به سايت خوش آمديد !


براي مشاهده مطلب اينجا را کليک کنيد

مقایسه تراست ولت و اتمیک ولت، کدام یک بهتر است؟

تراست ولت و اتمیک ولت دو نمونه از مشهورترین کیف پول‌های ارز دیجیتال هستند که به تریدرها و سرمایه‌گذاران در سراسر جهان خدمات ارائه می‌دهند. این دو ولت از جنبه‌های بسیاری با یکدیگر شباهت دارند، اما تفاوت‌های اساسی نیز بین آن‌ها وجود دارد که انتخاب را برای تریدرها دشوار می‌کند. با توجه به حساسیت بالای ارزهای دیجیتال، معامله‌گران همیشه باید به دنبال بهترین و جدیدترین کیف پول‌ها باشند تا دارایی‌های خود را در محیطی امن ذخیره کنند. در این مقاله، به مقایسه تراست ولت و اتمیک ولت می‌پردازیم. امیدواریم که در پایان مقاله بتوانید تصمیم بگیرید که کدام یک برای شما مناسب‌تر است.

معرفی کیف پول تراست 

تراست ولت (Trust Wallet)، یکی از محبوب‌ترین کیف پول‌های ارز دیجیتال، به ویژه در میان ایرانیان است که توسط بیش از 60 میلیون نفر در سراسر جهان استفاده می‌شود. این کیف پول به کاربران امکان می‌دهد به طور ایمن بیش از 9 میلیون دارایی رمزنگاری، از جمله NFT ها، را در بیش از 100 بلاکچین ذخیره و مدیریت کنند. همچنین یک سرویس کیف پول (WaaS) ارائه می‌دهد که برای طیف گسترده‌ای از مشتریان، از توسعه دهندگان وب 3 و صرافی‌های رمزنگاری متمرکز گرفته تا استارت‌آپ‌ها و مشاغل سنتی که به دنبال گسترش هستند، طراحی شده است. کیف پول تراست تجربه کاربری نرم‌افزاری برای موبایل و دسکتاپ را با ابزارهای کاربردی و قدرتمند به مشتریان خود ارائه می‌دهد. علاوه بر این، تراست ولت یک وبلاگ رمزنگاری با راهنماها و آموزش‌های متنوع ارائه می‌دهد تا به کاربران کمک کند در دنیای ارزهای دیجیتال و امور مالی غیرمتمرکز پیشرفت کنند.

مهم‌ترین ویژگی‌های تراست والت

Trust Wallet، کیف پول پیشتازی است که از طیف متنوعی از دارایی‌های دیجیتال پشتیبانی می‌کند و به کاربران خود امکاناتی مانند خرید و فروش ارز دیجیتال، جمع‌آوری و ذخیره NFT‌ ها و کاوش dApps در بلاکچین اتریوم و BNB، را در همان اپلیکشن انجام دهند. در این ولت، کاربران حتی می‌توانند توکن‌های شخصی خود را نیز به کیف پول اضافه و نگهداری کنند. اما چه ویژگی‌های دیگری تراست ولت را در مقایسه با دیگر کیف پول‌ها متمایز می‌کند؟

غیرمتمرکز و غیرحضانتی

 تراست به عنوان یک کیف پول غیرحضانتی و غیرمتمرکز، یک پلتفرم امن و کاربرپسند برای مدیریت ارزهای رمزنگاری شده است که به کاربران کنترل کامل بر کلید خصوصی و دارایی‌ها را می‌دهد. این رویکرد خودسرپرستی در تضاد با کیف‌پول‌های ارز دیجیتال است که کلیدهای خصوصی کاربران را از طرف خود ذخیره می‌کنند و اغلب کنترل و امنیت را قربانی راحتی کاربر می‌کنند. با ذخیره‌سازی غیرمتمرکز، کاربران می‌توانند بدون اتکا به هیچ مرجع مرکزی یا شخص ثالثی به حساب کیف پول خود دسترسی داشته باشند و خطر هک، نقض داده‌ها و وجوه از دست رفته را کاهش دهند.

امنیت

در حالی که امنبت Trust Wallet به توانایی کاربران آن برای ایمن کردن عبارت بازیابی خود بستگی دارد، می‌توان با فعال کردن Touch ID یا Face ID برای برنامه کیف پول، یک لایه امنیتی اضافی به برنامه تلفن همراه اضافه کرد. علاوه بر این، کاربران می‌توانند زمان قفل خودکار را برای محدود کردن دسترسی افراد غیرمجاز به کیف پول خود تنظیم کنند. با همه این‌ها، باید به یاد داشته باشید که تراست یک کیف پول نرم افزاری است به همین دلیل در معرض کلاهبرداری و فیشینگ قرار دارد. بنابراین، کاربران باید عبارت بازیابی خود را برای جلوگیری از از دست دادن دائمی وجوه، ایمن کنند.

رابط  کاربری ساده

تراست ولت به دو شکل افزونه کروم و نرم‌‌افزار موبایل در دسترس است که هر کدام امکانات مختلفی را ارائه می‌دهند. افزونه مرورگر Trust Wallet به کاربران این امکان را می‌دهد که مرورگر دسکتاپ خود را به کیف پول وب 3 تبدیل کنند و از طریق آن میلیون‌ها دارایی دیجیتال را ذخیره، ارسال و دریافت کنند و به هزاران برنامه غیرمتمرکز دسترسی داشته باشند. این برنامه همچنین دارای یک رابط کاربری ساده است که استفاده از آن را آسان‌تر می‌کند و ویژگی‌هایی مانند تشخیص خودکار شبکه، پیمایش در دنیای dApps را در اختیار کاربران می‌گذارد.

نسخه موبایل Trust Wallet نیز برای هر دو سیستم عامل iOS و Android در دسترس است. بخش بزرگی از جذابیت اپلیکیشن موبایل رابط بصری و سهولت استفاده آن است. در این برنامه کاربران می‌توانند به چندین توکن در شبکه های مختلف بلاکچین و حتی به dApps مستقیماً در برنامه دسترسی داشته باشند. البته لازم به ذکر است که کاربران iOS فعلا به dApps در کیف پول موبایلی خود دسترسی ندارند.

هزینه و کارمزد

مانند اکثر کیف پول‌های نرم افزاری، تراست ولت نیز برای استفاده رایگان است و نیازی به تهیه اشتراک ندارد. برای تراکنش‌های درون برنامه‌ای یا مبادله ارزها، تراست هیچ هزینه ای دریافت نمی‌کند و تنها باید کارمزد بلاکچین خود را بپردازند که این هزینه نیز قابل تنظیم است. با این حال، وقتی نوبت به خرید ارزهای دیجیتال در برنامه می‌رسد، Trust Wallet ۱% کارمزدی را علاوه بر هزینه‌هایی که توسط صرافی‌های شخص ثالث دریافت می‌شود، دریافت می‌کند. البته کاربران می‌توانند با نگهداشتن حداقل ۱۰۰ توکن TWT ،توکن بومی Trust Wallet این هزینه را نیز به صفر برسانند.

تراست ولت از چه ارزهایی پشتیبانی می‌کند؟

تراست ولت بیش از 10 میلیون دارایی در بیش از 70 بلاکچین، از جمله بیت کوین (BTC)، اتریوم (ETH)، بایننس کوین (BNB)، سولانا (SOL)، Polkadot (DOT)  و Cosmos (ATOM) پشتیبانی می‌کند. همچنین تمام توکن‌های ERC20 در بلاک چین اتریوم تحت پشتیبانی تراست ولت هستند. اگر می‌خواهید تمام بلاک‌چین‌های پشتیبانی شده توسط تراست ولت را ببینید، می توانید صفحه دارایی‌ها را در وب سایت Trust Wallet بررسی کنید.

معرفی کیف پول اتمیک 

اتمیک ولت یک کیف پول ارز دیجیتال غیرمتمرکز است که در سال 2017 توسط کنستانتین گلادیچ (Konstantin Gladych)، مدیرعامل و یکی از بنیانگذاران Changelly به عنوان سواپ اتمی راه‌اندازی شد. اتمیک ولت اکنون از بیش از 500 ارز دیجیتال پشتیبانی می‌کند. این ولت همچنین به عنوان یک پلتفرم امن سریع، دارای حریم خصوصی و ناشناس بودن کاربر افزایش یافته، این کیف پول برای سرمایه‌گذاران جدید و فعلی ارزهای دیجیتال مناسب است. اتمیک ولت برای اندروید، iOS، ویندوز، مک و لینوکس در دسترس است. چنانچه با نحوه کار با اتمیک اشنا نیستید؛ آموزش کیف پول اتمیک به صورت تصویری و قدم به قدم در وبلاگ ایرانیکارت ارائه شده است.

مهم‌ترین ویژگی‌های اتمیک والت

کیف پول اتمیک از تعداد زیادی ارز دیجیتال پشتیبانی می‌کند و دارای نسخه‌های دسکتاپ و موبایل است. رابط کاربری آسان اتمیک، آن را به گزینه‌ای عالی برای سرمایه‌گذاران کریپتو تبدیل می‌کند تا بتوانند به طور ایمن و ناشناس سبدهای خود را مدیریت کنند. این ولت علاوه بر ایجاد فرصتی برای مبادله، سواپ یا تبدیل دارایی‌های رمزنگاری شده، به کاربران امکان می‌دهد تا از طریق روش‌های مختلف مانند برنامه‌های سرمایه‌گذاری و بازگشت نقدی، جوایزی را کسب کنند و از این طریق کسب درآمد نیز داشته باشند. این پلتفرم دارای پشتیبانی ۲۴/۷ مشتری است و کاربران می‌توانند هر زمان مشکلات خود را با تیم پشتیبانی مطرح کنند.

امنیت

به عنوان یک کیف پول غیر حضانتی، کاربران اتمیک کنترل کاملی بر کلیدهای خصوصی خود که معمولاً رمزگذاری شده هستند دارند و می‌توانند آن‌ها را در دستگاه خود ذخیره کنند. از نظر امنیت، این کیف پول در صنعت ارزهای دیجیتال تا ژوئن ۲۰۲۳ از اعتبار بالایی در امنیت برخوردار بود، تا زمانی که هکرهای مرتبط با گروه بدنام لازاروس کره شمالی بیش از ۳۵ میلیون دلار دارایی های رمزنگاری شده را از کاربران کیف پول سرقت کردند.

اما به طور کلی، اتمیک برای مجاز کردن هرگونه تراکنش، از کاربران می‌خواهد رمز عبور خود را وارد کنند. آن‌ها همچنین می‌توانند حساب‌های خود را با یک عبارت ۱۲ کلمه‌ای پشتیبان بازیابی کنند که به طور تصادفی و زمانی که کاربران کیف پول Atomic خود را برای اولین بار راه‌اندازی می‌کنند ایجاد می‌شود.

دسترسی پذیری و استفاده

کیف پول اتمیک یک کیف پول بین پلتفرمی است و به این ترتیب، کاربران می‌توانند از طریق نسخه دسکتاپ کیف پول به دارایی‌های رمزنگاری خود در کامپیوتر نیز دسترسی داشته باشند. با دانلود کیف پول اتمیک برای موبایل در پلتفرم‌های اندروید و iOS، کاربران می‌توانند از طریق تلفن هوشمند خود به وجوه خود دسترسی مستقیم داشته باشند.

خدمات مشتری

کیف پول اتمیک پشتیبانی مشتری ۲۴/۷ را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. صفحه راهنمای وب سایت، ایمیل، سیستم تیکت یا چت زنده همه روش‌هایی هستند که کاربر اتمیک می‌تواند به تیم پشتیبانی دسترسی داشته باشد و سوالات خود را بپرسد.

هزینه و کارمزد

دانلود Atomic Wallet برای دسکتاپ یا موبایل کاملا رایگان است. با این حال، کاربران باید برای هزینه تراکنش (کارمزد شبکه) و تکمیل معاملات هزینه بپردازند. هزینه‌های شبکه نیز به نوع تراکنش که تسهیل می‌شود بستگی دارد. به عنوان مثال، هزینه‌های شبکه برای اتریوم بر اساس کارمزد اتریوم اندازه‌گیری شده در Gwei بستگی دارد. هنگامی که شبکه اتریوم شلوغ است، هزینه های کارمزد نیز نسبتاً بالاتر است. در این ولت نیز می‌توان هزینه‌های شبکه را با کلیک کردن بر روی ” set fee” و تنظیم نوار لغزنده در صفحه ارسال سفارشی کرد.

اتمیک ولت از چه ارزهایی پشتیبانی می‌کند؟

کیف پول اتمیک از بیش از ۱۰۰۰ کوین و توکن مختلف، از جمله بیت کوین، اتریوم، ریپل، بایننس کوین، کاردانو، دوج کوین، سولانا، پولکادات و بسیاری دیگر پشتیبانی می‌کند. همچنین، تمام توکن‌های ERC20 روی بلاکچین اتریوم نیز در اتمیک پشتیبانی می‌شود. در صورتی که تمایل دارید تمام توکن‌های پشتیبانی شده توسط اتمیک ولت را بشناسید، پیشنهاد می‌کنیم به صفحه Assets در وب سایت رسمی اتمیک ولت مراجعه کنید.

تفاوت‌های تراست ولت و اتمیک ولت

حالا که به صورت کلی با ویژگی‌های تراست و اتمیک آشنا شدیم، زمان مقایسه تراست ولت و اتمیک ولت رسیده است. همانطور که خواندید، هر دوی این کیف پول‌ها از امنیت بالایی برخوردارند، در نسخه‌های موبایلی و دسکتاپی ارائه‌ شده‌اند و از تعداد زیادی ارز دیجیتال پشتیبانی می‌کنند. اما تفاوت‌های تراست و اتمیک چیست و کدام بهتر است؟ 

ویژگی  تراست ولت (Trust Wallet)  اتمیک ولت (Atomic Wallet)
تعداد کاربران بیش از 60 میلیون نفر بیش از 3 میلیون نفر
تعداد دارایی‌های پشتیبانی شده بیش از 9 میلیون دارایی بیش از 500 دارایی
پشتیبانی از بلاکچین‌ها بیش از 70 بلاکچین بیش از 60 بلاکچین
پلتفرم‌ها  موبایل (iOS و Android)، دسکتاپ (محدود) موبایل (iOS و Android)، دسکتاپ (Windows، macOS، Linux)
خدمات کیف پول به‌عنوان سرویس (WaaS) ✔️
پشتیبانی از NFTها ✔️ ✔️
مدیریت سواپ داخلی ✔️ ✔️
کارمزد تراکنش‌ها  متغیر و وابسته به شبکه متغیر و وابسته به شبکه
امنیت رمزنگاری قوی، قابلیت بازیابی کیف پول رمزنگاری قوی، قابلیت بازیابی کیف پول
احراز هویت دو مرحله‌ای (2FA)  ✔️
پشتیبانی مشتریان
ایمیل، شبکه‌های اجتماعی، وبلاگ و راهنماهای آنلاین  ایمیل، شبکه‌های اجتماعی، وبلاگ و راهنماهای آنلاین 
ویژگی‌های اضافی مرورگر DApp، استیکینگ، وام‌دهی، خرید کریپتو با کارت بانکی، تبادل داخلی صرافی داخلی، استیکینگ، خرید کریپتو با کارت بانکی
رابط کاربری  ساده و کاربرپسند متوسط
وبلاگ و آموزش‌ها 
بله، شامل راهنماها و آموزش‌های مرتبط با کیف پول و ارز دیجیتال بله، شامل راهنماها و آموزش‌های مرتبط با کیف پول و ارز دیجیتال
توسعه دهنده 
بایننس چنجلی
رتبه‌بندی در اپ‌استورها 
⭐ 4.5 ⭐ 4

 

این که کدام ولت بهتر است می‌تواند به خواسته‌های شما از کیف پول ارز دیجیتال بستگی داشته باشد. البته لازم به ذکر است که کیف پول تراست به طور کلی نمره بهتری را در این مقایسه به دست می‌آود. پس بهترین کار این است که بررسی کنید که از نظر شما چه نوع کیف پولی ایده‌آل است و در مرحله بعدی خواسته‌های خود را با ویژگی‌های این دو کیف پول تطبیق دهید.

تراست و اتمیک، دو کیف پول نرم افزاری برتر

تراست و اتمیک دو نمونه از بهترین کیف پول‌های ارز دیجیتال هستند که طرفداران زیادی دارند. هر دوی این کیف پول‌ها جزو ولت‌های  نرم‌افزاری به‌شمار می‌روند و امکانات متنوعی از جمله پشتیبانی از تعداد قابل توجهی بلاکچین و ارز دیجیتال، پشتیبانی ۲۴ ساعته،  غیرمتمرکز بودن و .. را ارائه می‌دهند. 

درباره ی macanpc

مطلب پیشنهادی

آموزش بازی ماسک امپایر و نحوه دریافت ایردراپ Musk Empire

از زمانی که ایلان ماسک از پروژه دوج حمایت کرد، انتظار می‌رفت که نام او …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *