آغاز فرآیند اخذ رای/ رهبر انقلاب رای خود را به صندوق انداختند/ گزارش لحظه به لحظه از دور دوم انتخابات ریاست جمهوری 1403

به گزارش اقتصادنیوز، دور دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در شعب اخذ رای در داخل و خارج کشور با اعلام رسمی ستاد انتخابات وزارت کشور آغاز شد.

دور اول انتخابات ریاست جمهوری، مسعود پزشکیان، سعید جلیلی، محمدباقر قالیباف و مصطفی پورمحمدی به عنوان نامزدهای کسب کرسی ریاست پاستور حضور داشتند که پس از شمارش کامل آرا، مسعود پزشکیان و سعید جلیلی به ترتیب با کسب بیشترین رای، به دور دوم راه یافتند.

چهره‌های سیاسی هم در کنار مردم برای رای دادن در نقاط مختلف کشور حضور پیدا کرده اند؛ این انتخابات به صورت زودهنگام،‌ یکسال زودتر از موعد مقرر و در پی ناتمام ماندن دولت ابراهیم رئیسی برگزار شده است.

اقتصادنیوز در این گزارش به پوشش لحظه به لحظه برگزاری انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری می‌پردازد.

رهبر انقلاب رای خود را به صندوق انداختند

08:06 رهبر انقلاب اسلامی دقایقی پیش در حسینیه امام خمینی (ره) رای خود را در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری به صندوق انداختند.

آغاز رسمی فرآیند رای گیری در انتخابات ریاست جمهوری

08:00 محسن اسلامی سخنگوی ستاد انتخابات گفت: در این مرحله آقایان مسعود پزشکیان با کد انتخاباتی ۲۲ و سعید جلیلی با کد انتخاباتی ۴۴ با هم رقابت می‌کنند.

رای‌گیری در حدود ۵۹ هزار شعبه اخذ رای انجام می‌شود. بیش از ۸۰۰ هزار نیروی مردمی در هیئت‌های اجرایی و نظارتی سراسر کشور در حوزه‌های اخذ رای فعال هستند. نمایندگان نامزدها نیز در شعب رای‌گیری و همچنین ستاد انتخابات حضور دارند. انتخابات تا ساعت ۱۸ ادامه دارد و با تشخیص وزیر کشور قابل تمدید است.

او افزود: شمارش آرا بلافاصله پس از اتمام رای‌گیری آغاز می‌شود. در این مرحله هر یک از نامزدها حتی یک رای بیشتر کسب کند پیروز انتخابات خواهد بود.

 


منبع

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

ببینید| صحبت‌های جالب همسر رعنا آزادی‌ور درباره بازیگری او

مهدی پاکدل می‌گوید: گاهی من هم تعجب می‌کنم که رعنا بدون تمرین روی من چطور …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *