چرا تحلیل گران به عملکرد بهتر قیمت اتریوم نسبت به بیت کوین امیدوارند؟

ورود سرمایه به صندوق‌های قابل معامله در بورس (ETF) اتریوم (ETH) در آمریکا می‌تواند موجب افزایش قیمت این ارز دیجیتال شود، در حالی که بیت کوین (BTC) با چالش‌های ناشی از بازپرداخت طلبکاران صرافی Mt. Gox روبه‌رو است.

به گزارش کوین‌تلگراف (Cointelegraph) تحليلگران کی۳۳ ریسرچ (K33 Research) بر اين باورند كه راه‌اندازی صندوق‌های قابل معامله در بورس (ETF) اسپات اتریوم در ايالات متحده می‌تواند باعث شود که عملکرد اين ارز ديجيتال در هفته‌های پس از عرضه، از بیت کوین پيشی بگيرد.

وتله لونده (Vetle Lunde) و دیوید زیمرمن (David Zimmerman)، تحلیلگران کی۳۳ در گزارشی اعلام کردند که صندوق‌های قابل معامله در بورس اتریوم که انتظار می‌رود به‌زودی در تاریخ هشتم ژوئیه (۱۸ تیر) راه‌اندازی شوند، برای قیمت اتریوم حکم تخم طلایی را دارند. این در حالی است که بیت کوین با فشار فروش مواجه است؛ زیرا ۸.۵ میلیارد دلار از این هفته به طلبکاران صرافی سقوط کرده Mt. Gox بازگردانده می‌شود.

اتریوم در مقایسه با بیت کوین طی بیش از یک سال عملکرد ضعیف‌تری داشته است. بیت کوین با جذب بیش از ۱۴ میلیارد دلار به صندوق‌های قابل معامله در بورس خود در سال جاری، در بازار پیشرو بوده است.

لونده و زیمرمن می‌گویند انتظار می‌رود قیمت اتریوم بلافاصله پس از راه‌اندازی صندوق‌های قابل معامله در بورس کاهش یابد، اما اشاره می‌کنند که مشابه اتفاقی که بعداً برای بیت کوین افتاد، ورود سرمایه به این صندوق‌ها احتمالاً باعث تقویت قیمت اتریوم خواهد شد. لونده نوشت:

صندوق‌های قابل معامله در بورس با نزدیک شدن به تابستان و افزایش ورود سرمایه، محرک قوی برای تقویت نسبی اتریوم هستند و من قاطعانه قیمت‌های فعلی اتریوم و بیت کوین را برای معامله‌گران صبور یک فرصت عالی می‌دانم. ما با پیش‌بینی ورود خالص سرمایه معادل ۰.۷۵ تا یک درصد از کل عرضه در گردش اتریوم در پنج ماه پس از راه‌اندازی، همچنان چشم‌انداز صعودی برای اتریوم داریم.

این تحليلگران گفتند که بازار همچنان به طور سرسختانه با موضع آن‌ها مخالف است. آن‌ها به عنوان نشانه به معاملات فیوچرز اتریوم با تخفیف نسبی نسبت به معاملات فیوچرز بیت کوین و همچنین قیمت اتریوم نسبت به قیمت بیت کوین که با نرخ یک اتریوم به ۰.۰۵۵ بیت کوین معامله می‌شود، اشاره می‌کنند.

در طول ۱۲ ماه گذشته، ارزش اتریوم در مقایسه با بیت کوین روند نزولی ثابتی را طی کرده و در تاریخ ۲۴ مه به پایین‌ترین حد سالانه خود یعنی ۰.۰۴۵ رسیده است.

پس از تصمیم ناگهانی کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) برای تأیید صندوق‌های قابل معامله در بورس (ETF) اتریوم که باعث غافلگیری تحلیلگران شد، قیمت اتریوم نسبت به بیت کوین به سرعت روند معکوس به خود گرفت. طبق داده‌های تریدینگ‌ویو (TradingView)، نسبت اتریوم به بیت کوین به مقدار فعلی ۰.۰۵۵ افزایش یافت.

با وجود این موارد، لونده و زیمرمن می‌گویند که نگهداری قراردادهای فیوچرز باز اتریوم (open interest) همچنان پررونق است، که نشان می‌دهد معامله‌گران زیادی با پذیرش ریسک بالا و استفاده از اهرم روی پتانسیل افزایش قیمت اتریوم در آستانه راه‌اندازی صندوق‌های قابل معامله در بورس شرط‌بندی می‌کنند.

The post چرا تحلیل گران به عملکرد بهتر قیمت اتریوم نسبت به بیت کوین امیدوارند؟ appeared first on ارزدیجیتال.

درباره ی macanpc

مطلب پیشنهادی

طبق شاخص‌ های آنچین، وقت خرید دوج کوین است!

در طول هفته گذشته، افزایش فعالیت در بازار میم کوین‌ها منجر به افزایش ارزش دوج …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *