آئین استقبال از محرم در اردبیل دو دهه سابقه دارد – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار مهر، شهردار اردبیل پیش از ظهر چهارشنبه در نشست با دست‌اندرکاران آئین استقبال از محرم در اردبیل، با قدردانی از دستگاه‌های فرهنگی، پیشکسوتان و ریش سفیدان محلات مختلف اردبیل در برگزاری آئین استقبال از محرم، اظهار کرد: گنجینه عظیم عزاداری برای پایتخت حسینیت غنیمتی بیشمار است و باید قدر آن را دانست.

محمود صفری احیای فرهنگ عزاداری سنتی اردبیل را از جمله اهداف برگزاری آئین استقبال از محرم اعلام کرد و گفت: بیش از ۲ دهه است که این مراسم با حضور عزاداران در مسجد اعظم اردبیل برگزار می‌شود تا در آستانه ماه محرم در یک برنامه‌ریزی و انسجام جامع با محوریت سخنرانی آیت‌الله سید حسن عاملی بتوانیم برنامه‌های این ایام را به شایستگی به پیش ببریم.

وی تصریح کرد: در حالی آئین استقبال از محرم در اردبیل به عنوان یک کار ابتکاری برگزار می‌شود که در کنار آن شاهد تجلیل از پیرغلامان حسینی در دیار عاشقان سیدالشهدا (ع) و حضرت ابوالفضل‌العباس (ع) هستیم که امسال نیز سعی کردیم از پیرغلامان حسینی و ریش سفیدان با صفا در این عرصه تجلیل و قدردانی داشته باشیم.

شهردار اردبیل افزود: عزاداری ماه محرم در اردبیل حال و هوایی متفاوت و سنتی نسبت به سایر مناطق کشور دارد و این عزاداری‌ها و عشق به اهل بیت زمینه‌ساز کاهش آسیب‌ها و تقویت نظام اجتماعی و معرفتی است که می‌تواند آثار پرخیر و برکتی را نیز به همراه داشته باشد.

صفری خاطرنشان کرد: استان اردبیل بعد از برگزاری آئین استقبال از محرم خود را مهیای آئین سنتی طشت‌گذاری می‌کند که در آن اهالی حسینی و ابوالفضلی اردبیل در ابتدای ۲۶ ذی‌حجه آئین طشت‌گذاری را در حسینیه متبرکه اوچدکان برگزار و در روزهای ۲۷، ۲۸ و ۲۹ ذی‌حجه نیز طشت‌گذاری در مسجد جامع، مسجد اعظم و محلات شش‌گانه اردبیل به ترتیب برگزار می‌شود.

شهردار اردبیل بیان کرد: از اولین روز ماه محرم عزاداران محلات شش‌گانه با حضور در مسیر تاریخی عزاداری سیدالشهدا (ع)، عرض ارادت خود را به ساحت قدسی امام حسین (ع) نشان می‌دهند.


منبع: https://www.mehrnews.com/news/6155603/آئین-استقبال-از-محرم-در-اردبیل-دو-دهه-سابقه-دارد

درباره ی ماکان نیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *