آمار سرقت‌‌های رمزارز در نیمه نخست ۲۰۲۴ با افزایش ۱۰۰ درصدی به ۱٫۴ میلیارد دلار رسید

بر اساس گزارش آزمایشگاه تحقیقاتی TRM Labs، میزان سرقت ارزهای دیجیتال در نیمه‌ی اول سال ۲۰۲۴ در سطح جهانی، نسبت‌ به مدت مشابه سال گذشته بیش‌ از دو برابر افزایش یافته است. ازجمله دلایل این رشد چشمگیر می‌توان به هک‌های بزرگ اخیر در حوزه‌ی رمزارزها و همچنین رشد قیمت آن‌ها اشاره کرد.

گزارش TRM Labs نشان می‌دهد هکرها تا تاریخ ۲۴ ژوئن ۲۰۲۴ (۴ تیر ۱۴۰۳) بیش‌ از ۱٫۳۸ میلیارد دلار ارز دیجیتال سرقت کرده‌اند، درحالی‌که این عدد در بازه‌ی زمانی مشابه سال گذشته ۶۵۷ میلیون دلار بود. همچنین میانگین ارزش رمزارزها در هر سرقت نسبت‌ به سال گذشته ۱٫۵ برابر افزایش یافته است.

آری ردبورد، مدیر ارشد سیاست‌گذاری در TRM Labs می‌گوید: «درحالی‌که نسبت‌ به مدت مشابه سال گذشته تغییر اساسی‌ای در امنیت اکوسیستم ارزهای دیجیتال مشاهده نکرده‌ایم، شاهد افزایش قابل‌ توجهی در ارزش توکن‌های مختلف، از بیت‌ کوین گرفته تا اتریوم و سولانا بوده‌ایم.»

ردبورد در ادامه توضیح می‌دهد که افزایش ارزش رمزارزها، انگیزه‌ی مجرمان سایبری را برای حمله به سرویس‌های ارز دیجیتال افزایش داده است؛ زیرا با افزایش قیمت رمزارزها، سود حاصل از سرقت نیز به‌مراتب افزایش می‌یابد.

ارزش اکثر ارزهای دیجیتال پس‌ از سقوط صرافی رمزارز FTX متعلق به سم بنکمن-فرید در اواخر سال ۲۰۲۲، به‌طور کلی بهبود یافته است. بیت‌ کوین در ماه مارس (اسفند ۱۴۰۲ و فروردین ۱۴۰۳) امسال موفق شد بالاترین رکورد تاریخی خود یعنی ۷۰٬۸۰۳ دلار را ثبت کند.

یکی از بزرگ‌ترین حمله‌های هکری حوزه‌ی رمزارز در سال جاری، مربوط به صرافی ژاپنی DMM Bitcoin است که در آن اتفاق حدود ۳۰۸ میلیون دلار بیت‌کوین به‌سرقت رفت. اگرچه سرقت رمزارز با این حجم بالا، اتفاق نادری محسوب می‌شود، شرکت‌های حوزه‌ی ارز دیجیتال به‌طور مکرر هدف حملات هک و سایبری قرار می‌گیرند.

به گفته‌ی ردبورد، حجم کل سرقت‌های حوزه‌ی ارز دیجیتال در سال ۲۰۲۲ حدود ۹۰۰ میلیون دلار بود که بخشی از آن به سرقت بیش‌ از ۶۰۰ میلیون دلاری از بلاک چین مرتبط با بازی اکسی اینفینیتی برمی‌گردد. ایالات‌ متحده، هکرهای کره‌ی شمالی را عامل این سرقت می‌داند. سازمان ملل‌ متحد نیز پیش‌‌ازاین کره‌ی شمالی را به استفاده از حملات سایبری برای تأمین مالی برنامه‌های هسته‌ای و موشکی خود متهم کرده است.


منبع: https://www.zoomit.ir/cryptocurrency/423503-crypto-hacking-double-first-half-2024/

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

توکن همستر کامبت لیست شد + آموزش برداشت

امروز سرانجام توکن همستر کامبت با نماد HMSTR بعد از مدت‌ها انتظار لیست شد و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به سايت خوش آمديد !


براي مشاهده مطلب اينجا را کليک کنيد