed است. در برخی از کیف پول‌ها، زمانی که شما رمز عبور انتخاب می‌کنید یک رشته‌ی ۱۲ تا ۲۴ کلمه‌ی تصادفی نیز ارائه می‌شود. شما بایستی این رشته را در جایی امن و خارج از دستگاه دیجیتال فعلی خود ذخیره و یادداشت نمایید. زمانی‌که از طریق هر دستگاه دیگری، آن کیف پول را مجدد نصب کنید، با وارد کردن این کد، قادر خواهید بود تا مجدد دسترسی به دارایی‌های خود را داشته باشید.

جمع‌بندی

این روزها ترید و معامله در بازارهایی مانند فارکس ، بسیار محبوب شده است. بازار فارکس یکی از بازارهای مالی است که بیش‌ترین میزان معامله و گردش پول روزانه را شامل می‌شود. فعالیت در این بازار، می‌تواند سوددهی خوبی را برای کاربران به‌ارمغان بیاورد.

آموزش بلاک‌چین و رمزارزها

 

کیف پول‌های زیادی برای نگهداری و معاملات ارز دیجیتال وجود دارد. شما برحسب معیار مورد نظر می‌توانید، کیف پول مناسب را انتخاب و نصب کنید. لجر، یکی از کیف پول‌های امن و تراست والت یکی از کیف پول‌هایی است که از ارزهای بیش‌تری پشتیبانی می‌کند.

در این مطلب، کیف پول بیت کویین بلاکچین را معرفی کرده و به آموزش افتتاح حساب ارز دیجیتال در این والت پرداختیم. شما می‌توانید از اپلیکیشن این والت برای کار با گوشی و نسخه‌ی وب برای کار با سیستم استفاده کنید. لازم به ذکر است که والت بلاکچین در طی ۱۲ سال فعالیت خود، امنیت خوبی را نشان داده است.

آموزش ارز دیجیتال در مکتب خونه

شما می‌توانید صفر تا صد آن‌چه که برای ترید ارزهای دیجیتال نیاز دارید را در دوره‌های آموزش ارز دیجیتال مکتب خونه یافته و دنبال کنید. آموزش‌های مکتب خونه یکی از کامل‌ترین مواردی است که شما را با الفبای ترید و تمام نکات مهم آشنا خواهد کرد.

نوشته آموزش افتتاح حساب ارز دیجیتال – راهنمای ساده برای مبتدیان اولین بار در مکتوب. پدیدار شد.


منبع

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

آموزش ثبت حسابداری ارزش افزوده

آموزش ثبت حسابداری ارزش افزوده از موضوعات بسیار مهم و حیاتی در حوزه حسابداری و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *