آرایش مدیوم چیست و چه مراحلی دارد؟

آرایش مدیوم یکی از سبک‌های میانه‌رو در میک‌آپ به شمار می‌آید که به ویژه در سال‌های اخیر به یکی از ترندهای آرایشی محبوب و پرطرف‌دار بدل شده است. این سبک آرایشی مانند آرایش غلیظ بولد و سنگین نیست و از طرف دیگر مانند آرایش لایت هم چندان سبک و بی‌رنگ نیست و فرم چهره را تغییر می‌دهد. اما آرایش مدیوم چیست؟ چه نوع لوازم آرایشی برای این سبک آرایشی مناسب‌اند و چه مراحلی دارد؟ در این مطلب همراه ما باشید تا پاسخ سؤالاتتان را بگیرید.

آرایش مدیوم چیست چه تفاوتی با دیگر مدل‌های آرایش دارد؟

همان‌طور که از نامش مشخص است آرایش مدیوم سبکی بین آرایش غلیظ و آرایش لایت است. این سبک آرایش نه مانند آرایش غلیظ بولد و پررنگ است و نه مانند آرایش لایت سبک و مینیمال و ساده. در این نوع آرایش تمرکز اصلی بر پوشاندن متوسط عیوب چهره و زاویه‌سازی است. در آرایش غلیظ فرم چهره فرد تغییرات زیادی می‌کند و در آرایش لایت ساختار چهره کاملاً حفظ می‌شود؛ اما این تغییرات در آرایش مدیوم متوسط است؛ یعنی با تمرکز بر عیوب و نواقص چهره و استفاده از متدهای کانتورینگ چهره فرد تا حدی تغییر می‌کند؛ اما در عین حال در این سبک میک‌آپ خبری از رنگ‌های بولد و شاین زیاد نیست.

آرایش مدیوم در سال‌های اخیر توانسته طرف‌داران بسیاری را پیدا کند و در گذر زمان آرایش‌های بولد و غلیظی مانند آرایش‌های خلیجی یا اسموکی جای خود را به آرایش مدیوم داده‌اند. در حال حاضر آرایش مدیوم عروس یکی از مدل‌های ترند آرایشی است و بسیاری از خانم‌ها ترجیح می‌دهند مطابق با مد و ترندهای روز آرایششان حتی در روز عروسی هم مدیوم باشد. این آرایش برای موقعیت‌های بسیاری هم کاربرد دارد؛ چه بخواهید به یک مجلس رسمی بروید و چه در یک میهمانی دوستانه شرکت کنید آرایش مدیوم می‌تواند برایتان مناسب باشد.

انتخاب لوازم آرایش مناسب برای آرایش مدیوم

لوازم آرایشی که برای این سبک میک‌آپ استفاده می‌کنید باید بر اساس اصول آرایش مدیوم انتخاب شوند؛ یعنی نه آن چنان سبک و بی‌رنگ باشند که همانند آرایش لایت نامحسوس به نظر برسند و نه آن‌قدر سنگین و رنگارنگ باشند که مانند آرایش غلیظ بیش از حد محسوس باشند و جلب توجه کنند. در این بخش از مطلب بهترین لوازم آرایشی برای آرایش مدیوم را بررسی خواهیم کرد.

بهترین نوع کرم‌پودر برای آرایش مدیوم چیست؟

برای این سبک آرایش باید از کرم‌پودرهای مدیوم استفاده کنید. کرم‌پودرهای مدیوم کرم‌پودرهایی هستند که پوشانندگی متوسط ایجاد می‌کنند و ضمن پوشاندن عیوب جزئی صورت مانند اسکارهای خفیف آکنه و لک‌های پوستی جلوه‌ای شاداب و یکدست به صورت شما می‌دهند بدون این‌که سنگین به نظر برسند. این نوع کرم‌پودرها با برچسب «medium coverage» عرضه می‌شوند و مقدار پیگمنت در این نوع کرم‌پودرها در حد متوسط است. در آرایش مدیوم حتماً باید رنگ کرم‌پودری که انتخاب می‌کنید هماهنگ با تناژ پوستتان باشد. برای انتخاب درست کرم‌پودر می‌توانید مطلب «۳ مرحله‌ی مهم و ساده برای انتخاب بهترین کرم پودر» را مطالعه کنید.

بهترین کانسیلر برای آرایش مدیوم

کانسیلر یکی از بخش‌های مهم آرایش مدیوم است چرا که پوشش نواقص صورت زاویه‌سازی و کانتورینگ در آرایش مدیوم اهمیت زیادی دارد. برای پوشاندن نواقص صورت مانند لک و جای جوش باید از کانسیلر هماهنگ با رنگ پوستتان استفاده کنید. برای خطوط روشن در کانتورینگ از کانسیلر یا هایلایتری استفاده کنید که تقریباً دو درجه از کرم‌پودرتان روشن‌تر باشد. در آرایش مدیوم زاویه‌سازی باید کمی محسوس باشد اما باز هم چهره از حالت نچرال خارج نشود؛ بنابراین کانسیلری که برای بخش‌های تیره کانتورنیگ استفاده می‌کنید بهتر است دو تا سه درجه تیره‌تر از رنگ کرم‌پودرتان باشد. در بخش‌های بعدی مطلب در خصوص زاویه‌سازی و کانتورینگ در آرایش مدیوم توضیحات بیشتری را ارائه خواهیم داد.

برای انتخاب کانسیلر مناسب برای آرایش مدیوم باید پوست گرم و سرد را هم مدنظر قرار دهید. برای مثال اگر پوست شما گرم است، بهتر است رنگ کانتور هم گرم‌تر باشد تا صورت شما را شاداب‌تر نشان دهد. اگر هم پوست شما سرد است، کانتورهایی با رنگ سرد بهتر و مناسب‌تر هستند. برای تشخیص گرمی یا سردی پوست کافی است خود را درون آیینه ببینید؛ اگر رنگ پوست بیشتر به زردی تمایل داشت، پوست گرم است؛ اما اگر این رنگ مایل به صورتی بود، پوست سرد است.

بهتر است در این سبک آرایشی از کانسیلرهایی استفاده کنید که بیش از حد مات نباشند؛ زیرا فرمولاسیون مات یک کانسیلر می‌تواند روی لک‌ها و بافت خشک تأکید بیشتری کند و جلوه‌ی آن‌ها را بیشتر کند.

رژگونه‌ی مناسب برای آرایش مدیوم

رژگونه در آرایش مدیوم نباید بولد باشد و تنها کافی است جلوه‌ای ملایم به چهره شما بدهد. به همین دلیل در این نوع آرایش بهتر است از انتخاب رژگونه‌های بولد و خیلی پررنگ اجتناب کنید و به جای آن به سراغ رنگ‌های ملایمی مانند صورتی، هلویی، گلبهی و مسی بروید.

رژ لب مناسب برای آرایش مدیوم چیست؟

رژ لب در آرایش مدیوم اهمیت زیادی دارد؛ اما بهترین رژ لب برای آرایش مدیوم چیست؟ در آرایش لایت به سراغ رژ لب‌های کم‌رنگ با رنگ‌های نچرال می‌رویم و در آرایش غلیظ رژ لب‌هایی با رنگ‌های بولد یا شاینی انتخاب می‌شوند، برای انتخاب رژ لب در آرایش مدیوم بین این دو سبک عمل می‌کنیم و رژ لب‌هایی را انتخاب می‌کنیم که نه‌چندان بولد و نه‌چندان ملایم باشند. در این آرایش بهتر است به سراغ رژ لب‌های جامد و مات بروید. بهترین رنگ رژ لب برای آرایش مدیوم عبارت است از رنگ‌های گوشتی، هلویی، گلبهی، نارنجی سیر، صورتی روشن و قهوه‌ای روشن؛ البته در آرایش مدیوم از تینت لب هم می‌توانید به جای رژ لب استفاده کنید.

سایه چشم مناسب برای آرایش مدیوم

آرایش چشم در میک‌آپ مدیوم غلیظ نیست؛ بنابراین باید پالت رنگ‌های بسیار تیره یا بولد مانند مشکی، قرمز، آبی، سبز، بنفش و… را کنار بگذارید. اگر دوست دارید از سایه‌های گلیتری و شاین استفاده کنید بهتر است به سراغ سایه‌هایی بروید که مقدار شاین و گلیتر آن‌ها در حد متعادل باشد. رنگ‌های گرمی که قابلیت محوشدن را دارند و می‌توانند به چشمانتان فرم بدهند برای آرایش مدیوم عالی‌اند؛ رنگ‌هایی مانند هلویی، رز گلد و آجری.

مراحل انجام آرایش مدیوم چیست؟

در بخش قبلی لوازم آرایشی مناسب برای آرایش مدیوم را برایتان توضیح دادیم، اما مراحل انجام آرایش مدیوم چیست؟ برای این که یک آرایش مدیوم جذاب و حرفه‌ای داشته باشید می‌توانید این ۷ مرحله‌ی کاربردی را دنبال کنید.

۱. زیرسازی آرایش مدیوم

زیرسازی آرایش در تمامی سبک‌های میک‌آپ اهمیت زیادی دارد؛ اگر زیرسازی آرایش را درست انجام بدهید مواد آرایشی بهتر روی صورتتان می‌نشینند و آرایشتان در عین زیبایی جلوه‌ی طبیعی‌تری خواهد داشت. با کیکی شدن کرم‌پودر و ماسیدن مواد آرایشی روی صورتتان نمی‌توانید آرایش مدیوم مناسبی داشته باشید. برای زیرسازی آرایش مدیوم ابتدا صورتتان را پاک‌سازی و لایه‌برداری کنید. در مرحله بعدی از مرطوب‌کننده و تونر استفاده کنید. برای آرایش روزانه ضدآفتاب را فراموش نکنید. می‌توانید به جای مرطوب‌کننده‌های معمولی از ضدآفتاب‌های مرطوب‌کننده استفاده کنید؛ بنابراین در هنگام انتخاب و خرید کرم ضدآفتاب می‌توانید به سراغ محصولاتی بروید که حاوی مرطوب‌کننده هستند.

پس از مرطوب کردن پوست صورت و استفاده از کرم‌پودر از یک پرایمر مناسب برای پوست صورتتان استفاده کنید. پرایمر هم باعث می‌شود مواد آرایشی بهتر جذب پوستتان شود و هم ماندگاری آرایشتان را افزایش خواهد داد. برخی از نواقص صورت مانند منافذ باز صورت با استفاده از پرایمر مناسب تا حد قابل‌قبولی برطرف می‌شوند. در گام بعدی کرم‌پودر مناسب برای آرایش مدیوم را با بیوتی بلندر، برس آرایشی یا با استفاده از انگشت به صورتتان بزنید. با مطالعه راهنمای گام به گام زیرسازی آرایش می‌توانید یک زیرسازی حرفه‌ای و تمیز برای آرایشتان داشته باشید.

۲. زاویه‌سازی و کانتورینگ صورت

زاویه‌سازی یکی از مهم‌ترین مراحل آرایش مدیوم است؛ در واقع این مرحله آرایش مدیوم را از آرایش لایت متمایز می‌کند. در زاویه‌سازی با استفاده از ابزار کانتورینگ زوایای و نواقص صورت اصلاح می‌شود؛ به‌عنوان‌مثال اگر صورتتان بیش از حد توپر است با زاویه‌سازی مناسب می‌توانید زیر گونه‌ها را خالی‌تر و خط زیر گونه‌هایتان را محسوس‌تر نشان دهید. اگر چانه‌ی کوچکی دارید می‌توانید با کانتورینگ آن را برجسته‌تر نشان دهید. همچنین زاویه‌سازی درست صورت می‌تواند بخش‌هایی از صورت مانند گونه، چشم‌ها و غبغب را لیفت کند.

برای کانتورینگ و زاویه‌سازی مناسب باید آرایش مناسب با فرم صورت خودتان را بشناسید، بر حسب این که صورتتان فرم بیضی، قلبی، گرد، مربعی یا الماسی است می‌توانید نحوه‌ی کانتورینگ و زاویه‌سازی صورتتان را تعیین کنید. در آرایش مدیوم باید این نکته را به خاطر داشته باشید که خطوط کانتور در صورتتان نباید مانند آرایش غلیظ اغراق‌آمیز به نظر برسد؛ بنابراین همان‌طور که در بخش قبلی به آن اشاره شد کانسیلرهای تیره و روشنی که برای آرایش مدیوم انتخاب می‌کنید نباید تفاوت بسیار زیادی با رنگ پوستتان داشته باشند و در آخر هم خطوط کانتورینگ باید به‌خوبی محو شوند. برای این که زاویه‌سازی صورتتان را به طور حرفه‌ای انجام دهید راهنمای جامع کانتور بینی و صورت را مطالعه کنید.

۳. زیرسازی چشم

برای این که چشمان شاداب‌تری داشته باشید بهتر است پیش از آرایش و در مرحله‌ی زیرسازی اولیه از پچ زیر چشم یا سرم دور چشم استفاده کنید تا چشمانتان را احیا کنید. هر چه چشم‌ها شاداب‌تر به نظر برسند آرایش زیباتری خواهید داشت. همچنین می‌توانید از دو عدد چای کیسه‌ای یا دو حلقه خیار استفاده کنید به این صورت که چای‌های کیسه‌ای یا حلقه‌های خیار را در یخچال قرار دهید تا خنک شوند سپس چشمانتان را ببندید آن‌ها را برای چند دقیقه روی پلک‌هایتان قرار دهید. پس از احیای چشم‌ها می‌توانید از پرایمر چشم استفاده کنید تا چشمانتان برای جذب مواد آرایشی آماده باشد. برای زیرسازی چشم‌ها در آرایش مدیوم باید از کانسیلر دور چشم استفاده کنید. در این سبک آرایشی کانسیلر باید تنها تیرگی‌ها را پوشش دهد و کاوری متعادل جهت نشستن سایه روی پلک ایجاد کند؛ بنابراین کانسیلری که انتخاب می‌کنید بهتر است یک یا دو درجه از رنگ پوست‌تان روشن‌تر باشد.

۴. آرایش چشم و ابرو

پس از زیرسازی چشم‌ها نوبت به آرایش چشم‌ها می‌رسد. همان‌طور که در بخش قبلی به آن اشاره شد در آرایش مدیوم تمرکز اصلی بر اصلاح نواقص صورت است؛ بنابراین سبکی که برای آرایش چشمانتان انتخاب می‌کنید باید با فرم چشمان شما هماهنگ باشد؛ آرایش چشم پف‌دار، آرایش چشمان ریز و… هر کدام اصولی دارند که با رعایت آن‌ها می‌توانید چشمان جذاب‌تری داشته باشید. به خاطر داشته باشید که آرایش چشم در سبک میک‌آپ مدیوم غلیظ نیست؛ بنابراین از سایه‌هایی استفاده کنید که برای این سبک آرایشی مناسب‌اند؛ در بخش قبل در خصوص انتخاب بهترین سایه برای آرایش مدیوم توضیحاتی را ارائه کرده‌ایم. پس از سایه زدن آن را با برس مناسب به‌خوبی فید کنید تا خطوط سایه روی چشم چندان محسوس نباشد.

پس از زدن سایه چشم می‌توانید به سراغ استفاده از فرمژه بروید و پس از آن خط چشم بکشید. خط چشم در آرایش مدیوم نباید بیش از حد کلفت و محسوس باشد؛ تنها یک خط چشم نازک هماهنگ با فرم چشمانتان در این سبک آرایشی کفایت می‌کند. پس از کشیدن خط چشم می‌توانید ریمل بزنید و اگر برای موقعیت‌های خاصی مانند میهمانی‌های رسمی آرایش می‌کنید می‌توانید در این مرحله از مژه‌ی مصنوعی استفاده کنید. در آرایش مدیوم عروس هم در این مرحله از مژه‌ی مصنوعی استفاده می‌شود. توجه داشته باشید که با توجه به اصول آرایش مدیوم مژه‌ی مصنوعی که استفاده می‌کنید نباید بیش از حد پر یا بلند باشد تا روی پلک‌هایتان طبیعی به نظر برسد.

پس از آرایش چشم می‌توانید بخش‌های خالی ابروهایتان را با سایه یا مداد ابرو پر کنید یا ابروهایتان را لیفت کنید تا آرایش جذاب‌تر و بی‌نقص‌تری داشته باشید.

۵. آرایش گونه

در این مرحله از آرایش مدیوم باید از رژگونه‌های مناسب برای این سبک آرایشی استفاده کنید. در زدن رژگونه زیاده‌روی نکنید و آن را تا حدی فید کنید چرا که قرار نیست رژگونه در آرایش مدیوم چندان بولد به نظر برسد؛ البته این نکته را هم باید در نظر باشید که اگر کمتر از حد مورد نیاز رژگونه بزنید آرایشتان مانند آرایش لایت بی‌رنگ خواهد بود. برای استفاده از رژگونه متناسب با فرم صورت عمل کنید.

۶. آرایش لب

پیش از آرایش لب‌ها در میک‌آپ مدیوم لب‌هایتان را لایه‌برداری و آبرسانی کنید؛ با انجام این کار لب‌هایتان پوسته‌پوسته نمی‌شود و ماندگاری رژ لبتان هم بیشتر خواهد شد. همان‌طور که در بخش قبلی مطلب به آن اشاره شد رنگ‌های ملایمی مانند رنگ‌های گوشتی، صورتی، هلویی، گلبهی و مسی برای آرایش مدیوم مناسب‌اند؛ با این‌ حال پیش از انتخاب رنگ رژ لب به رنگ پوستتان هم توجه کنید. مطالعه‌ی مطلب در خصوص انتخاب بهترین رژ لب بر اساس رنگ پوست به شما کمک می‌کند تا آرایش لب جذاب‌تری داشته باشید.

۷. فیکس کردن آرایش

مانند بسیاری از سبک‌های آرایشی آخرین مرحله از آرایش مدیوم استفاده از فیکساتور است. پس از این که زیرسازی آرایش را به‌خوبی انجام دادید و کانتورینگ، آرایش لب‌ها و چشم‌هایتان را به پایان رساندید با استفاده از فیکساتور می‌توانید آرایشتان را به‌خوبی تثبیت کنید. شما می‌توانید از اسپری فیکس آرایشی یا پودر فیکس به عنوان فیکساتور استفاده کنید تا آرایشتان ماندگاری بیشتری داشته باشد.

و در پایان

سبک آرایشی پرطرف‌دار و ترند مدیوم در وهله‌ی اول بر رفع و اصلاح نواقص صورت تأکید دارد؛ این سبک آرایش نه مانند آرایش غلیظ بولد و سنگین است و نه مثل آرایش لایت نامحسوس. در این سبک آرایشی با رفع نواقص و زاویه‌سازی ساختار صورت تا حدی تغییر می‌کند؛ بنابراین این نوع آرایش هم برای آرایش روزانه مناسب است و هم این که می‌توانید این سبک آرایشی را برای شرکت در مجالس و میهمانی‌ها امتحان کنید. بار دیگر تأکید می‌کنیم که انتخاب و خرید لوازم آرایشی مناسب برای آرایش مدیوم اهمیت زیادی دارد و در انتخاب این لوازم آرایشی بایستی نوع و رنگ پوست و نوع نواقص پوستی هم مد نظر قرار گیرد.

برای این که انواع مدل آرایش مدیوم را ببنید و بهتر با این سبک آرایشی آشنا شوید می‌توانید در شبکه‌های اجتماعی مانند پینترست و اینستاگرام هشتگ medium_makeup را سرچ کنید.

منابع: bebeautiful, instyle, hellolovelykc, myglamm

نوشته آرایش مدیوم چیست و چه مراحلی دارد؟ اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.


منبع

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

بازیگر خوش انرژی در 47 سالگی کنار شوهرش+ عکس

سحر ولدبیگی بدون آرایش: سحر ولدبیگی (زاده ۱ تیر ۱۳۵۶، تهران) هنرپیشه سینما و تلویزیون …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *