آغاز جام جهانی ورزش های الکترونیک عربستان با جایزه 60 میلیون دلاری

اولین دوره از جام جهانی ورزش های الکترونیک (Esports) در شهر ریاض عربستان آغاز به کار کرد. مسابقات جدید در طی هشت هفته برگزار می‌شود و جایزه کلی شصت میلیون دلاری در نظر گرفته‌شده، تاریخ‌ساز شده است. اولین دوره مسابقات با میزبانی عربستان سعودی، بیش از 20 ورزش الکترونیک مختلف را در برمی‌گیرد. رقابت‌های کانتر استرایک 2، لیگ آو لجندز و کالاف دیوتی، تنها بخشی از مسابقات امسال را تشکیل می‌دهند.

موسسه جام جهانی ورزش‌های الکترونیک، مسابقات جام جهانی را با یک مراسم ویژه و به‌ یادماندنی آغاز کرد. بسیاری مراسم افتتاحیه را یکی از مهم‌ترین لحظات در تاریخ ورزش‌های الکترونیک دانستند. ورود سرمایه‌ی بیشتر به این مسابقات باعث شده تا سطح مسابقات نسبت به مسابقات مشابه افزایش چشم‌گیری داشته باشد. چند هزار مسابقه‌دهنده در مسابقات امسال حضور پیدا کرده‌اند و تلاش برای بردن جایزه بزرگ، انگیزه‌بخش بسیاری از ورزشکاران شده است.

گفتنی است جام جهانی ورزش های الکترونیک یک تورنمنت کاملاً جدید است که در عربستان سعودی برگزار می‌شود. بیش از 1500 ورزشکار در این مسابقات حضور یافته‌اند. 400 تیم حرفه‌ای از صد کشور مختلف خود را به شهر ریاض، پایتخت عربستان رسانده‌اند. این باعث شده تا یکی از باارزش‌ترین رویدادهای تاریخ Esports را ببینیم. مراسم افتتاحیه نشان داد که سطح مسابقات با تمام آنچه تابه‌حال دیده‌ایم تفاوت دارد و به نظر می‌رسد که مسیر برای پیشرفت گیمرها، هموارتر شده است.

بازی‌های حاضر در جام جهانی ورزش های الکترونیک عربستان

مراسم افتتاحیه جام جهانی ورزش های الکترونیک با حضور گروهی از رقاص‌های ماسک‌دار شروع شد. سپس جام رسمی مسابقات زیر باران آتش‌بازی نمایش داده شد و یک سری پهپادها نیز لوگو مسابقات را در آسمان شهر ظاهر کردند. مهمان‌های ویژه‌ای در مسابقات حضور دارند و یک تیم مدیریتی حرفه‌ای با صرف میلیون‌ها دلار توانسته از پس اجرای بی‌نقص بربیاید. تیم‌های حاضر برای کسب جوایز مختلف و البته جایزه بزرگ 60 میلیون دلاری تلاش می‌کنند.

از نکات جالب مسابقات، تجهیزات حرفه‌ای مخصوص هر تیم است. بازی‌کنان هر تیم، بهترین تجهیزات ممکن را برای تمرین در اختیار دارند. اتاق‌های گیمینگ ویژه در نظر گرفته شده است و زیرساخت‌ها به نظر بی‌نقص هستند. در مورد میزان پخش جوایز باید گفت که تیم برنده، 20 میلیون دلار به‌طور مستقیم دریافت می‌کند. شانزده باشگاه بعدی نیز بسته به رده‌بندی نهایی، درصدی از 60 میلیون دلار را دریافت خواهند کرد. در نهایت لیست بازی‌های موجود در اولین دوره جام جهانی ورزش های الکترونیک به شرح زیر است:

  1. Call of Duty: Warzone
  2. Mobile Legends: Bang Bang
  3. Dota 2
  4. League of Legends
  5. Garena Free Fire
  6. Counter-Strike 2
  7. PUBG Mobile
  8. Overwatch 2
  9. Honor of Kings
  10. Apex Legends
  11. Rainbow Six Siege
  12. Street Fighter 6
  13. Teamfight Tactics
  14. StarCraft II
  15. Call of Duty: Modern Warfare III
  16. EA Sports FC 24
  17. PUBG: Battlegrounds
  18. Rennsport
  19. Rocket League
  20. Tekken 8

منبع: InsiderGaming


منبع

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

بازی Assassin’s Creed Shadows | آنچه از بازی جدید اساسینز کرید انتظار داریم

سری بازی های اساسینز کرید به عنوان یکی از بزرگترین آیپی های دو دهه اخیر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *