آتش در ارتفاعات مشجر گیلانغرب خاموش شد

فرماندار گیلانغرب روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با قدردانی از تلاش تمام گروه های مردمی، عوامل امدادی و نیروهای محیط زیست و منابع طبیعی، جمعیت هلال احمر و اعضای مدیریت بحران طی چهار روز گذشته که با فداکاری پای کار بودند، افزود: این آتش سوزی که در چهار روز گذشته در گیلانغرب در ارتفاعات تولک، انجیر درمیان و ‌چیکان به وقوع پیوست چند بار مهار شد اما هر بار پس از چند ساعت با توجه به شیب تند منطقه و افتادن کنده‌ها بازهم در نقطه دیگر شعله ور می شد.

علیرضا نظری اظهار کرد: با این وجود تمام توان و امکانات و عوامل امدادی و ماشین آلات و نیروهای مردمی و دهیاری ها با چندین دستگاه دمنده طی چهار روز گذشته در چندین گروه به کار گیری شد و آتش از شب گذشته مهار و خاموش شده و منطقه تحت کنترل است.

او با اشاره به اینکه به گفته اهالی منطقه در برخی جاها بعضی از افراد به صورت تعمدی اقدام به آتش زدن منطقه می کنند، گفت: برای نقاط درگیر طی ۲ شب گذشته نگهبان گذاشتیم و در چند شب آینده هم حضور دارند و در صورت شناسایی افرادی که تعمدی به طبیعت به عنوان سرمایه نسل های آینده خسارت وارد می کنند بر اساس قانون برخورد خواهد شد.

فرماندار گیلانغرب گفت: بیش از چند صد هکتار از مراتع مشجر منطقه در این آتش سوزی که از حمیل به ارتفاعات تولک، انجیر درمیان و چیکان از توابع بخش گواور این شهرستان سرایت کرد دچار خسارت شد.

به گزارش ایرنا، از ابتدای وقوع آتش سوزی ها طی امسال در شهرستان گیلانغرب بیش از چندصد هکتار از مراتع و جنگل ها و ۶۰ هکتار از مزارع کشاورزی شهرستان دچار آتش سوزی شده است.

گیلانغرب در غرب کرمانشاه بیش از ۷۲ هزار نفر جمعیت ۲۰۵ هزار هکتار عرصه منابع طبیعی دارد که از این میزان ۷۵ هزار هکتار آن جنگل و مرتع است.

این شهرستان ۴۱ هزار هکتار زمین کشاورزی و باغی دارد و سالانه ۱۰۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی و دامی در این شهرستان تولید و روانه بازار مصرف می شود.


منبع

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

فیلم | تردد و روند خدمات رسانی به زائران در مرز منذریه عراق (آن سوی مرز خسروی)

به گزارش ایرنا، احداث سایبان از نقطه ورود زائران تا عبور از گیت ها و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به سايت خوش آمديد !


براي مشاهده مطلب اينجا را کليک کنيد