آلمان یا چین، فروش ذخایر کدام‌یک تهدید بزرگ‌تری برای بیت کوین است؟

زمان مطالعه: 2 دقیقه

در روزهای اخیر، فروش ذخایر بیت کوین آلمان، نگرانی‌های زیادی را در بازار ارزهای دیجیتال ایجاد کرده است. اما حالا مشخص شده که مصادره‌ ۱۹۰,۰۰۰ واحد بیت کوین توسط دولت چین، تهدیدی به مراتب جدی‌تر به شمار می‌آید.

طبق گزارش‌های چین، مقامات این کشور سال گذشته موفق به توقیف دارایی‌های دیجیتال هنگفتی از گردانندگان طرح هرمی پلاس توکن (PlusToken) شده‌اند.

این دارایی‌ها شامل ۱۹۰,۰۰۰ بیت کوین، ۸۳۰,۰۰۰ اتریوم و ۲۷.۲۴ میلیون ایاس (EOS) می‌شود. با توقیف این دارایی‌ها، جلوی فعالیت‌های مجرمانه این گروه گرفته شد و قرار است این ارزهای دیجیتال به خزانه‌ دولت چین منتقل شوند.

با ۱۰ هزار تومان ترید رو شروع کن!
تو ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو ترید کنی!




شروع


این طرح پانزی توسط سه نفر هدایت می‌شد که با فریب بسیاری از سرمایه‌گذاران آنلاین و آفلاین، موفق به جمع‌آوری ۳۱۰,۰۰۰ واحد بیت کوین، ۹.۱۷ میلیون واحد اتریوم و بیش از ۵۱ میلیون واحد ایاس، شده بودند.

در چند هفته‌ گذشته، فروش گسترده‌ بیت کوین توسط نهادهای مختلف، فشار زیادی بر بازار وارد کرده است. آلمان یکی از عاملان اصلی این فروش‌ها بود.

اکنون با افشای خبر مصادره‌ بیت کوین توسط چین، نگرانی کاربران افزایش یافته است. کارشناسان بیم آن دارند که دولت چین نیز مانند آلمان و آمریکا، اقدام به فروش این دارایی‌های دیجیتال کند. ورود چنین حجم عظیمی از بیت کوین به بازار می‌تواند باعث ریزش شدید قیمت آن شود.





منبع

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

آیا کاهش دامیننس بیت کوین نشانه‌ای از نزدیکی آلت سیزن است؟

همراه با راه‌اندازی ETFهای اسپات اتریوم در روز گذشته، این روزها چشم همه سرمایه‌گذاران به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *