فرق فری فایر با فری فایر مکس+ آشنایی با مزایا و معایب هرکدام

در ابتدای ارائه بازی Free Fire max بسیاری از افراد تصور داشتند که این دو بازی تفاوت زیادی با یکدیگر ندارند؛ اما پس از مدتی، متوجه فرق فری فایر با فری فایر مکس و جنبه‌های تفاوت آن‌ها شدند.به‌طورکلی هدف اصلی شرکت گارنا از ساخت فری فایر مکس ایجاد امکانات و مزیت‌های بیشتر بود؛ در نتیجه منطقی است که این دو بازی از زوایای مختلفی با هم تفاوت داشته باشند.

اگر عاشق بازی‌های بتل رویال هستید و می‌خواهید اوج هیجان را تجربه کنید، ابتدا باید بتوانید بهترین و مناسب‌ترین بازی‌های این حوزه را تشخیص داده و سپس بر اساس سلیقه خود فرایند دانلود و نصب را طی کنید. اولین قدم برای انتخاب بازی مورد علاقه  نیز مقایسه فری فایر با فری فایر مکس است. در واقع برای اینکه یکی از بهترین و جذاب‌ترین بازی‌های بتل رویال را تجربه کنید، باید این دو بازی را از لحاظ گرافیک، شخصیت، اسلحه و… مورد بررسی قرار دهید. البته که کاربران ایرانی به دلیل وجود محدودیت‌های متعدد، باید گیفت کارت فری فایر داشته باشند تا بتوانند بدون چالش از این بازی لذت ببرند.

در ادامه این مطلب ابتدا بازی‌های فری فایر و فری فایر مکس را معرفی کرده و سپس آن‌ها را بر اساس فاکتورهای اصلی حوزه گیم مقایسه می‌کنیم.

مقایسه فری فایر با فری فایر مکس

سال 2016 بود که شرکت گرنا (Garena) بازی فوق‌العاده جذاب فری فایر را در ژانر و سبک بتل رویال به بازار معرفی کرد. این بازی در همان سال اول طرفداران زیادی را به سمت خود جذب کرد؛ در نتیجه، شرکت گارنا به فکر ارتقای این بازی افتاد و در نهایت، تصمیم گرفت نسخه باکیفیت‌تری با نام فری فایر مکس عرضه کند.

با اینکه این دو بازی، شباهت‌های زیادی باهم دارند، اما تفاوت‌های خاص آن‌ها باعث می‌شود که شما بر سر دوراهی قرار بگیرید. در واقع هنگام مقایسه فری فایر با فری فایر مکس متوجه خواهید شد که فری فایر نسخه عادی این بازی است؛ اما Free Fire MAX ایده‌ای جذاب برای دستگاه‌های پیشرفته و رده بالا بود که قابلیت‌ها و امتیازات بیشتری را در اختیار گیمرها قرار می‌دهد. در ادامه با معرفی این بازی‌ها و مقایسه جامع آن‌ها به شما کمک می‌کنیم که بهترین گزینه را انتخاب کنید و تجربه‌ای لذت‌بخش کسب کنید.

معرفی بازی فری فایر Free Fire

همانطور که اشاره کردیم، Free Fire یک بازی بتل رویال رایگان است که شرکت Garena برای اندروید و iOS در 8 دسامبر 2017 تولید و منتشر کرد. استقبال گیمرها باعث شد تا گارنا فری فایر در سال 2019 تبدیل به پردانلودترین بازی موبایل در سراسر جهان شده و بیش از 1 میلیارد دانلود در فروشگاه Google Play داشته باشد.

«شاید جالب باشد که بدانید Free Fire در سه ماهه اول سال 2021، به عنوان پردرآمدترین بازی موبایل در ایالات متحده معرفی شد.»

به طورکلی، ویژگی‌های بسیار عالی این بازی، در کنار قابلیت‌های فوق‌العاده آن باعث شد که رکوردهای خاصی ایجاد شود؛ در واقع بازی فری فایر تا سال 2021 از 150 میلیون کاربر فعال روزانه فراتر رفت. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های فری فایر این است که 2 حالت اصلی بازی دارد؛ یعنی شما می‌توانید هنگام بازی، حالت‌های مختلفی مانند Battle Royale و Clash Squad را تجربه کنید. البته که شناخت بهترین کاراکتر فری فایر به شما کمک می‌کند تا عملکرد بهتری در بازی داشته باشید.

معرفی بازی فری فایر مکس Free Fire Max

هنگامی که شرکت Garena International I موفقیت‌های فری فایر را دید، تصمیم گرفت که نسخه باکیفیت‌تر و متفاوت‌تر آن را به بازار عرضه کند تا بتواند با گذشت زمان، محبوبیت این بازی را در میان گیمرها بالا نگه دارد. در نتیجه، بازی Free Fire MAX منحصراً برای ارائه تجربه گیم‌پلی ممتاز در بتل رویال طراحی شده است.

هنگام اجرای این بازی می‌توانید با استفاده از فناوری انحصاری Firelink، انواع حالت‌های بازی فری فایر را تجربه کرده و از آن‌ها لذت ببرید. همچنین رزولوشن‌های Ultra HD و جلوه‌های نفس‌گیر، همان لذت و هیجان فری فایر را به شما  ارائه می‌دهد.

برخورداری از قابلیت پخش‌کننده برنامه BlueStacks، فرق فری فایر با فری فایر مکس را به‌خوبی نشان می‌دهد؛ در واقع شما می‌توانید با استفاده از این قابلیت، بازی فری فایر مکس را در ویندوز و مک هم تجربه کنید. همچنین باید بدانید که BlueStacks تنها پلتفرمی است که از اندروید 11 پشتیبانی می‌کند. البته که به عنوان کاربر ایرانی باید ابتدا خرید گیفت کارت را در برنامه خود قرار دهید تا بتوانید از تمامی قابلیت‌هایی که این بازی می‌تواند در اختیارتان بگذارد، استفاده کنید.

1. مقایسه گرافیک بازی

گرافیک بازی و کیفیت انیمیشن‌ها یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین فاکتورهایی است که معمولا تمام گیمرها در هنگام مقایسه فری فایر با فری فایر مکس به آن‌ها توجه می‌کنند. بدون شک تمام گیمرهایی که ابتدا بازی Free Fire را تجربه کرده و سپس فری فایر مکس را اجرا می‌کنند، متوجه گرافیک بهتر و قدرتمندتر آن خواهند شد.

در نسخه مکس، از تکسچرهای الترا اچ دی (Ultra HD) استفاده شده است تا محیط بازی و المان‌های آن کیفیت بهتر و قوی‌تری داشته باشند. هنگامی که این بازی را اجرا می‌کنید، متوجه خواهید شد که محیط بازی، ساختمان‌ها، درختان و… به نسبت نسخه عادی فری فایر واقعی‌تر هستند. همچنین هنگام تیراندازی می‌توانید رد تیرها را روی دیوارها مشاهده کنید و حتی در یک لابی جدید، امکانات بیشتری را در اختیار داشته باشید.

شرکت گارنا هنگام ساخت فری فایر اولویت خود را روی سرعت و درگیری گذاشته بود، اما در نسخه مکس تمرکز خود را روی گرافیک بازی گذاشت و توانست در این زمینه هم با رقبای خود به رقابت بپردازد. البته که ترفند فری فایر همان‌ها هستند و با رعایت آن‌ها می‌توانید رقابت جذاب‌تری را تجربه کنید.

2. حالت بازی

فرق فری فایر با فری فایر مکس به حالت بازی هم کشیده شده است، یعنی شما در نسخه فری فایر مکس یک حالت جدید در اختیار دارید که در صورت نیاز می‌توانید به همراه دوستان خود آن را اجرا کنید. بازی فری فایر تنها حالت بتل رویال را در اختیار شما گذاشته بود، اما شرکت گارنا در نسخه جدید فری فایر سعی کرد تنوع خاصی در حالت بازی ایجاد کند تا هیجان آن را در نزد گیمرها بالاتر ببرد.

هنگام اجرای بازی فری فایر مکس متوجه خواهید شد که حالت کرفت‌لند (Craftland) به بازی اضافه شده است. در واقع شما به کمک این حالت می‌توانید مپ اختصاصی خود را طراحی کنید و بازی فری فایر مکس را فقط با دوستان خود انجام دهید. البته باید بدانید که این ویژگی تنها در کلاش اسکواد (Clash Squad) قابل دسترس است و شما برای تجربه آن باید هزینه خاصی بپردازید. همچنین شما می‌توانید مپ خود را بازی اضافه کنید تا سایر بازیکنان هم از آن استفاده کنند.

3. شخصیت‌های دو بازی

در ادامه مقایسه فری فایر با فری فایر مکس به یکی دیگر از فاکتورهای مهم و تاثیرگذار می‌رسیم. شخصیت بازی‌های ویدئویی همواره اهمیت بسیار زیادی برای گیمرها داشته است، به همین دلیل برای انتخاب بهترین نسخه فری فایر باید این فاکتور را مورد بررسی قرار دهید.

در بازی‌های بتل رویال شخصیت‌های بازی و توانایی آن‌ها، احتمال پیروزی شما در میدان نبرد را بالاتر می‌برد؛ به همین دلیل تنوع بالای شخصیت‌ها و برخورداری از قابلیت‌های مختلف یک مزیت بسیار عالی به شمار می‌آید. در نسخه عادی فری فایر، شخصیت‌های مختلفی در اختیار شما قرار می‌گیرد، اما شرکت گارنا در نسخه جدیدتر، تعداد این شخصیت‌ها را افزایش داد تا جذابیت بازی را بیشتر کند.

به‌جرئت می‌توان گفت که تعداد بالای شخصیت‌های بازی، مهم‌ترین فرق فری فایر با فری فایر مکس است که باعث می‌شود گیمرها نسخه جدید را به نسخه عادی ترجیح دهند.

4. فرق فری فایر و فری فایر مکس از نظر اسلحه‌ها

امکان ندارد که گیمرهای حرفه‌ای هنگام مقایسه این دو بازی، به اسلحه‌ها و تعداد آن‌ها دقت نکنند. در واقع شخصیت بازی، زمانی قدرت و ویژگی‌های خود را نشان می‌دهد که اسلحه‌های مناسبی برای آن انتخاب کرده باشید. در بازی فری فایر انواع اسلحه‌های شاتگان، تک‌تیرانداز، هجومی و… وجود دارند که هرکدام از آن‌ها قابلیت‌های خاص خود را دارند. تنوع اسلحه در نسخه عادی آن‌قدر بالا است که شما می‌توانید به کمک آن‌ها استراتژی‌های خود را به‌راحتی پیاده کنید.

در نسخه فری فایر مکس، شرکت گارنا، روی تعداد اسلحه‌ها هم تمرکز کرده است، یعنی اگر تعداد اسلحه‌ها را باهم مقایسه کنید، خواهید فهمید که شرکت گارنا علاوه بر اسلحه‌های نسخه قبل، اسلحه‌های دیگری هم برای نسخه جدید در نظر گرفته است. البته ازآنجایی‌که هر کدام از اسلحه‌ها قابلیت خاص خود را دارند، نمی‌توان گفت کدام‌یک از آن‌ها گزینه بهتر و قوی‌تری است.

باید به این نکته هم دقت داشته باشید که همه چیز کاراکتر و اسلحه نیست؛ اگر شما با اشتباهات فری فایر که گیمرها آن‌ها را انجام می‌دهند، آشنایی داشته باشید، مطمئنا می‌توانید سریع‌تر به یک بازیکن حرفه‌ای تبدیل شوید.

5. بررسی نقشه‌ها و بازی‌ها

شاید برایتان جالب باشد که فرق فری فایر با فری فایر مکس در نقشه‌های بازی هم مشهود است. شرکت گارنا باتوجه‌به تجربه بالای خود در عرصه گیم به‌خوبی می‌داند که نقشه‌های مختلف چه تاثیری در ارتقای کیفیت بازی و جلب توجه گیمرها دارند؛ به همین دلیل تعداد نقشه‌ها را در نسخه جدید بالاتر برد.

«همچنین باید بدانید که شرکت گارنا در مپ‌های قدیمی هم تغییرات خاصی ایجاد کرد. برای مثال در نقشه برمودا مکس، شاهد برج، کارخانه و حتی یک تونل زیرزمینی خواهید بود.»

یکی از دلایل بسیار مهمی که باعث شد شرکت گارنا به فکر ارتقای فری فایر باشد، تکراری شدن مپ‌ها بود. در واقع هنگامی که گیمرها برای مدت زیادی در یک مپ بازی کنند، شاهد فروکش کردن علاقه خود خواهند بود. در بازی فری فایر مکس علاوه بر اضافه شدن نقشه‌های جدید، امکان طراحی نقشه به گیمرها داده شده است تا بتوانند با دوستان خود در یک مکان خاص و متفاوت بازی کنند.

6. نیازمندی‌های سیستم+ سیستم پیشنهادی

برای اجرای بازی فری فایر به چه سیستمی نیاز داریم؟ این سوال یکی از مهم‌ترین سوالاتی است که گیمرها با آن مواجه می‌شوند. در پاسخ به این سوال باید گفت که فرق فری فایر با فری فایر مکس در قدرت سیستم بازی آنچنان مشهود نیست؛ یعنی شما با یک سیستم ساده می‌توانید این بازی‌ها را در گوشی و یا سیستم خود (فقط برای فری فایر مکس) اجرا کنید.

هردو بازی برای اجرا در داخل گوشی به اندروید 4.1 یا بالاتر نیاز دارند، اما نسخه فری فایر مکس به رم و حافظه بیشتری نیاز دارد. این بازی، برای اجرا، حداقل به 2 گیگ رم و یک گیگ حافظه خالی نیاز دارد؛ اما نسخه معمولی آن با حداقل 1 گیگ رم و 500 مگابایت حافظه خالی هم اجرا می‌شود.

با اینکه استفاده از هر دو نسخه فری فایر، حافظه و رم کمی نیاز دارند، اما شما باید یک سیستم خوب داشته باشید تا در هنگام بازی با هیچ مشکلی مواجه نشوید. در واقع هنگام تهیه سیستم و یا گوشی نباید روی حداقل‌ها حساب باز کنید. طبق تجربه گیمرها می‌توان گفت که مشخصات سیستم پیشنهادی برای این بازی‌ها به شرح زیر است:

  • رم 4 گیگ
  • اندروید 7 به بالا
  • گوشی آیفون 7 به بالا و یا سیستم‌‌عامل IOS 11 به بالا

7. مقایسه فری فایر با فری فایر مکس از نظر مدل درآمدی

داستان بازی همان داستان همیشگی است و خبری از ایده جدید برای کسب درآمد نیست. در واقع شرکت گارنا از همان مدل درآمد قبلی (خرید تجهیزات و امکانات مختلف توسط گیمرها و انجام خرید درون برنامه‌ای) برای کسب درآمد استفاده کرده است. در نتیجه شما می‌توانید از همان روش های قدیمی برای گرفتن جم رایگان فری فایر استفاده کرده و یا با پرداخت هزینه الماس بخرید و ریسک و خطرات احتمالی آن را نپذیرید.

سخن پایانی

فرق فری فایر با فری فایر مکس به شما خواهد گفت که کدام‌یک از این بازی‌ها برای شما مناسب‌تر و جذاب‌تر است. همان‌طور که می‌دانید شرکت گارنا در سال 2021 نسخه جدیدتر و کامل‌تر این بازی را با اسم فری فایر مکس به بازار عرضه کرد تا طرفداران خود را راضی نگه دارد.

با اینکه داستان این دو نسخه تفاوتی نکرده است، اما هنگام بررسی فاکتورهای مهم و اساسی حوزه گیم متوجه تغییرات گسترده خواهید شد. در واقع می‌توان گفت که فری فایر مکس یک نسخه پیشرفته‌تر و باکیفیت‌تر را به شما ارائه می‌کند. در این مطلب به طور کامل، مقایسه فری فایر با فری فایر مکس را بر اساس فاکتورهای مهم انجام دادیم تا با اطلاعات بیشتری بازی مورد علاقه خود را انتخاب کنید. اگر همچنان درباره این بازی‌ها سوال خاصی دارید، از طریق بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید تا در سریع‌ترین زمان ممکن، پاسخگوی سوالات شما باشیم.

نوشته فرق فری فایر با فری فایر مکس+ آشنایی با مزایا و معایب هرکدام اولین بار در ایرانیکارت. پدیدار شد.

درباره ی macanpc

مطلب پیشنهادی

ریجن چیست + راهنمای انتخاب ریجن پلی استیشن

ریجن چیست؟ چگونه ریجن پلی استیشن 5 را تشخیص دهیم؟ این موضوع چه تاثیری در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *