به سايت خوش آمديد !


براي مشاهده مطلب اينجا را کليک کنيد

چگونه فلش خود را به یک کیف پول سخت افزاری تبدیل کنیم؟

ذخیره‌سازی بدون دغدغه ارزهای دیجیتال همیشه مورد توجه سرمایه‌گذاران و تریدرها بوده است. برای این کار سرمایه‌گذاران یا باید از کیف پول‌های نرم‌افزاری یا کیف پول‌های سخت افزاری استفاده کنند. اگرچه ولت‌های نرم‌افزاری قابلیت‌های فراوانی به کاربران خود می‌دهند اما امنیتی که کیف پول‌های سخت‌افزاری فراهم می‌کند خیال دارنده آن‌ها از امنیت سرمایه راحت می‌کند. با این حال، هزینه بالای خرید کیف پول سخت‌افزاری سبب شده است تا خیلی از افراد به فکر تبدیل فلش به کیف پول باشند. در این مقاله به این موضوع می‌پردازیم که امکان تبدیل فلش به کیف پول سخت افزاری وجود دارد و اگر بله، به چه صورتی این امکان فراهم می‌شود؟

آیا امکان تبدیل فلش به کیف پول سخت افزاری وجود دارد؟

کیف پول‌های سخت‌افزاری با هدف ذخیره‌سازی ارزهای دیجیتال ساخته شده‌اند. در این کیف پول‌ها چیپ‌های امنیتی وجود دارد و از الگوریتم‌های رمزنگاری در آن‌ها استفاده شده است. پس از لحاظ ماهیتی کاملا با فلش ممور‌ی‌ها متفاوت هستند. با این حال آیا امکان تبدیل فلش به کیف پول سخت افزاری وجود دارد؟ بله. می‌توان با استفاده از ترفندی که در ادامه توضیح می‌دهیم فایل نصبی یک کیف پول سخت‌افزاری را روی فلش مموری اجرا کرد.

اما توجه به این نکته مهم است که امنیت چنین راه‌حلی ممکن است با دستگاه‌های کیف پول سخت‌افزاری اختصاصی که به‌طور خاص برای ذخیره‌سازی امن ارزهای دیجیتال طراحی شده‌اند، مطابقت نداشته باشد. علاوه بر این، برای تبدیل فلش به کیف پول، به سطح متوسطی از دانش فنی در کامپیوتر نیاز است تا بتوانید برخی از امکانات کیف پول‌های سخت‌افزاری را نیز در usb drive پیاده‌سازی کنید.

نحوه تبدیل فلش به کیف پول سخت افزاری

 برای تبدیل فلش به کیف پول سخت افزاری در ابتدا باید از نرم‌افزارهایی تبدیل‌کننده فلش به فایل‌های اجرایی استفاده کرد. یعنی یک نرم‌افزار واسط، که فلش را به فایل اجرایی برای نصب نرم‌افزار دیگر تبدیل می‌کند. پس از فایل نصبی یک کیف پول سخت‌افزاری را روی آن اجرا کرد. مراحل تبدیل فلش به کیف پول سخت‌ افزاری به شرح زیر هستند.

1. یک فلش قابل بوت شدن را آماده کنید.

با استفاده از برنامه‌هایی مانند veracrypt  ابتدا فلش خود را تبدیل به یک نرم‌افزار کنید. با استفاده از این نرم‌افزار می‌توانید به هنگام بوت شدن فلش، یک ولت روی آن اجرا کنید. همچنین ممکن است نیاز باشد تا یک سیستم عامل امن را نیز روی درایو USB نصب کنید. این می‌تواند یک توزیع سبک وزن لینوکس متمرکز بر امنیت و حریم خصوصی، مانند Tails یا Ubuntu با اقدامات امنیتی اضافی باشد.

2. کیف پول Crypto مورد علاقه خود را انتخاب کرده و آن را دانلود کنید.

برای نصب بر روی رایانه شخصی خود، کیف پولی را انتخاب کنید که امکان فعالیت در محیط آفلاین را داشته باشد. سپس نرم‌افزار کیف پول را نصب کنید که از عملکرد کیف پول سخت‌افزاری پشتیبانی می‌کند. به عنوان مثال می توان به Electrum که از کیف پول‌های سخت افزاری مانند ترزور و لجر پشتیبانی می‌کند یا MyEtherWallet که از کیف پول‌های سخت افزاری برای توکن های Ethereum و ERC-20 پشتیبانی می‌کند، برای تبدیل فلش به کیف پول سخت افزاری کمک گرفت.

3. اتصال اینترنت کامپیوتر خود را خاموش کنید.

قبل از نصب نرم‌افزار بر روی فلش، باید کامپیوتر را از اینترنت جدا کنید. این کیف پول‌ها در فضای آفلاین فعالیت می‌کنند و اتصال اینترنت به آن‌ها ممکن است سرمایه کاربر را به خطر بیندازد.

4.تنظیمات مربوطه را انجام دهید.

فلش را به کامپیوتر وصل کنید تا بوت شود. پس از بوت یکی از سؤالات اصلی که روی صفحه ظاهر می‌شود بارگذاری فایل نصبی کیف پول است. شما باید مکان نصب فایل کیف پول را درایو USB انتخاب کنید. با این کار اتصال کیف پول به فلش مموری انجام می‌شود و مراحلی مانند نام کاربری و کلیدواژه‌ها و عبارت بازیابی نمایش داده می‌شود که همانند نصب یک کیف پول در گوشی آن‌ها را انجام دهید.

5. کلیدهای خصوصی خود را تولید و ذخیره سازی کنید.

با استفاده از نرم‌افزار کیف پول، یک کلید خصوصی یا عبارت بازیابی (seed) ایجاد کنید. اطمینان حاصل کنید که کلید خصوصی یا عبارت seed به طور ایمن در درایو USB ذخیره شده و با یک عبارت عبور قوی رمزگذاری شده است.

7.اقدامات امنیتی لازم را نیز اضافه کنید.

در نهایت اقدامات امنیتی اضافی را برای محافظت از درایو USB و ارز دیجیتال ذخیره شده روی آن، مانند استفاده از رمزگذاری قوی برای داده های کیف پول، به روز رسانی منظم نرم‌افزار برای رفع آسیب‌پذیری‌های امنیتی و حفظ امنیت فیزیکی درایو USB، اجرا کنید.

مزایا و معایب تبدیل فلش به کیف پول سخت افزار

  • تبدیل یک درایو USB به کیف پول سخت‌افزاری معمولا مقرون به صرفه‌تر از خرید یک کیف پول سخت‌افزاری اختصاصی است زیرا فلش‌های عادی در مقایسه با دستگاه‌های کیف پول سخت‌افزاری تخصصی به طور گسترده در دسترس و ارزان هستند.
  • علاوه بر این، با تبدیل فلش به کیف پول سخت افزاری شما می‌توانید ویژگی‌های امنیتی و نرم‌افزار را بر اساس ترجیحات شخصی خود شخصی‌سازی کنید. با این کار شما همچنین کنترل کاملی بر سیستم عامل، نرم‌افزار کیف پول و اقدامات امنیتی اجرا شده در درایو USB دارید.
  • از سوی دیگر، تبدیل فلش به کیف پول سخت افزاری خطرات امنیتی را به همراه دارد، زیرا درایوهای USB به طور خاص برای ذخیره ایمن ارزهای دیجیتال طراحی نشده‌اند. این یعنی انواع آسیب‌پذیری‌ها می‌تواند امنیت کیف پول را به خطر بیندازد. همچنین باید در نظر داشته باشید که فلش‌ها ممکن است از نظر امنیت و دوام متفاوت باشند. آن‌ها در معرض آسیب فیزیکی، خرابی داده‌ها و خرابی‌های سخت‌افزاری چندان مقاوم نیستند و این می‌تواند منجر به از دست دادن دسترسی به وجوه ارزهای دیجیتال شود.
  • فلش‌هایی که به ولت تبدیل شده‌اند فاقد ویژگی‌های پیشرفته و اقدامات امنیتی که در امن‌ترین کیف پول سخت‌افزاری به صورت اختصاصی طراحی شده‌اند، هستند. بنابراین ویژگی‌هایی مانند تراشه‌های ایمن، بدنه مقاوم در برابر دستکاری، یا سخت‌افزار اختصاصی برای عملیات رمزنگاری را ندارند.
  • در واقع شما در حال استفاده از میان‌افزارها هستید که هر لحظه ممکن است در اجرا دچار مشکل شوند. امنیت این کار بسیار پایین است و خطر از دست رفتن سرمایه در آن بسیار بالا است. اما تنها مزیتی که دارد این است که هزینه‌بر نیست و فقط نیاز به یک فلش مموری و چند فایل نصبی دارد!

نکاتی که باید در مورد تبدیل فلش به کیف پول سخت افزاری بدانید

برای تبدیل یک درایو فلش USB به یک کیف پول سخت افزاری، مهم است که چندین فاکتور را برای اطمینان از امنیت و عملکرد کیف پول سخت افزاری خود در نظر بگیرید. برخی از این نکات عبارتند از:

  • اقدامات امنیتی قوی را برای محافظت از کلیدهای خصوصی ذخیره شده در درایو فلش USB اجرا کنید. همچنین ویژگی‌های امنیتی اضافی مانند احراز هویت چند امضایی، رمزگذاری سخت افزاری و فرآیندهای راه اندازی ایمن را در نظر بگیرید.
  • یک سیستم عامل امن و متمرکز بر حریم خصوصی برای درایو فلش USB انتخاب کنید. توزیع‌های لینوکس مانند Tails، Ubuntu یا Debian به دلیل ماهیت منبع باز و ویژگی های امنیتی قوی، معمولا برای کیف پول‌های سخت افزاری DIY استفاده می‌شوند.
  • مطمئن شوید که سیستم عامل سبک، سریع و سازگار با سخت‌افزار فلش است.
  • نرم‌افزار کیف پولی را انتخاب کنید که از عملکرد کیف پول سخت‌افزاری پشتیبانی می‌کند و با سیستم عامل در حال اجرا بر روی USB سازگار است.
  • USB را به عنوان یک دستگاه آفلاین برای امضای امن تراکنش های ارزهای دیجیتال پیکربندی کنید.
  • فلش را از نظر علائم فرسودگی، خرابی سخت افزار یا خرابی داده‌ها کنترل کنید و در صورت نیاز آن را تعویض کنید تا یکپارچگی کیف پول سخت‌افزاری حفظ شود.

با در نظر گرفتن دقیق این عوامل و اجرای اقدامات امنیتی مناسب، می‌توانید یک کیف پول سخت‌افزاری با استفاده از فلش ایجاد کنید که سطح معقولی از امنیت و عملکرد را برای ذخیره ایمن ارزهای دیجیتال فراهم می‌کند. با این حال، ریسک این روش بالا است و چندان پیشنهاد نمی‌شود.

 تبدیل فلش به کیف پول

داشتن یک کیف پول امن و سریع یکی از اصلی‌ترین نیازهای تریدرها و سرمایه‌گذاران بازار ارزهای دیجیتال است. اگرچه کیف پول‌های نرم‌افزاری هم امکانات بسیار خوبی ارائه می‌دهند، اما کیف پول‌های سخت افزاری امنیت بسیار بالای دارند و در مقایسه با کیف پول‌های نرم‌افزاری، مناسب‌ترند. به دلیل قیمت نسبتا بالای برخی از کیف پول‌های سخت افزاری، عده‌ای از تریدرها به فکر تبدیل فلش به کیف پول هستند. در این مقاله توضیح دادیم که چنین کاری ممکن است. اما خطرات بسیار زیادی دارد. چرا که شما در حال استفاده از میان‌افزارها و فایل‌های نصبی هستید که ممکن است به هر دلیل فعالیت آن‌ها دچار مشکل شود و سرمایه شما به خطر بیفتد. از این رو توصیه ما خرید یک کیف پول سخت افزاری معتبر است.

درباره ی macanpc

مطلب پیشنهادی

استراتژی معاملاتی یا ستاپ معاملاتی، کدام یک برای موفقیت شما ضروری‌تر است؟

هر معامله‌گری بر اساس اصول و شرایط خود اقدام به ترید می‌کند. به این معنا …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *