آزمایش شورلت کوروت زورا در نوربرگ‌رینگ، ترکیبی از ZR1 و E-Ray

در کوروت زورا، پیشرانهٔ V8 توئین توربوی ZR1 با موتور الکتریکی E-Ray ترکیب خواهد شد تا چیزی بیش از ۱۲۰۰ اسب بخار قدرت تولید شود.

درحالی‌که تنها حدود یک ماه و نیم از معرفی کوروت ZR1 می‌گذرد که با ۱۰۶۴ اسب بخار قدرت و ۱۱۲۰ نیوتن متر گشتاور، جهان خودرو را تکان داد، حالا نسخهٔ حتی افراطی‌تر کوروت یعنی زورا در پیست نوربرگ‌رینگ در حال آزمایش رؤیت شده است. البته سال‌ها است که از برنامهٔ شورلت برای ساخت نسخه‌ای از کوروت C8 که بالاتر از ZR1 قرار می‌گیرد خبر داریم. این قوی‌ترین و سریع‌ترین کوروت تاریخ و پرچم‌دار نسل C8 خواهد بود.

چهار پروتوتایپ کوروت زورا توسط عکاسان جاسوس در نوربرگ‌رینگ شکار شدند که همهٔ آن‌ها برچسب زردرنگی روی شیشهٔ عقب داشتند که نشان از وجود پیشرانهٔ هیبریدی دارد. انتظار می‌رود در این خودرو، پیشرانهٔ ۵.۵ لیتری V8 توئین توربوی دیوانه‌وار ZR1 با موتور الکتریکی و پکیج باطری E-Ray در جلو ترکیب شود. بااین‌حال، هنوز نمی‌دانیم زورا چقدر قدرت خواهد داشت. شورلت نشان داده است که پیشرانهٔ ZR1 توان تولید قدرت حتی بیشتری را دارد و بنابراین، انتظار می‌رود برای زورا تغییراتی جزئی در آن ایجاد شود. موتور الکتریکی E-Ray هم هم‌اکنون ۱۶۰ اسب بخار قدرت دارد؛ بنابراین، اگر شورلت قدرت موتور LT7 را مثلاً به ۱۱۰۰ اسب بخار افزایش دهد، زورا می‌تواند حدود ۱۲۵۰ اسب بخار قدرت داشت باشد. چنین قدرتی در ترکیب با سامانهٔ چهارچرخ محرک، باید زورا را به یک هیولای واقعی تبدیل کند.

پروتوتایپ‌های زورا در ظاهر اما تفاوت چندانی با ZR1 ندارند. طراحی دماغهٔ این دو نسخه تقریباً یکسان به نظر می‌رسد هرچند که ممکن است اسپلیتر کمی بزرگ‌تر باشد. در قسمت جانبی تغییراتی جزئی دیده می‌شود و بال عقب هم یکسان به نظر می‌رسد. البته با قاطعیت نمی‌توان گفت که زورا شبیه ZR1 خواهد بود زیرا این‌ها پروتوتایپ هستند و خودروی نهایی می‌تواند تهاجمی‌تر باشد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۲ رای




منبع

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

با 70 هزار دلار، دوج چارجر برقی، موستانگ دارک هورس یا کوروت استینگری؟

خودروسازان دیترویتی با بودجهٔ ۷۰ هزار دلاری سه خودروی عضلانی بسیار متفاوت را ارائه می‌کنند. …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به سايت خوش آمديد !


براي مشاهده مطلب اينجا را کليک کنيد