به سايت خوش آمديد !


براي مشاهده مطلب اينجا را کليک کنيد

کاهش قیمت رمزارزهای هوش مصنوعی همراه با صدور احضاریه قانونی انویدیا

ارزش توکن‌های کریپتویی هوش مصنوعی (AI) در ساعات گذشته نوسانات شدیدی را تجربه کردند که عمدتاً تحت‌تاثیر رویدادهای قضایی پیرامون کمپانی Nvidia Corp است.

در طول هشت ماه گذشته، توکن‌های هوش مصنوعی رشد خوبی را داشتند که با افزایش قیمت سهام انویدیا به‌عنوان پیشرو در فناوری هوش مصنوعی، تقویت شده است. با این حال، تحولات روز سه‌شنبه بازار توکن‌های هوش مصنوعی را تحت‌الشعاع قرار داده و منجر به کاهش قابل توجه قیمت شده است.

روز سه‌شنبه، وزارت دادگستری ایالات متحده (DOJ) احضاریه‌هایی را برای Nvidia و سایر شرکت‌های فناوری، به عنوان بخشی از تحقیقات در مورد «نقض احتمالی قوانین ضد انحصار» صادر کرد. وزارت دادگستری در حال بررسی دقیق این موضوع است که آیا انویدیا به طور غیرمنصفانه رقابت را، با ایجاد مشکل برای خریداران برای تغییر به تامین‌کنندگان دیگر، محدود می‌کند یا خیر. همچنین نگرانی‌هایی وجود دارد که انویدیا ممکن است شرکت‌هایی را که منحصراً از تراشه‌های هوش مصنوعی آن استفاده نمی‌کنند، جریمه کند.

نمودار روزانه سهام انویدیا

این تحقیقات موجی از شوک را به بازار وارد کرده است. سهام انویدیا نزدیک به 280 میلیون دلار از ارزش بازار خود را از دست داد که در طول تاریح بازار سهام بی‌سابقه بوده است.

چالش‌های انویدیا به‌عنوان یکی از تأثیرگذارترین بازیگران صنعت هوش مصنوعی، تأثیری دومینووار بر دارایی‌های مرتبط، به‌ویژه توکن‌های هوش مصنوعی داشته است. در 24 ساعت گذشته، ارزش بازار توکن‌های هوش مصنوعی 7.6 درصد کاهش یافته و به 20.6 میلیارد دلار رسیده است. این کاهش، نشان دهنده نگرانی‌های گسترده در مورد ثبات سرمایه‌گذاری‌های مرتبط با هوش مصنوعی در میان چالش‌های قانونی است.

منبع CoinGecko

ارزهای دیجیتال برتر هوش مصنوعی مانند NEAR، ICP و INJ نیز کاهش قیمت قابل توجهی داشته‌اند. با این حال، Bittensor (TAO) پیشتاز این سقوط بوده است که در روز سه‌شنبه پس از اخبار NVIDIA کاهش 11 درصدی را ثبت کرد.

درباره ی macanpc

مطلب پیشنهادی

کدام پروژه‌ها در هفته جاری آزادسازی توکن دارند؟

آزادسازی توکن (Token Unlock) شامل انتشار توکن‌هایی است که قبلاً تحت شرایط جمع‌آوری کمک مالی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *