آخرین به‌روزرسانی Redfall منتشر خواهد شد؛ حالت آفلاین به بازی می‌آید

بازی ردفال (Redfall) را نمی‌توان یک عنوان موفق نامید. با این حال شرکت سازنده تمام تلاش خود را کرد تا وضعیت این بازی را نسبت به زمان عرضه بهتر کند و به همین دلیل تلاش این شرکت ستودنی است. از طرفی ردفال آخرین عنوان شرکت آرکین بوده و از این به بعد این شرکت نیز وجود نخواهد داشت. هفته گذشته بود که شرکت مایکروسافت تصمیم گرفت شرکت آرکین را در کنار تعدادی شرکت دیگر ببندد و در نتیجه آخرین به روزرسانی بازی ردفال به معنای آخرین فعالیت این شرکت خواهد بود.

در آخرین اخباری که از بازی ردفال و شرکت آرکین منتشر شد، نوشته شده بود که این شرکت در حال ساخت یک به روزرسانی گسترده در کنار حالت آفلاین برای این بازی است. حال اینطور که به نظر می‌رسد این به روزرسانی همچنان در حال ساخت است اما به احتمال زیاد بسته الحاقی برای بازی ردفال عرضه نخواهد شد.

به روزرسانی آخر بازی ردفال حکم تشکر از طرفداران را دارد. در پست توییتر شرکت آرکین نیز نوشته شده که از طرفداران که از این بازی تا الان حمایت کرده‌اند تشکر می‌کند. همینطور اینکه در به روزرسانی آخر بازی ما شاهد چندین سیستم جدید در کنار حالت آفلاین خواهیم بود. جزئیات بیشتر نیز به زودی منتشر خواهد شد ولی نکته مهم اینجاست که حالت آفلاین به بازی ردفال اضافه خواهد شد.

در کل ایده بازی ردفال چندان بد نبود ولی بحث اینجا بود که این بازی در شرایط بسیار نامناسبی عرضه شد و حتی با عرضه چندین به روزرسانی هم وضعیت بهتر نشد.

بازی ردفال قرار بود یک بسته الحاقی به نام Hero Pass داشته باشد. در این بسته الحاقی دو کاراکتر جدید به بازی اضافه می‌شد که با توجه بسته شدن استودیو توسعه آن نیز متوقف شد. نکته اینجاست که شرکت بتسدا نیز اعلام کرد که پول افرادی که برای این بسته الحاقی هزینه پرداخت کردند را پس خواهد داد. در نتیجه هیچ امیدی برای این بسته الحاقی وجود ندارد.

دقیقاً نمی‌توان گفت که بازی ردفال باعث بسته شدن استودیوی آرکین شد. به دلیل اینکه این شرکت سابقه زیادی در دنیای گیمینگ داشت و عناوین بسیار خلاقانه‌ای در این چند سال عرضه کرد. بحث اصلی اینجاست که آرکین یکی از استودیوهای خلاق مایکروسافت بود و با بسته شدن آن مایکروسافت یکی از عوامل مهم خود را از دست داد.

روند بسته شدن استودیوهای کوچک و خلاق توسط استودیوهای بزرگ باعث شده که دنیای گیمینگ به سمت خطی شدن پیش برود. در این مدت ما شاهد بازی‌های بسیار ساده‌ای بودیم که خلاقیت خاصی نداشته و یک روند خطی را در پیش گرفته‌اند. در صورتی که شرکت‌های بزرگ اعلام می‌کنند به دنبال ایده‌های جدید هستند، برخلاف آن عمل کرده و فشار زیادی به شرکت‌های زیر دست خود برای ساخت بازی‌های پرفروش وارد می‌کنند.

بحث اصلی اینجاست که در دنیای گیمینگ یک فرمول ثابت برای موفقیت محصول وجود دارد. با این حال چیزی که باعث پیشرفت دنیای گیمینگ می‌شود استودیوهایی هستند که از این فرمول ثابت پیروی نکرده و همواره در حال تلاش برای توسعه و خلاقیت در این دنیای مهیج هستند. آنچه که در این سال‌ها باعث شد دنیای گیمینگ جذابیت خود را حفظ کند، عناوینی مثل فیفا یا حتی کال آو دیوتی نبودند. بلکه بازی‌هایی مثل ویچر ۳، ماینکرفت و حتی بازی‌های کوچک مثل سلست (Celeste) بودند که باعث شدند دنیای گیمینگ به جایگاه امروزی خود برسد.

بسته شدن شرکت‌هایی که به خلاقیت بیش از موفقیت اهمیت می‌دهند باعث می‌شود که چارچوب دنیای گیمینگ بسته‌تر شده و وارد یک روند خطی و ثابت شود. چیزی که در هر صنعتی مناسب نبوده و دنیای گیمینگ نیز از آن مستثنی نیست.

منبع: Eurogamer

نوشته آخرین به‌روزرسانی Redfall منتشر خواهد شد؛ حالت آفلاین به بازی می‌آید اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.


منبع

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

آپدیت‌های Fallout 76 حتی پس از انتشار Fallout 5 هم ادامه خواهند یافت

به گفته تاد هاوارد، کارگردان و مدیر اجرایی شرکت بتسدا آپدیت‌های Fallout 76 حتی پس …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *