آبشار ویسادار | سفر به قلب طبیعت زیبای گیلان

آیا به دنبال یک تجربه شگفت‌انگیز در دل طبیعت سرسبز گیلان هستید؟ آبشار ویسادار یکی از زیباترین جاذبه‌های طبیعی ایران است که با صدای دل‌نشین آب و محیطی بکر، چشم هر گردشگری را به خود خیره می‌کند. اما چگونه می‌توان به این آبشار زیبا سفر کرد و چه نکاتی را باید در این مسیر در نظر داشت؟ این مطلب در مجله گردشگری فلای‌تودی راهنمای سفر به آبشار ویسادار است تا شما را برای یک سفر خاطره‌انگیز آماده کند.

آبشار ویسادار کجاست؟

آبشار ویسادار در استان گیلان، نزدیکی شهر پره‌سر و در مسیر رودخانه لمیر قرار دارد، اهالی گاهی این آبشار را با نام آبشار ویسادار پره سر هم می‌شناسند. این آبشار با ارتفاعی حدود ۱۵ متر و شکل خاص خود، مانند پرده‌ای از آب در دل جنگل‌های رضوانشهر می‌درخشد. نام «ویسادار» به معنی «سایه درختان بید» است که با طبیعت جنگلی منطقه کاملا هماهنگی دارد.  آنچه جذابیت این آبشار را بیشتر کرده شکل پلکانی آن است که روی صخره های اطراف آبشار زیبایی آن را دوچندان می کند. قرار گرفتن این آبشار در دل دره‌ای عمیق و احاطه شدن آن توسط پوشش گیاهی انبوه، آن را به یکی از دیدنی‌ترین آبشارهای شمال ایران تبدیل کرده است.

آبشار ویسادار سومین آبشار استان گیلان از بعد زیبایی و ارتفاع است و در مسیر رودخانه لمیر در روستایی به همین نام قرار دارد. این جنگل در ۱۵ کیلومتری با ساحل گیسوم است. با تمام توضیحات گفته شده حالا می‌دانید که بهترین زمان سفر به گیلان برای بازدید از این آبشار زیبا، فصل‌های بهار و پاییز است که دمای هوا مطبوع و معتدل بوده و لذت این سفر را برای شما دو چندان می‌کند.

  • آدرس آبشار ویسادار: گیلان، رضوانشهر، ۱۶ کیلومتری پره سر، دهستان ارده، روستای اوویار، جاده ویسادار

آدرس آبشار ویسادار روی نقشه گوگل

مسیر دسترسی به آبشار ویسادار

برای دسترسی به آبشار ویسادار، ابتدا باید به شهر پره‌سر در شهرستان رضوانشهر سفر کنید. فاصله پره‌سر از رشت حدود ۸۸ کیلومتر است و پس از رسیدن به این شهر، باید مسیری به طول ۱۶ کیلومتر را به سمت جنگل‌های رضوانشهر طی کنید. مسیر جاده به آبشار ویسادار از میان جنگل‌های انبوه و زیبا می‌گذرد و خود به نوعی بخشی از جذابیت این سفر است. پس از رسیدن به محل پارکینگ، با چند ساعت پیاده‌روی به آبشار می‌رسید.

مسیر آبشار ویسادار از رشت

برای اینکه از رشت به این آبشار برسید باید راهی مسیر رشت آستارا شوید. پس از آن به سمت صومعه سرا حرکت کنید تا تابلوی پره سر را ببینید. وارد خیابان طالقانی شوید و بعد به سمت جاده آبشار مرتفع ویسادار حرکت کنید.

مسیر آبشار ویسادار از تهران

اگر قصد دارید از تهران به سمت این آبشار حرکت کنید کافی است حدود ۵۰۰ کیلومتر را باید طی کنید، پس مسیر آزادراه کرج قزوین را پیش رو بگیرید. پس از آن به سمت قزوین رشت رفته و مسیر ۴۱۲ کیلومتری تا آبشار را طی کنید. همچنین می‌توانید بلیط هواپیما یا بلیط قطار به یکی از شهرهای نزدیک رزرو کنید و بقیه راه را با اتوبوس یا تاکسی اینترنتی طی کنید.

ویژگی‌های آبشار ویسادار

آبشار زیبای ویسادار به دلیل شکل خاص صخره‌های اطرافش و آبشاری که به صورت لایه‌لایه از ارتفاع پایین می‌آید، یکی از آبشارهای متفاوت و دیدنی ایران به شمار می‌رود. حوالی این آبشار گونه های گیاهی و جانوری متنوعی وجود دارد. درختانی مانند ممرز، افرا، گردو، راش، توسا، اوجا و نمدار  نمونه های شناخته شده‌ای است که در حین قدم زدن در این جنگل مشاهده می کنید.

هر فصلی که راهی بازدید از این آبشار شوید درختان رنگ و جلوه‌ای خیره کننده دارند. زیباترین جلوه این درختان را در فصل بهار و پاییز می‌توانید تماشا کنید. از گونه‌های جانوری که به وفور در مسیر آبشار می‌توانید ببینید می‌توان به خرگوش، سنجاب، مرغابی وحسی و قرقاول و…. اشاره کرد. البته در دل این جنگل‌ها گراز، شغال، خرس و سمور و… هم به چشم می‌خورد. آبشار ویسادار و طبیعت اطرافش قدم به قدم پر است از جاذبه‌هایی که شما را شگفت زده می‌کند.

جاهای دیدنی آبشار ویسادار گیلان

اگر قصد گردشگری در آبشار زیبای ویسادار و دیدنی های اطراف آن را دارید، گزینه‌های متنوعی پیش روی شما است. این آبشار برای هر سلیقه‌ای چیزی برای عرضه دارد. در ادامه با جذاب‌ترین جاهای دیدنی اطراف این آبشار آشنا می‌شوید.

آبشار لاتون | بلندترین آبشار ایران

در سفر به تالش و آبشار ویسادار می توانید از آبشار زیبای لاتون هم دیدن کنید. این آبشار مرتفع ۱۰۰ کیلومتر با ویسادار فاصله دارد پس اگر دوستدار طبیعت هستید و می‌خواهید از لذت تماشای این جاذبه‌های طبیعی شگفت زده شوید، حتما از این آبشار زیبای ایران هم دیدن کنید. ارتفاع آبشار لاتوون ۱۰۵ متر است  و همین رکورد آن را در زمره ۳۰ آبشار مرتفع جهان قرار داده است.

آدرس آبشار لاتون روی نقشه گوگل

جنگل گیسوم | جنگلی وسیع با درختان سربه فلک کشیده

برای کسانی که تا گیلان سفر می‌کنند، تماشای جنگل گیسوم یکی از اولویت‌ها به شمار می آید. جنگلی ۸۰ هکتاری در ۱۸ کیلومتری جاده تالش به انزلی که پس از تماشای آبشار دیدنی ویسادار می‌توانید از آن دیدن کنید.

آدرس جنگل گیسوم روی نقشه گوگل

جاده اسالم به خلخال | طبیعت زیبا و خیره کننده در گیلان

این جاده معروف یکی از خاص ترین جاده های ایران از حیث زیبایی است. فاصله جاده اسالم به خلخال از آبشار زیبای ویسادار حدود ۷۰ کیلومتر بوده و باید آماده رانندگی یک ساعت و نیمه در این مسیر باشید.

نکات سفر به آبشار ویسادار

زمانی که آماده سفر به این آبشار می شوید، لازم است نکاتی را مدنظر قرار دهید تا کیفیت سفر شما افزایش پیدا کند. از مهمترین نکات سفر به این آبشار می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • لباس مناسب و کفش راحتی: به دلیل طبیعت جنگلی و مسیر سنگلاخی اطراف آبشار، حتما کفش مناسب پیاده‌روی و لباس راحت به همراه داشته باشید.
  • رعایت محیط زیست: با توجه به بکر بودن منطقه، لطفا زباله‌هایتان را جمع‌آوری کنید و به طبیعت احترام بگذارید.
  • غذا و آب آشامیدنی: فروشگاه‌های محلی در نزدیکی آبشار محدود هستند، بنابراین بهتر است خودتان غذا و آب به همراه داشته باشید.
  • فصل مناسب سفر: بهترین زمان برای بازدید از آبشار ویسادار، فصل بهار و پاییز است که طبیعت سرسبز و هوای مطبوع منطقه بیشترین جلوه را دارد.

طبیعتی بکر در دل جنگل‌های گیلان

آبشار ویسادار یکی از زیباترین و بکرترین جاذبه‌های گردشگری ایران است که با طبیعت سرسبز و آب‌وهوای دلپذیر، سفری خاطره‌انگیز را برای شما رقم خواهد زد. تجربه سفر به این آبشار و لذت بردن از آرامش طبیعت، لحظاتی به یادماندنی را برای شما خلق خواهد کرد.

اگر شما هم به آبشار ویسادار سفر کرده‌اید، تجربیات خود را با ما به اشتراک بگذارید و دیگران را در لذت این طبیعت بکر سهیم کنید.

سوالات متداول درباره سفر به یکی از آبشارهای زیبای ایران

آبشار ویسادار در کدام استان است؟

این آبشار در استان گیلان قرار دارد.

آبشار ویسادار چقدر پیاده روی دارد؟

برای رسیدن به آبشار ویسادار، پس از پارک کردن خودرو در محل مشخص‌شده، ۳ ساعت پیاده‌روی در مسیر طبیعت خواهید داشت.

بهترین زمان برای بازدید از آبشار ویسادار چه زمانی است؟

بهار و تابستان بهترین زمان برای سفر به آبشار ویسادار است، چرا که طبیعت سرسبز و هوای خنک منطقه بیشترین جذابیت را در این فصول دارد.

چگونه می‌توان به آبشار ویسادار دسترسی پیدا کرد؟

مسیر دسترسی به آبشار ویسادار با خودروی شخصی و سپس یک پیاده‌روی کوتاه ممکن است. مسیر جاده‌ای به آبشار از میان جنگل‌های زیبای گیلان می‌گذرد و سختی خاصی ندارد.

از ماسال تا آبشار ویسادار  چقدر راه است؟

۴۷ کیلومتر برای رسیدن به ویسادار باید طی کنید.

چه تجهیزاتی برای سفر به آبشار ویسادار نیاز است؟

بهتر است کفش مناسب پیاده‌روی، لباس راحت، آب آشامیدنی و مقداری غذا به همراه داشته باشید.


منبع

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

جاهای دیدنی مراغه | جاذبه ها و تفریحات+عکس و آدرس

مراغه بعد از تبریز، دومین شهر بزرگ استان آذربایجان شرقی‌ و جزو یکی از ۱۰ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به سايت خوش آمديد !


براي مشاهده مطلب اينجا را کليک کنيد