فری فایر چیست؟ طلوع Free fire بازی جذاب بتل رویال

بازی فری فایر یکی از محبوب‌ترین و جذاب‌ترین بازی سال‌های گذشته است؛ پس اگر نمی‌دانید فری فایر چیست و تا به حال آن را تجربه نکرده‌اید، بدون شک یکی از بزرگ‌ترین لذت‌های دنیای گیم را از دست داده‌اید. در سال 2017 بود که استودیو Dots Studio 111 این بازی هیجانی را به بازار عرضه کرد تا بتواند با بازی محبوب پابجی موبایل رقابت کند؛ درست است که این دو بازی از جنبه‌های متفاوتی به هم شباهت دارند اما به هرحال، در هر بخش نیز اختلافات عمده‌ای با هم دارند که گیمرها از انجام هر دوی آن‌‌ها لذت می‌برند.

گیم‌پلی جذاب Free Fire در کنار تجهیزات مختلف، گرافیک قوی، شخصیت‌پردازی عالی و… توانست در همان روزهای اول طرفداران بسیار زیادی را به سمت خود بکشاند. در واقع هنوز چند ماه از انتشار این بازی نگذشته بود که بیشتر گوشی‌های اندروید و ios میزبان این بازی فوق‌العاده جذاب شده بودند و کاربران با دستگاه‌های مختلف می‌توانستند از این بازی جذاب، لذت ببرند. الیته که کاربران ایرانی برای استفاده از امتیازات و ویژگی‌های درون بازی باید نسبت به خرید گیفت کارت فری فایر اقدام کنند تا بدون وجود چالش از تجربه آن لذت ببرند.

برای اینکه شما بتوانید اوج هیجان را در این بازی تجربه کنید، ابتدا باید شناخت درستی در مورد آن داشته باشید و اطلاعات کاملی در مورد آن به دست آورید. در این مقاله، ما ضمن معرفی بازی فری فایر، شما را با تاریخچه، ویژگی‌ها، گیم پلی، حالت‌های مختلف، نقشه‌ها، نکات مهم در هنگام بازی و سایر موضوعات مهم آن آشنا خواهیم کرد؛ با ما همراه باشید.

فری فایر چیست؟

بازی Free Fire یک بازی رایگان بتل رویال است که توسط Garena برای سیستم عامل‌های اندروید و iOS ساخته شده و توسط استودیو Dots Studio 111 توسعه یافت. در همان ابتدای انتشار این بازی به سرعت متوجه شباهت بالای آن با پابجی شدند؛ همین موضوع باعث ایجاد کنجکاوی در گیمرها شد تا بخواهند این بازی را تجربه کرده و تفاوت‌های آن با پابجی را بررسی کنند. ارائه ویژگی‌ها و امکانات مختلف و متنوع باعث شد که در نهایت این بازی محبوبیت بسیار زیادی حتی در همان روزهای ابتدایی انتشار پیدا کند. البته که تفاوت‌های میان این بازی‌ها وجود دارد و مقایسه فری فایر و پابجی به شما کمک می‌کند تا بازی که به سلیقه شما نزدیک‌تر است را پیدا کنید.

شرکت گارنا Free Fire را به‌صورت رایگان و با پرداخت درون برنامه‌ای ارائه کرد. داستان این بازی در داخل جزیره‌ای دور افتاده آغاز می‌شود که 50 بازیکن برای بقا باهمدیگر مبارزه می‌کنند. همانطور که واضح است، داستان بازی کاملا مشابه با پابجی است؛ اما از لحاظ فاکتورهای مهمی مانند نوع اسلحه‌ها، شخصیت‌های بازی، گرافیک و… باهم تفاوت دارند.

تاریخچه فری فایر؛ طلوع بتل رویال از سنگاپور

برای اینکه بهتر بفهمید فری فایر چیست و چرا از آن به‌عنوان رقیب پابجی یاد می‌کنند، باید ابتدا با تاریخچه این بازی و رکوردهای آن آشنا شوید. این بازی، در 8 دسامبر 2017 منتشر شده و توانست در سال 2019 لقب محبوب‌ترین بازی موبایل در سراسر جهان را به خود اختصاص داده و رکورد بیش از 1 میلیارد دانلود در فروشگاه Google Play را ثبت کند.

«شاید جالب باشد که بدانید این بازی در سه ماهه اول سال 2021 پردرآمدترین بازی موبایل در ایالات متحده بود.»

در نوامبر 2019، درآمد فری فایر از 1 میلیارد دلار گذشت و توانست تا 2 سال بعد یعنی سال 2021، بیش از 150 میلیون کاربر فعال روزانه جذب کند. این محبوبیت در این نقطه متوقف نشد و شرکت گارنا، دو سال بعد یعنی در سپتامبر 2021، Garena Free Fire Max را منتشر کرد تا نسخه‌ای بهتر و کامل‌تر را در اختیار کاربران قرار دهد. به عبارتی دیگر، فرق فری فایر با فری فایر مکس برتری‌هایی است که نسخه جدیدتر آن در اختیار بازیکنان قرار می‌دهد؛ همین موضوع دلیل است که بیشتر گیمرها، نسخه جدیدتر این بازی را انتخاب کنند.

«علاوه بر تمام این موارد، شرکت گارنا برای اینکه توجهات بیشتری را به خود معطوف کند، تورنومنت‌های مختلفی مانند Free Fire World Series را در سطح جهانی برگزار می‌کند تا بازیکنان حرفه‌ای فری فایر برای به دست آوردن یک جایزه بزرگ با هم رقابت کنند. در آخرین آماری که منتشر شد، این تورنومنت حدود 5.4 میلیون بیننده زنده داشت.»

آشنایی با گیم پلی

همانطور که در قسمت قبلی اشاره کردیم، یکی از دلایلی که باعث شد این بازی در همان ابتدا مورد توجه افراد قرار بگیرد، در کنار جذابیت‌های بازی، شباهت زیاد آن با پابجی موبایل است؛ کیم پلی Free Fire نیز از این قائده مستثنی نیست و بازی اینگونه آغاز می‌شود که 50 بازیکن از هواپیما بیرون می‌پرند و در نقطه خاصی از یک جزیره فرود می‌‌آیند تا در عرض 10 دقیقه همدیگر را از بین ببرند.

«لازم به ذکر است که لحظه سقوط از هواپیما کاملاً اختیاری است و شما باید بر اساس استراتژی خود زمان و مکان مورد نظرتان را انتخاب کنید.»

در داخل جزیره تجهیزات مختلفی وجود دارند که شما به‌محض فرود باید به سرعت آن‌ها را پیدا کرده و سایر بازیکنان را از بین ببرید. نکته‌ای که در باید به آن توجه داشته باشید این است که هرچه زمان بیشتری بگذرد، میدان مبارزه مدام کوچک‌تر می‌شود و شما باید برای زنده ماندن در محیط اصلی بازی جابه‌جا شوید؛ در نتیجه سریع‌تر اسلحه و تجهیزات موردنیاز خود را پیدا کنید.

درست است که این بازی حالت‌های مختلفی دارد، اما برای اینکه بتوانید به‌خوبی با رقبای خود مبارزه کنید، باید با خرید درون برنامه‌ای تجهیزات مختلف را بخرید و یک استراتژی خاص داشته باشید. به دلیل محدودیت‌های موجود برای کاربران ایرانی نیز برای اینکه بتوانید از این امتیازات استفاده کنید باید خرید گیفت کارت را در برنامه خود قرار دهید.

ویژگی‌های بازی فری فایر

شاید در نگاه اول ویژگی‌های فری فایر مشابه با تمامی بازی‌های بتل رویال باشد، اما زمانیکه با دقت بیشتری تمام جوانب را بررسی کنید، خواهید فهمید که این بازی هم ویژگی‌های جذاب منحصربه فردی دارد. موارد زیر خلاصه‌ای از مهم‌ترین ویژگی‌های آن هستند:

  • گرافیک عالی
  • گیم‌پلی جذاب
  • تنوع بالا در تجهیزات
  • صداگذاری عالی اسلحه‌ها
  • امکان مکالمه صوتی با دوستان
  • سازگاری با انواع گوشی و تبلت میان رده به بالا
  • امکان بازی به‌صورت دو نفره، چهار نفره و تیمی
  • امکان طراحی مپ برای بازی با دوستان (فری فایر مکس)

اسلحه‌های بازی

در بازی‌های بتل رویال، اسلحه‌ها بیشترین تاثیر را در میزان موفقیت شما دارند. خوشبختانه فری فایر اسلحه‌های مختلفی را در اختیار شما قرار می‌دهد تا هر کس بر اساس توانایی و استراتژی خود بهترین‌ها را انتخاب کنید. در نتیجه تنوع اسلحه‌ها به‌قدری بالاست که شما در زمان بازی هیچ کمبود خاصی را در این زمینه احساس نخواهید کرد.

به‌طورکلی اسلحه‌‌ها به چند دسته مختلف تقسیم می‌شوند که مهم‌ترین آن‌ها عبارت‌اند از:

  • تپانچه‌ها
  • سلاح سرد
  • تفنگ‌های تهاجمی
  • اسلحه نیمه خودکار
  • تفنگ‌های تک تیرانداز
  • تفنگ‌های ساچمه‌ای (شاتگان)

آشنایی با کاراکترهای بازی

در کنار انتخاب اسلحه، باید انتخاب کاراکتر را هم با دقت زیادی انجام دهید تا درصد پیروزی شما بالا برود. در بازی free fire شخصیت‌های بسیار زیادی وجود دارند و به مرور زمان نیز به تعداد آن‌ها اضافه می‌شود. ازآنجایی هم که هریک از این شخصیت‌ها، ویژگی‌ها و قابلیت‌های خاص خود را دارند، باید هنگام ورود به بازی، بهترین کاراکتر فری فایر را بر اساس نیاز خود انتخاب کنید.

«درست است که در این بازی، بیش از 50 کاراکتر در اختیار شما قرار می‌گیرد، اما بدون شک کاراکتر Chrono مهم‌ترین و محبوب‌ترین آن‌ها به شمار می‌آید. در واقع کاراکتر Chrono همان کاراکتر کریستیانو رونالدو است که شرکت گارنا برای جذب بیشتر کاربران آن را به بازی اضافه کرد.»

مودها و حالت‌های مختلف بازی فری فایر

در ادامه پاسخ به سوال فری فایر چیست، باید مودها و حالت‌های مختلف آن را معرفی کنیم تا بیشتر از پیش با قابلیت‌های این بازی آشنا شوید. مواردی که در ادامه معرفی می‌کنیم، مهم‌ترین و اصلی‌ترین مودهای فری فایر هستند:

حالت کلاسیک یکی از حالت‌های محبوب و پرطرفدار است که در آن 50 بازیکن در داخل جزیره فرود می‌آیند و در طول 10 دقیقه با هم مبارزه می‌کنند.

حالت Clash Squad یک حالت 4 نفر در مقابل 4 نفر است که در آن بازیکنان در طول زمان آماده‌سازی، از فروشگاه درون بازی، اسلحه و آیتم‌های مورد نیاز خود را خریداری کرده و سپس با تیم مقابل درگیر می‌شوند. حالت کلاش اسکواد که از سال 2022 به بازی فری فایر اضافه شد، در بهترین حالت 4 تا 7 راند طول می‌کشد. هر تیمی که در طول راندها امتیاز بیشتری جمع کند، در نهایت برنده بازی خواهد شد.

حالت Kill Secured یکی دیگر از حالت‌های بازی فری فایر است که به‌صورت تیمی اجرا می‌شود. زمانی که یکی از بازیکن‌ها کشته می‌شود، یک tag ظاهر می‌شود که تمام بازیکنان می‌توانند آن را بگیرند. درصورتی‌که یک بازیکن بتواند این tag را بگیرد، به امتیازات آن اضافه خواهد شد. در نهایت هر تیمی که امتیاز بیشتری داشته باشد، برنده بازی اعلام می‌شود.

حالت Rush Hour نسخه کوتاه بتل رویال است؛ در این حالت 20 بازیکن در یک فضای کوچک‌تر و زمان کمتر با هم مبارزه می‌کنند. معمولاً افرادی این مود را انتخاب می‌کنند که حوصله انجام یک بازی کامل را با 50 نفر ندارند.

حالت Big-Head یکی از حالت‌های متفاوت و سرگرم‌کننده‌ای است که در آن، سر بازیکنان بزرگ‌تر از حالت عادی می‌شود. در این حالت، برنده بازی بر اساس تعداد کشته‌ها تعیین می‌شود.

بررسی نقشه‌های بازی فری فایر

مسئله مهمی که معمولاً در معرفی فری فایر کمتر به آن می‌پردازند، نقشه‌های بازی است. Free Fire چند نقشه مختلف دارد که مهم‌ترین آن‌ها عبارتند از:

نقشه برمودا یکی از نقشه‌های بسیار عالی این بازی است که محبوبیت زیادی در میان گیمرها دارد. آب‌وهوای گرمسیری نقشه در کنار علفزارهای سرسبز و گسترده آن باعث می‌شود که بتوانید استراتژی‌های مختلفی را پیاده‌سازی کنید.

نقشه purgatory یا برزخ یک زمین بزرگ است که توسط رودخانه به سه قسمت مجزا تقسیم می‌شود و بخش شمالی آن برخلاف سایر قسمت‌ها مساحت بزرگ‌تری دارد. همچنین باید بدانید که نقشه purgatory هر روز تنها از ساعت 6 عصر الی 10 شب قابل استفاده است.

نقشه Kalahari هم مانند نقشه برمودا طرفداران بسیار زیادی دارد. در این نقشه مکان‌های بسیار زیادی وجود دارند که می‌توانید بر اساس آن‌ها استراتژی خود را انتخاب کنید. البته که در بازی، آشنایی با اشتباهات فری فایر باعث می‌شود تا سریع‌تر به یک بازیکن حرفه‌ای تبدیل شوید.

گرافیک Free Fire

یکی از ویژگی‌های برتر بازی Free Fire، گرافیک قوی آن است که برای رسیدن به این مزیت، طراحان و سازندگان از موتور گرافیکی یونیتی استفاده کرده‌اند؛ به همین دلیل، هنگام اجرای بازی، شاهد تصاویر نرمی خواهید بود. یکی دیگر از ویژگی‌های گرافیک این بازی، نرخ فوق‌العاده FPS است؛ یعنی فری فایر در شبیه‌سازهای اندروید توانسته نرخ 120 FPS را به پلیرها ارائه دهد.

همچنین اگر فری فایر را روی دستگاه‌های قدرتمند شبیه‌ساز اندروید نصب کنید، می‌توانید از رزولوشن 4k لذت ببرید. البته پیشنهاد می‌کنیم که اگر می‌خواهید گرافیک بهتری داشته باشید، اشتراک نسخه فری فایر مکس را خریداری کنید.

مشخصات گوشی مورد نیاز بازی فری فایر

در ادامه معرفی فری فایر به یکی دیگر از موضوعات مهم و حیاتی یعنی مشخصات گوشی موردنیاز بازی می‌رسیم. برای اینکه بتوانید این برنامه را بدون مشکل خاصی اجرا کنید، باید گوشی شما مشخصات خاصی داشته باشد:

  • اندروید: 4.4 به بالا، حداقل 1 گیگابایت رم آزاد و 1.5 گیگ حافظه خالی
  • IOS: سیستم عامل 9 به بالا، حداقل 1 گیگ رم آزاد و 1.5 گیگ حافظه خالی

نکات مهم در زمان انجام بازی

اگر می‌خواهید خیلی زود به یک بازیکن حرفه‌ای تبدیل شوید و تا آخر مسابقه زنده بمانید، باید به چند نکته بسیار مهم توجه داشته باشید، مهم‌ترین نکات و ترفند های فری فایر عبارت‌اند از:

  • داشتن محافظ سر و بدن
  • داشتن جعبه کمک‌های اولیه
  • داشتن حداقل دو سلاح اصلی
  • شناخت اسلحه‌ها و انتخاب بهترین گزینه
  • فرود آمدن در مکان‌های خلوت و کم جمعیت
  • پناه گرفتن میان سنگرها و دوری از محیط باز
  • شناسایی خطرات در نقشه کوچک و دوری از آن‌ها
  • استفاده از سلاح‌های جدید به‌جای سلاح‌های قدیمی
  • توجه به جعبه‌های فرود آمده از آسمان و پیدا کردن آن‌ها
  • جمع‌آوری لوازم و تجهیزات کافی قبل از وارد شدن به مبارزه
  • استفاده از هدفون یا هندزفری برای آگاهی از وقایع پیرامون خود
  • انتخاب شخصیت‌های مناسب بر اساس استراتژی و نوع بازی خود
  • داشتن استراتژی اصولی و انتخاب زمان مناسب برای پریدن از هواپیما

کاربرد جم فری فایر در بازی فری فایر

جم یا الماس ارز رایج بازی فری فایر است؛ یعنی هرچه الماس بیشتری داشته باشید، قدرت خرید بیشتری پیدا می‌کنید. به‌طورکلی جم فری فایر کاربردهای مختلفی دارد که از جمله مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به خرید شخصیت‌ها و ارتقای قدرت آن‌ها، خرید اسلحه، خرید تجهیزات و… اشاره کرد. در واقع افزایش تعداد جم‌ها، قدرت شما را به‌شدت افزایش می‌دهد. البته که شما در کنار خرید گیفت کارت، راه‌های دیگری نیز برای گرفتن جم رایگان فری فایر دارید که با استفاده از آن‌ها دیگر به صرف هزینه نیازی نخواهید داشت.

خرید گیفت کارت فری فایر

حال که به طور کامل فهمیدید فری فایر چیست و چه قابلیت‌هایی دارد، باید با نحوه خرید تجهیزات و افزایش قدرت خود آشنا شوید. رقابت در دنیای فری فایر به‌شدت بالاست، برای اینکه بتوانید بهتر با رقبای خود مبارزه کنید، باید با خرید درون برنامه‌ای قدرت خود را افزایش دهید.

ازآنجایی‌که گیمرهای ایرانی نمی‌توانند با کارت بانکی خود، خرید درون برنامه‌ای انجام دهند، باید از گیفت کارت استفاده کنند. گیفت کارت یک کارت اعتباری است که شرکت گارنا به گیمرهای خود ارائه می‌کند تا بتوانند اکانت خود را برای خرید تجهیزات شارژ کنند. در نتیجه اگر از این بازی استفاده می‌کنید، می‌توانید گیفت کارت فری فایر را از طریق شرکت‌های واسطه معتبر مانند ایرانیکارت بخرید و سپس با وارد کردن اطلاعات آن، حساب فری فایر را شارژ کنید. توجه داشته باشید که گیفت کارت‌ها در مبالغ و ریجن‌های مختلفی ارائه می‌شوند تا شما بر اساس نیاز خود اکانت خود را شارژ کنید.

فری فایر مکس و تغییرات آن با نسخه اصلی

شرکت گارنا در سال 2021 نسخه جدیدی از بازی فری فایر را با نام فر فایر مکس (Free Fire Max) منتشر کرد تا کیفیت بازی را بیشتر از پیش بالا ببرد. در واقع شرکت گارنا با انجام این کار علاوه بر افزایش کیفیت بازی، قابلیت‌های جدیدتری را به آن اضافه کرد تا به‌خوبی با رقبای خود به رقابت بپردازد.

داستان و محیط بازی در فری فایر مکس تغییر زیادی نکرده است، اما گرافیک به نسبت نسخه عادی کیفیت بالاتری دارد. همچنین نسخه مکس از لحاظ کیفیت صدا، تعداد شخصیت‌ها تعداد اسلحه‌ها و نقشه‌ها و ساخت نقشه اختصاصی، کیفیت بهتری نسبت به نسخه عادی پیدا کرده است.

بازی‌های مشابه فری فایر

درصورتی‌که قصد دارید بازی‌های دیگری را در سبک بتل رویال تجربه کنید، پابجی موبایل و کالاف دیوتی موبایل بهترین گزینه‌ به شمار می‌آیند.

سخن پایانی

اگر هنوز نمی‌دانید که بازی فری فایر چیست و چه قابلیت‌هایی دارد، یکی از بزرگ‌ترین لذت‌های دنیا را تجربه نکرده‌اید. بدون شک گیمرهایی که عاشق سبک بتل رویال هستند، بعد از آشنایی با فری فایر ساعت‌ها در دنیای مهیج آن غرق خواهند شد.

در این مطلب به طور کامل معرفی فری فایر را از زوایای مختلف انجام دادیم تا بیشتر از پیش با تاریخچه بازی، ویژگی‌ها، گیم پلی، حالت‌های مختلف، نقشه‌ها، نکات مهم در هنگام بازی و سایر موضوعات مهم آن آشنا شوید. اگر همچنان درباره این بازی و یا نحوه خرید تجهیزات آن سوال خاصی دارید، از طریق بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید تا در سریع‌ترین زمان ممکن پاسخگوی شما باشیم.

درباره ی macanpc

مطلب پیشنهادی

فرق فری فایر با فری فایر مکس+ آشنایی با مزایا و معایب هرکدام

در ابتدای ارائه بازی Free Fire max بسیاری از افراد تصور داشتند که این دو …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *