آخرین تحولات کامودیتی‌ها با افزایش طلا، عدم نوسان قیمت نفت و تحولات بازار فلزات

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، آخرین وضعیت بازارهای جهانی از جمله قیمت طلا، نفت، روند فلزات پایه و … از سوی کارگزاری بانک ملت اعلام شد.

براساس این گزارش، طی هفته گذشته به دنبال افزایش احتمالات پیرامون کاهش نرخ بهره توسط بانک‌های مرکزی بزرگ و افزایش جذابیت نگهداری دارایی‌های بدون بهره موجب شد قیمت طلا با افزایش به 2،326 دلار بر تن برسد.

نفت در بازارهای جهانی هم تحت تأثیر تقاضای ضعیف سوخت از سوی آمریکا قرار گرفت و این درحالی بود که داده‌های مهم تورم در ماه می، شانس فدرال رزرو را برای شروع کاهش نرخ بهره در سال جاری افزایش داد و نهایتا قیمت نفت بدون تغییر نسبت به هفته ماقبل 85 دلار بر بشکه معامله شد.

در این شرایط قیمت متانول چین به دلیل تشدید نگرانی‌ها پیرامون محدودیت عرضه و کاهش حاشیه سود صنعت MTO با افزایش 291 دلار بر تن معامله شد. قیمت اوره فوب ایران بدون تغییر 307 دلار بر تن معامله شد. درحالیکه قیمت اوره فوب خاورمیانه به دلیل اعلام مناقصات در هند و قطع گاز مصر با افزایش 352 دلار بر تن معامله شد.

در بازار فلزات پایه هم قیمت سنگ آهن ۶۲ درصد بدون تغییر 107 دلار در بر تن و مس به دنبال تقاضای پایین چین و بالا رفتن موجودی انبارها با کاهش 9،595 دلار بر تن معامله شد. قیمت آلومینیوم تحت تاثیر عرضه بالا و محدودیت تقاضا در کانال 2،500 دلار باقی ماند و در پایان هفته اخیر 2،526 دلار بر تن معامله شد.

جهت اطلاعات بیشتر و دریافت فایل به tacodal.ir و mellatbroker.ir مراجعه شود.

انتهای پیام

 


منبع

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

(ویدئو) لحظات پرهیجان گزارش یورو ۲۰۲۴ توسط گزارشگر خانم!

ویژه‌برنامه یورو ۲۰۲۴ که همزمان با بازی‌های جام ملت‌های اروپا از آپارت اسپرت پخش می‌شود، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *